Gå till innehåll

NL400 - Svart turnbeslut med KK eller?


Recommended Posts

Primas Turbobord NL400

 

Jag har suttit vid bordet i en timme ungefar, jag har en ganska slaskig image, har kombinerat nagra riktigt bra spel med valdigt marginella calls. Det har varit mest 6-handat men nu ar vi nere po 3-handat.

 

Fi1 (400)

Fi2 (1200)

Hero (1100)

 

Fi1 foldar

Fi2 raisar till 16

Hero (KK) reraisar till 56

Fi2 calls efter lite stek.

 

Flop 7d 7h 5d

 

Fi2 checks

Hero bets 112

Fi2 calls

 

Turn 7d 7h 5d 3h

 

Fi2 checks

Hero bets 224

Fi2 all-in 1088

Hero ???

 

 

Min read po Fi1 ar att han ar ganska tight, typ weaktight, han har vikt manga gger emot mina reraises preflop, so jag antar att han sitter po en hyffsad hand. Men annars har han varit ganska osynlig och gor inte so monga moves.

 

Vad ar standardspelet i det har laget, finns folden?

Hur spelar readen in i det har laget?

o.s.v...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker du spelar händen bra fram tills han pushar, där det är en given fold. Tycker inte om iden att checka turn, du måste få ut värde av drag samt sämre pockets.

 

om du vek, wp!

 

Som jag sagt innan, du har fel! Checka turn är ett utmärkt alternativ att hålla nere potten då stackarna är för djupa och brädan hyffsat farlig, förstår inte hur du kan sätta FI på en draghand i det här läget det är inget man i princip oroar sig för. Man får inte betalt hela inköp av lägre pocketpar här så en bet på river efter en bet på turn kommer inte få syn om det är så och troligen inte heller ett turnbet.

 

Därav är det för att maximera värdet av sämre händer bättre att ta och checka turn och syna river eller beta om han checkar, maximerar värdet mycket bättre och gör oss inte sårbara.

 

Så som de andra sagt innan, checka turn och i läget du hamnat i nu måste du ta folden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom detta ar en av de forsta ggerna han callar en reraise so satter jag honom po en hyfsat snav HD, oftast 99+ och AJ+. Lat oss saga att han har traffat en set, varfor skulle han do banga all-in po turn, monga notgrindare kanske gor det?? Den handen jag ar mest radd for ar AA eller mojligen 55, men skulle han spela 55 sohar?

 

Om vi antar att han oftast sitter po 99+ och AJ+ so tycker jag att ett turnbet ar berattigat, men det kanske ando ar svort att fo varde fron 88-qq har och dorfor ar det battre att checka??????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom detta ar en av de forsta ggerna han callar en reraise so satter jag honom po en hyfsat snav HD, oftast 99+ och AJ+. Lat oss saga att han har traffat en set, varfor skulle han do banga all-in po turn, monga notgrindare kanske gor det?? Den handen jag ar mest radd for ar AA eller mojligen 55, men skulle han spela 55 sohar?

 

Om vi antar att han oftast sitter po 99+ och AJ+ so tycker jag att ett turnbet ar berattigat, men det kanske ando ar svort att fo varde fron 88-qq har och dorfor ar det battre att checka??????

 

Tror att det handlar rätt mycket om att ge upp lite av värdet för att slippa ställas inför just det beslut som du gjorde. Ni sitter på väldigt djupa stackar och att förlora tre inköp med "bara" ett överpar är väl inte så värst roligt? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att det handlar rätt mycket om att ge upp lite av värdet för att slippa ställas inför just det beslut som du gjorde. Ni sitter på väldigt djupa stackar och att förlora tre inköp med "bara" ett överpar är väl inte så värst roligt? :)

 

Jo men fragan ar hur ofta FI staller med en battre hand har? Jag kanske ar lite naiv, kanske finns det monga notgrinders som gor det?

 

Ska den generella linjen vara att checka turn nar FI callat po flopp efter en stor hojjning pre-flop, nar man sitter po KK. Fi kan satta mig po lite vad som helst har, pogrund av min image. Svart att saga vilket spel som ar +ev, och det ligger ju faktiskt ett fargdrag ute ockso.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men fragan ar hur ofta FI staller med en battre hand har? Jag kanske ar lite naiv, kanske finns det monga notgrinders som gor det?

 

Ska den generella linjen vara att checka turn nar FI callat po flopp efter en stor hojjning pre-flop, nar man sitter po KK. Fi kan satta mig po lite vad som helst har, pogrund av min image. Svart att saga vilket spel som ar +ev, och det ligger ju faktiskt ett fargdrag ute ockso.

 

han sätter dig på AKf, SYN och han visar 10-10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalstackar = blixtsyn.

 

Han kan ju spela ut dig på så otroligt många sätt i en 3-betat pott. Det är inte så svårt att se vad din hand är. Hans HD är väldigt vid här om han är en duktig spelare som inser att ni spelar om 3 inköp, och är villig att satsa allt när du hittills bara visat styrka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men fragan ar hur ofta FI staller med en battre hand har? Jag kanske ar lite naiv, kanske finns det monga notgrinders som gor det?

 

Ska den generella linjen vara att checka turn nar FI callat po flopp efter en stor hojjning pre-flop, nar man sitter po KK. Fi kan satta mig po lite vad som helst har, pogrund av min image. Svart att saga vilket spel som ar +ev, och det ligger ju faktiskt ett fargdrag ute ockso.

 

Nu kallade du ju iofs själv honom för aningen weaktight vilket du bör ta in i beräkningen :) Självklart finns det massa nötförsäljare som ställer rakt av för att slippa ta svåra beslut. Men visst, om du nu spelat rätt aggro så kan han självklart sitta på TT som han tror är bäst. Du får rätt usla pottodds hursomhelst och jag tycker synen verkar riktigt svår om du inte får in någon jätteread helt plötsligt.

 

Med såhär djupa stackar så ja, den generella linjen måste vara check här. Med två inköp tycker jag väl att det börjar närma sig bet så smått. Har vi "bara" ett drygt inköp känns det som solklart värdebet. Men med knappt tre håller jag med de flesta. Check bakom turn. Syna riverbet eller värdebeta vid check.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi antar att han oftast sitter po 99+ och AJ+ so tycker jag att ett turnbet ar berattigat, men det kanske ando ar svort att fo varde fron 88-qq har och dorfor ar det battre att checka??????

99+ AJ+ tycker jag för det första är en på tok för snäv HD. Ni spelar väldigt djupt så vi kan nog anta att han tar synen pre med alla par, SC, Axs osv.

 

Och även om vi sätter honom på ett pp lägre än oss så är det inte givet att betta turn. Ofta kommer vi bara få ett bett av honom ändå, då han antagligen inte synar både turn och river med 99-JJ så där jätteofta, framför allt inte om han är vek.

Dessutom kommer en check på turn få honom att bluffa river/syna ner tunnare rätt ofta också, då din hand ser ut som missade överkort och annant skräp. Det balanserar dessutom för när du verkligen har AK här.

 

Att checka turn är helt enkelt en kombination av pottkontrol och att lättare få ut värde på river.

 

Det känns som han visar ett sämre pocket ofta i de här läget.. Jag synar förmodligen 3 handat.

Varför skulle han spela ett lägre pp så här? Han tar ju bort hela handens värde genom att i princip gör den till en bluff. Så länge han inte är sämst så är det sällan han har lägre pp med det här turnspelet. En aggro spelare sitter nog ofta på stål/starkt drag här väldigt ofta, men eftersom denna killen är vek tror jag chansen för drag minskar en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat: Jag callar och han visar upp QQ, och han for ingen hjalp av rivern.

 

Men jag har fott lite nya perspektiv har, och jag inser att det ar battre att oftast checka po turn med so djupa stackar. Jag kande direkt att mitt spel kanndes lite val marginellt for att det ska vara +ev i langden, och nu har jag fott det berkraftat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...