Gå till innehåll

NLT €600 maxiera väntevärdet på river, nötterna


Recommended Posts

Players(max 6):

firsttimer (EUR 218.45 in seat 1)

hjälte (EUR 880.60 in seat 2)

regular (EUR 824.18 in seat 3)

p2 (EUR 144.85 in seat 4)

p3 (EUR 161.04 in seat 5)

p4 (EUR 81.02 in seat 6)

 

Dealer: regular

Small Blind: p2 (3.00)

Big Blind: p3 (6.00)

 

hjälte was dealt: :6d: - :8d:

 

p4 Call (6.00)

firsttimer Raise (12.00)

hjälte Call (12.00)

regular Call (12.00)

p2 Fold

p3 Fold

p4 Call (6.00)

 

Flop :7c: - :5h: - :Jc:

 

p4 Check

firsttimer Bet (15.00)

hjälte Call (15.00)

regular Call (15.00)

p4 Fold

 

Turn :7c: - :5h: - :Jc: - :4s:

 

firsttimer Bet (35.00)

hjälte Raise (110.00)

regular Call (110.00)

firsttimer Call (75.00)

 

River :7c: - :5h: - :Jc: - :4s: - :3s:

 

firsttimer Check

hjälte ???? du har 20 sekunder på dig att fatta beslut.

 

 

Min höjning på turn kan tyckas alldeles för liten med facit i hand, men hur behandlar men denna river?

 

Regular sitter och multitablar hela dagarna,(och nätterna) spelar 23/13/1.2

Jag är väldigt aggresiv, betydligt slaskigare, lite mindre checkraisigare och han synar ofta ner mig postflop. Jag har dessutom sett honom slöspela floppad set många gånger. Dock måste den troligaste handen vara ett flushdrag, förmodligen kombinerat med ett par, eller nu den lilla stegen!?

 

Hur maximerar man sitt väntvärde här? Vilka händer är mest troliga och hur stora betar kan han tänkas syna med dem. vilka händer betar han om jag checkar.. och Firsttimer hur stort bet (med eventuell syn krävs för att skrämma bort honom om han har en hand?)

Hans närvaro gör ju det dessutom praktiskt taget omöjligt för regular att bluffrepresentera stegen om jag checkar.

 

 

Man ångrar att man inte tog i betydligt hårdare på turn och isåfall inte haft några problem att ställa in nu...

 

Regular och jag har ett par tusen händer mot varandra och de gånger jag överbettat pot på river dessa givar kan nog räknas på ena handens fingrar, om ens det, men jag vill ju ha hela hans stack om han har den mindre stegen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om jag stoppar in? Förmodligen får jag syn av alla händer med 6or och fold av allt annat.

 

Vad händer om jag betar lite? förmodligen får jag syn av alla sets, alla stegar, många tvåpar och ofta blir jag återhöjd av en 6:a.

 

Vad händer om jag betar ett normalbelopp? förmodligen får jag syn av alla sexor, någon gång av ett set eller hjul och någon gång blir jag återhöjd av en sexa.

 

Vad händer om jag checkar? Förmodligen betar han med en sexa och checkar allt övrigt.

 

Om jag kan vara säker på att han verkligen höjer ett litet bet med en sexa och synar min all-in ser det alltså ut som det bästa alternativet. Checka är aldrig ett alternativ och om han aldrig orkar slänga en sexa när jag ställer in ser det med ut som ett mycket bättre val än ett normalbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om inte regularen har A6c här tillräckligt ofta för att motivera ett ställ. Ett set lär han väl ha hört av sig med på både flopp och turn. Övriga sannolika händer är väl något annat kombodrag som inte träffat, och då synar han ju inte vad du än betar, och bluffinducering känns rätt kört mot en sån snubbe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, hade jag fått spela om handen hade jag ställt in.

Inte värt att riskera att inte få ett litet bet höjt med en sexa.

 

Vid bordet betade jag fiskiga €350 och fick två instantsyner.

 

regular muckade och firsttimer visade :Ac::As:

 

:Ac::6c: är uträknad ur fi handdistrubution denna gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om jag stoppar in? Förmodligen får jag syn av alla händer med 6or och fold av allt annat.
Beror väl på hur bra han är. Imo så har ju din lillraise på turn sagt att fyran hjälpt dig och att du inte direkt försöker bluffa.

 

och om han aldrig orkar slänga en sexa när jag ställer in ser det med ut som ett mycket bättre val än ett normalbet.
1) Det är inte särskilt säkert. 2) Hur många sexor tror du han kan ha här?

 

Angående 2) kan jag inte se många sexor som spelar så här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Det är inte särskilt säkert. 2) Hur många sexor tror du han kan ha här?

 

Angående 2) kan jag inte se många sexor som spelar så här.

 

:Ac::6c: eller någon annan vettig klöverkombination med en sexa är en av de mest troliga händerna som kan komma att betala av mig efter turn.

 

Denna spelare är väldigt passiv, kanske jag glömde skriva. Bluffar och semibluffar mycket sällan och synar ofta tre gator med mycket starka händer och farliga bord istället för att höja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sjukt få händer du stoppar in river med mot två spelare för värde.
Håller med.

 

Mao tycker jag det luktar bluff och hade antagligen kunnat hittat synen med alla par, iaf i sista position.
Så mot en kille vars actions rimligen inte kan ta potten direkt preflopp, flopp och turn (och turn höjer han dessutom tydligt för att krydda potten snarare än att ta den) så tror du att det är vanligt att han rockar loss på river med ett överbet när det finns en shortstack som kommer syna med jättemånga händer?

 

Vidare så har du sett honom överbeta river över huvud taget. Än mindre när det finns en spelare kvar som är garanterad typ 1:6 oavsett betsize.

 

np.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...så tror du att ...

 

Men så är jag ju en synfisk...

 

 

Såg inte shortstacken. Det jag menar är att jag tycker det är relativt vanligt att folk lik förbannat alltid måste hitta blufflägen på river med missade färgdrag. För när han stoppar så måste de ju anta att han knappast överbetsstoppar set/tvåpar. Han visade styrka på turn där den enda handen som skulle vilja stoppa river är 68/36, en något ovanlig hand, som dragit till stege trots färgdrag (iofs sjukt billigt). Givetvis kan hero ha just A6cc och försökt sig på en liten turnsemibluff, som inte var så dålig då iaf. du sätter honom på en stor hand.

Med given action så tror jag denna linjen är färgdrag av en aggresiv spelare ganska ofta.

 

Nu sjönk hela mitt resonemang med att det fanns en bortglömmd shortstack med. fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så färgdraget får vi inget värde av. En 6a är osannolikt. Set spelar han nog ofta så här enligt heros beskrivning. Så förhållandet mellan set/6 a är skevt. Frågan är om man inte ska checka och hoppas att han bettar settet för att få värde av shortstacken. Eller att han får hjärnblödning och bluffar med färgdraget trotts allt.

Alternativt skulle jag betta ca 200 vilket han antagligen synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...