Gå till innehåll

Limit, pot-limit eller no-limit?


Ostricher

Recommended Posts

Tjena,

 

Spelar ett litet tag på mestadels prima och nu även pokerstars.

 

Det jag alltid haft problem med som nybörjare är att veta vilket av dessa tre spel som är lättast att spela (och gå med vinst) samt vilken nivå.

 

Spelade först NL lägsta nivå då det kändes som mest intressant men blev alltid utdragen och förlorade pengar på det som antagligen var "nybörjarspel" från min sida.

 

Gick över till limit med lite högre nivå då det känns mer "säkert" men det känns som om där finns en tendens av att vinna oftare är låg då bluffchans = 0?

 

Pot-limit har jag inte ens vågat mig på, så jag tänkte kolla vad ni andra har för erfarenhet av dessa spel och vad som rekommenderas för att komma igång med pokern på allvar och lära sig spelet på bästa sätt.

 

Ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Pot-limit skall du ju inte spela då det är det svåraste av de tre spelformerna, Limit är väll kanske det enklaste att lära utan allt för stora svings men enligt mig så är limit sjukt tråkigt.

Nu vet jag inte hur länge du har spelat men börja med det spelet du tycker verkar roligast och posta lite händer här på formumet och köp en Bok.

 

GL m8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom du över till FL. Gräset är mycket grönare här. Inga bluffar och bara säkra pengar.

Mer allvarligt, klart det går att bluffa i fixed limit. Visst, det som inte direkt går är att köpa sig potten – det är ju trots allt inte så dyrt att syna ner i det korta loppet – det krävs lite mer finnes än att beta tungt. Börja med FR och en BR på ungefär 500 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...