Gå till innehåll

Bankrulle kopplat till nivå


Bagarn34

Recommended Posts

Hej!

 

Jag spelar NLH och har en bankrulle på 6800ggr BB. Under min tuffaste period (som var för två månader sedan) sjönk min bankrulle med 17%. Jag har nästan tagit igen det fallet nu.

Min nuvarande strategi är att ligga mellan 5000-10000ggr BB i bankrulle för att inte riskera förlora hela rullen vid en riktigt otursam spelperiod kombinerat med tiltning (vilket jag naturligtvis gör ibland även om jag anser mig ha hyfsad kontroll över mina tiltningar). Det jag börjat fundera på är om jag är för försiktig och att jag kanske borde riskera mer för att vinna mer... ? Hur tänker ni?

 

Min frågor till er som spelar NLH är:

1. Hur många ggr BB är era rullar?

2. Vilka strategier använder ni för money manegement?

 

Mvh Thomas, 35-årig hobbyspelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det beror mycket på vilka nivåer vi snackar om. Det är onödigt att vänta tills du har 50 inköp innan du flyttar upp till 0.25/0.50 om du med enkelhet slår 0.10/0.20. Ju högre man kommer, ju svårare blir det att vinna och ju mer restriktiv bör man vara med att kliva upp och ju mer restriktiv bör man vara med sina bankrullekrav. Sen kan det ju vara värt att spela lägre än bankrulle och spelskicklighet dikterar om man kommer att må psykiskt dåligt om man hittar en bad streak på den nya högre nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt mål är att blanda spel på nivån jag tjänar mest på med spel på nivån där jag utvecklas mest.

 

dock är jag väldigt lat och spelar därför oftast på nivån jag tjänar mest.

 

har alltid varit överrullad för alla nivåer jag spelar på. har slöat ner min utveckling pga min feghet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nidson:

Nu är jag på NL200 (1/2usd)

 

Jag har märkt att motståndet på NLH200 är betydligt bättre än på NLH100.

Märker jag inget lyft på NLH200 så kan jag mycket väl gå ner till NLH100 igen, men det lockar ju alltid att klättra vidare uppåt i nivåerna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har typ ingen betydelse utan är mest en fråga om komfort, 30 eller 100 inköp på låga nivåer handlar typ om 1-2 månaders extra grind och kommer inte påverka ditt resultat mycket på lång sikt. Om du slår nivåerna hårt dvs, gör du inte det kanske du inte ska gå upp överhuvudtaget.

Vill man öva på låga nivåer så rekommenderas ingen table selection, aldrig banga ett game, inte lämna när det blir 3-hänt, Hu, bara bra spelare kvar etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju alldeles på hur chansartad spelstil man har och om man som sagt kan övervinna badstreaks utan att hel tappa sitt spel, men för min del räcker ca 30 fulla inköp för att spela så smått på en nivå om det är en bra period. Går dock ner ganska fort om man skulle tappa ett par inköp för att avvakta en bättre period igen! Jag har som ingen ork att vänta på en vettig rulle märker jag =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nidson:

Nu är jag på NL200 (1/2usd)

 

Jag har märkt att motståndet på NLH200 är betydligt bättre än på NLH100.

Märker jag inget lyft på NLH200 så kan jag mycket väl gå ner till NLH100 igen, men det lockar ju alltid att klättra vidare uppåt i nivåerna...

 

Det vanligaste sättet som folk gular på är att de missat det är MYCKET VIKTIGT att GÅ NER I NIVÅ NÄR deras BANKRULLE MINSKAR.

 

Kan man klara det så kan man spela med färre inköp - problemet är att de flesta kan inte gå ner i nivå. De är så vana vid att man måste spela på en specifik nivå att de inte inser att man kan spela på flera nivåer samtidigt.

 

Det händer att jag har uppe ett bord på NL20 och ett på NL200 - men så är jag iofs främst en turneringspelare så cashgame är avkoppling för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...