Gå till innehåll

Recommended Posts

Handen utspelade sig nyss på klubben och jag vill gärna ha åsikter angående den här handen.

 

Texas No Limit Cashgame 10/20 sek. Bordet är mycket löst och spelarna är överlag jättedåliga. Jag ses som mycket TAG. Aktiv stack ca 4000kr.

 

Utg (ca 1000kr) limpar, likaså Utg + 2 (ca 1500kr) Cutoff (ca 5-6000kr) är den ensa spelaren på bordet jag ser som en hyfsad spelare, han spelar mycket LAG och preflopphöjer med många händer. Han höjer upp till 210! (som faktiskt är standardraise på detta bord) Jag sitter på knappen och plockar upp AJ och synar.

Utg och Utg + 2 hittar också modet att syna

 

Floppen kommer 8s As 7h

 

Utg check

Utg + 2 check

CO betar 420

Jag synar

Utg synar

Utg + 2 synar.

 

Bör jag höja floppen?

 

Turn 4k

 

Utg check

Utg + 2 check

CO check

Jag Check.

 

Jag förmodar att mitt turnspel kommer att ifrågasättas och diskuteras men jag checkar av flera anledningar.

 

1. Potten är redan stor och en bet av mig borde vara runt minst 8-900 för att ha någon effekt och trovärdighet.

 

2. Betar jag 8-900 sätter jag en stor del av min stack på spel och tvingas syna eventuellt omslag från Utg och Utg +2.

 

3. Bordet är mycket fiskigt och jag sätter minst en av spelarna på draghand, förmodligen två av dem. En bet här skulle förmodligen bara leda till att jag får syn/omslag av ett färg eller stegdrag. eftersom jag talar sist tyckte jag det var ett bättre alternativ att checka och titta på river där folden vore lätt om ett farligt kort visade sig.

 

 

Hur som helst så kom river 5k

 

Utg check

Utg + 2 check

CO betar här 900

Jag?

 

Hur resonerar ni här?

 

Ni som synar/slår om, varför?

Ni som lägger er, varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat en del live fast inte på klubben men mycket 5/10sek och standard raisen är ca 80-110 kr pre flop. Eftersom det är så många spelare med i potten och han som beta på river är LAG så skulle jag synat, pottodds rättare sagt. skulle sätta han på K K eller Q Q eller någon riktig smutsig stege möjligtvis , men känns som att det bara är att betala av då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat en del live fast inte på klubben men mycket 5/10sek och standard raisen är ca 80-110 kr pre flop. Eftersom det är så många spelare med i potten och han som beta på river är LAG så skulle jag synat, pottodds rättare sagt. skulle sätta han på K K eller Q Q eller någon riktig smutsig stege möjligtvis , men känns som att det bara är att betala av då.

 

Anledningen till att jag anser synen är svår är just för att det är många spelare i potten, han betar ju in i tre personer. Trots att han är LAG så är han ganska duktig i mina ögon, och jag har svårt att se honom beta in i tre personer helt tom, bara med en ''hand'' och vilken hand kan jag räkna med att slå vid en showdown om han betar river? Möjligtvis A9, och A10 . Sen har jag ju två spelare kvar att agera bakom mig vilket komplicerar min situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...