Gå till innehåll

NLT 2.5/5 kr FR. QQ överpar i 5-way 3bettad pott.


Recommended Posts

Samtliga fi är semipassiva standard SS donks. De älskar slowspel, hatar implicita odds och EV beräkningar. Det är 3 beslut jag är mest intresserad av, de är i fetstil.

 

David Turbo 2 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Burken (365.00)

Plats 2: Vichy76 (1083.20)

Plats 3: Kent_R (1025.44)

Plats 4: kling (260.95)

Plats 5: morris2 (126.48)

Plats 6: mister.abe (492.85)

Plats 7: Hakkon (970.00)

Plats 8: Bornxx (495.00)

Plats 9: Jerico (1080.40)

Plats 10: Henkec81 (95.00)

Hakkon lägg LM 2.50

Jerico lägg SM 5.00

** Giv **

Jerico [Queen of DiamondsQueen of Spades]

*** Bet Runda 1 ***

Henkec81 Syna 5.00

Burken Lägg

Vichy76 Lägg

Kent_R Höj till 25.00

kling Syna 25.00

morris2 Lägg

mister.abe Syna 25.00

Hakkon Syna 25.00

Jerico Höj till 120.00 <--- För litet 3 bet?

Henkec81 All-in 95.00

Kent_R Syna 120.00

kling Syna 120.00

mister.abe Syna 120.00

Hakkon Lägg

*** Flop(Board): *** : [4 of Clubs10 of Diamonds5 of Spades]

*** Bet Runda 2 *** (600 kr i potten)

Jerico Passa <--- cbetta? (committar mig helt all in i så fall)

Kent_R Satsa 55.00

kling Syna 55.00

mister.abe All-in 372.85

Jerico ??? <--- Vad göra nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du borde ha raisat mer pre flop och du borde betat ut på flop, det hade gjort att framtida beslut i handen skulle bli betydligt lättare att göra..

 

nu när du har spelat som du har gjort (och utan info om de andra spelarna) känns det som att du är slagen och när du "bara" har commitat 120 kr i handen lutar det åt fold hållet enligt mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop hade en höjning till ~180 varit bättre. Som spelat är det väl 50/50 om du ska pusha eller folda. Förmodligen har du Kent och kling slagna men mister.abe kan ha settat. Det beror på hur stor fisk abe är, han kan ju ha AT eller KT lika gärna som 44/55 om han är fisk.

 

Rörigt och jobbigt läge och lägst varians är definitivt att folda på floppen men jag vet inte om det är rätt spel. Spelar man QQ hårt preflop är det här en så pass bra flopp man kan hoppas på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kling är potcommited med inte mycket kvar.

Kent kommer nog att lägga sig då hans bet inte känns så stark på floppen.

Stor pott och fiskar, syn.

 

Snygg analys. Du kanske ska spela åt mig istället? :mrgreen:

Jag la mig, kent la sig, kling/klang synade in sig med nån skit och abes 99 tog hem potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Beslutet före floppen är det som är nyckeln i detta läge, tycker jag. Antingen fold (helt OK som jag ser det - höga par i möjlig femvägspott är kass) eller hårdare raise (kanske ~200 eller vad som nu kan krävas) för att endast få med sig någon enstaka fi till floppen. Att "bara" höja till 125 åstadkommer ju att alla semipassiva SvS-donks som tyckte att de kunde syna en höjning från 5 till 25 kommer att syna igen.

 

Som spelat är det väl bara att folda på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lyckades du check folda den floppen? Kanske ska lägga dig själv till listan över semipassiva donks på SS.

 

Tja, för att det är 5 pers med och risken att nån har nån random hand som nu slår min eller har slowspelat AA/KK är ganska uppenbar?. Håller helt med om att det är preflop felet begås, trodde inte alla dessa skulle vilja syna 100 kr till med deras kassa draghänder.

 

Tja, du kan väl kalla mig donk om du vill, men en 9 PTBB/100 (215,000h) donk i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... Den folden kan ju bara inte må bra. Du ska syna en allin för ett halvt pottbet med överpar i en gigantisk pott mot löspuckon.

 

Det händer ju aldrig någonsin att någon av dem har KK/AA här. Kent, som är den enda med respektabel stack är den som känns svagast mtp brädans textur.

 

Sen tycker jag inte att det är något större fel med raisen pre. Känns ju knappast standard att du får 4 syn när du skyfflar in 24bb. Det ligger väl i den undre gränsen, men är knappast out of line. Standard borde väl ligga på 25-30bb i det läget?

 

Men aja. Den folden är inte bra.

 

Checksyn > bet btw, pga att potten ofta utvecklar sig precis som denna gjorde. Shortstackarna känenr sig "tvingade" att dega med anypair, som de kanske kan slinka med annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm jag tycker nog inte den folden är så extremt dålig, JAG hade nog bedömt det som kanske 50/50 att man är slagen, han som går allin skulle jag nog inte va rädd för, men han som bettar ut och sen synaren skulle ju kunna ha nåt riktigt bra. fisk som jag är hade jag synat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beslutet före floppen är det som är nyckeln i detta läge, tycker jag. Antingen fold (helt OK som jag ser det - höga par i möjlig femvägspott är kass) eller hårdare raise (kanske ~200 eller vad som nu kan krävas) för att endast få med sig någon enstaka fi till floppen. Att "bara" höja till 125 åstadkommer ju att alla semipassiva SvS-donks som tyckte att de kunde syna en höjning från 5 till 25 kommer att syna igen.

 

Som spelat är det väl bara att folda på floppen.

 

Så du tycker det är helt okey att folda QQ här pf? Hmm...ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...