Gå till innehåll

Regelfråga, hur hade ni gjort?


thefievel

Recommended Posts

Cashgame hemma, fyra spelare.

 

Spelare A. Lägger sig

Spelare B. Syn

Spelare C. Höjer

Spelare D. Återhöjer

 

När det kommer tillbaks till B så tänker han länge, tillslut kastar han sin hand och då han gör detta vänder korten sig så att båda exponeras. Kort därefter går spelare C All In.

 

Spelare D ser de exponerade korten som är AQ. Då han sitter med ett högt A i sin hand så vet han ju inte vad han ska göra. Han ser det som att handen borde splittas rakt av då två kort exponerats. Spelare C ser det som att det är skitsamma, antingen synar D eller så lägger han sig.

 

Finns det någon regel för detta eller är det house rules som får appliceras?

 

Hur hade ni dömt?

 

EDIT: Ny fråga längre ner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cashgame hemma, fyra spelare.

 

Spelare A. Lägger sig

Spelare B. Syn

Spelare C. Höjer

Spelare D. Återhöjer

 

När det kommer tillbaks till B så tänker han länge, tillslut kastar han sin hand och då han gör detta vänder korten sig så att båda exponeras. Kort därefter går spelare C All In.

 

Spelare D ser de exponerade korten som är AQ. Då han sitter med ett högt A i sin hand så vet han ju inte vad han ska göra. Han ser det som att handen borde splittas rakt av då två kort exponerats. Spelare C ser det som att det är skitsamma, antingen synar D eller så lägger han sig.

 

Finns det någon regel för detta eller är det house rules som får appliceras?

 

Hur hade ni dömt?

 

Det är ju olyckligt så klart men man kan ju inte bara splitta potten för det... Båda spelarna fick ju samma information dvs se hans AQ uppvända innan dom gjorde sitt move... Om potten skulle splittats så skulle den gjort det innan han första spelaren tryckte allin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samt att spelaren som visade sin hand ska bestraffas på något sätt. I en tävling skulle han få sitta ut i tio minuter (Svepofregler) / 10 händer (nya WSOP-regler/bättre). I ett cashgame tycker jag gott och väl att han kan få betala big blind i ett varv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lysande, tack för svaren.

 

Här kommer en till..

 

Två spelare som hamnat all in före flop.

Båda vägrar tjurigt visa sina kort, alla tycker det är skitsamma så floppen läggs upp. Under tiden den läggs upp visar spelare 1 sina kort, tptk, och spelare 2 kastar förtvivlat bort sina kort över bordet som hamnar i/bredvid bredvid mucken.

 

Det olyckliga i denna situationen var att spelare 2s lägre pocket utvecklades till en stege efter rivern. Han tog sina kort intill mucken och vände upp och

 

Nu brast det för spelaren med tptk och han vägrade ge sig ifrån potten.

 

Vem har rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lysande, tack för svaren.

 

Här kommer en till..

 

Två spelare som hamnat all in före flop.

Båda vägrar tjurigt visa sina kort, alla tycker det är skitsamma så floppen läggs upp. Under tiden den läggs upp visar spelare 1 sina kort, tptk, och spelare 2 kastar förtvivlat bort sina kort över bordet som hamnar i/bredvid bredvid mucken.

 

Det olyckliga i denna situationen var att spelare 2s lägre pocket utvecklades till en stege efter rivern. Han tog sina kort intill mucken och vände upp och

 

Nu brast det för spelaren med tptk och han vägrade ge sig ifrån potten.

 

Vem har rätt?

 

pocketkillen får skylla sig själv gissa rjag. en muckad hand är en muckad hand.

 

ej s'äker dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så att aven om detta uppgivna kast av korten som råkade hamna "intill" mucken kanske inte var menat som en muck så är handen död? om korten hamnat uppvända vid mucken. hade det varit samma sak då?

 

 

Det blev mycket av en definitions- och tolkningsfråga, vidrör den något annat kort är den död oavsett. Slänger han upp korten och dom inte vidrör något annat vid en all-in situation, så visar han ju bara, som brukligt, vad han har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...
Samt att spelaren som visade sin hand ska bestraffas på något sätt. I en tävling skulle han få sitta ut i tio minuter (Svepofregler) / 10 händer (nya WSOP-regler/bättre). I ett cashgame tycker jag gott och väl att han kan få betala big blind i ett varv.

 

Låter väldigt bra i min mening. För jag tycker inte att spelet ska fortsätta som vanligt utan någon konsekvens. För i så fall kan man ju visa sin hand varenda gång som den obligatoriska fisken i en turnering höjer. Allt för att få ut honom (förutom om man har bra kort :-) ), och visa att han bluffar, innan han drar ännu en "bad beat".

 

Nu har jag inte spelat livepoker alls i stort sett och kan därmed inte uttala mig om det, men på alla pokersajter jag spelat på är det förbjudet att snacka om ina kort om man inte är ingame. En vettig regel.

 

Jag suger ordentligt på cashgame och vet inte hur man skulle kunna fixa det snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...