Gå till innehåll

Ta hjältesyn tidigt i turneringen?


Recommended Posts

€50 5K guarantee på B2B. Ganska slaskigt spel än så länge och jag har redan dubblat upp mot en nisse som stoppade in 2500 marker med 8 hög på river för att vinna 800 marker. Varje pott spelas ganska kasst än så länge, så jag vill gärna se många floppar här i början nu när jag har råd.

 

Players(max 9):

Horozic1 (1,800.00 in seat 1)

castletown (5,955.00 in seat 2)

Samuli19 (2,270.00 in seat 3)

Sir_Apix (2,000.00 in seat 5)

AMEGEDON (2,500.00 in seat 6)

HERO (6,935.00 in seat 7)

pollefar50 (5,505.00 in seat 8)

Anton_1 (4,280.00 in seat 9)

 

Dealer: HERO

Small Blind: pollefar50 (50.00)

Big Blind: Anton_1 (100.00)

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO :9h::Kh:

 

Horozic1 Fold

castletown Call (100.00)

Samuli19 Call (100.00)

Sir_Apix Fold

AMEGEDON Fold

HERO Call (100.00) - Ingen jättedålig hand, de är sooted ju och jag har knappen och råd = limp.

pollefar50 Fold

Anton_1 Raise (100.00) - Miniraise från finsk fisk mot 3 spelare betyder ju inte så mkt.

castletown Call (100.00)

Samuli19 Call (100.00)

HERO Call (100.00)

 

*** FLOP ***

 

:2s: - :9s: - :3c: - TP med najs kicker. Monsterflop för mig!

 

Anton_1 Bet (100.00) - Minibet betyder väl luft, men troligen färgdrag?

castletown Fold

Samuli19 Fold

HERO Raise (525.00) - Antar att jag har bästa handen

Anton_1 Call (425.00) - Han jagar vidare?

 

*** TURN ***

 

:Tc: - Kan knappast ha hjälpt honom.

 

Anton_1 Bet (100.00) - Nytt störande minibet och nu har jag han helt klart på ett drag

HERO Raise (725.00) - En liten nätt positionshöjning här. Jag vill kunna vika för omslag och checka ner handen billigt på river.

Anton_1 Call (625.00) - Han jagar vidare?

 

*** RIVER ***

 

:5c: - Bakdörrsfärgen landar, men troligen ett relativt blankt kort.

 

Anton_1 All-In (2,830.00)

HERO ?

 

Cirka 5100 i potten, jag har 5485 kvar om jag foldar, 2655 om jag synar och torskar, 10500 om jag hjältesynar ner hans missade flush(?).

 

Hur resonerar folket? FI har höjt och spelat en del händer redan och visat upp mkt junk tidigare, såsom J9, 86 osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur kan du sätta han på drag när han spelar så. Det fattar jag inte. Så här spelar en dålig spelare AA.

 

Han kan dock nästan ha vad fan som helst. Men slagen är du iaf. Eller ja, eftersom du gjorde tråden vann du väl, men jag hade aldrig synat.

 

Va hade han? Det missade spaderdraget lr? A10s?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart att man tror på drag när nån stoppbetar hela vägen

 

tror inte jag orkar syna, tycker man får omvärdera hans hand på rivern, men fram till dess tycker jag du spelade bra

 

att han kan vara på drag - visst. Men att ta för givet att han är på drag för att en fisk bettar så? inte en chans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just eftersom Fi spelade handen så jäkla märkligt så kunde jag mig inte med att syna denna gång. Hans all-in på river har jag inte en aning om vad den kunde betyda, missad flush, 1010 och till och med AA är faktiskt möjliga händer här.

 

Hade dock nästan varit värt att syna bara för att kolla upp det. Fi åkte ganska snart efteråt efter diverse andra tomtespel, så chansen var nog relativt god att jag hade honom.

 

Kul att se att alla förespråkar fold i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att han kan vara på drag - visst. Men att ta för givet att han är på drag för att en fisk bettar så? inte en chans.

 

Minibett/Syn på två gator är extremt ofta ett fisk-färgdrag i en situation som denna. Man kan såklart inte ta det för givet, men man ska i alla fall ta med det i beräkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att se att han ska ha oss slagna innan rivern iaf. Känns verkligen som han fiskar efter nått hela vägen eller har en svag hand. Jag tror att det oftast är färgdraget. Andra händer jag kan se är typ ett pp 44-88. Vad kan han ha träffat på river som han gör miniraise pre i bb med? 55 känns ju som en sån hand. Men för att han ska ha det måste han ju tro att dina raise på flop/turn är helt tomma. Men det finns mkt fisk som har svårt att släppa sina pp. Så mina gissningar är 55 eller nån form av SC som missat river och pushar tom. Jag hittar ganska ofta synen i detta läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...