Gå till innehåll

NL500 - SH KK möter? (AA)


Recommended Posts

Game #3794279513: Hold'em NL ($2/$5) - 2007/04/12 - 16:05:42 (CET)

Table "Eko" Seat 1 is the button.

Seat 1: Mr.Bpober ($634.75 in chips)

Seat 2: catostar ($825.75 in chips)

Seat 3: grandxx ($381.50 in chips)

Seat 4: -gotCHA- ($418.50 in chips)

Seat 5: HERO ($509.25 in chips)

Seat 6: Snatch005 ($519.25 in chips)

 

catostar: posts small blind $2

grandxx: posts big blind $5

----- HOLE CARDS -----

dealt to HEROKing of Clubs King of Hearts

-gotCHA-: folds

HERO: raises to $20

Snatch005: raises to $70

Mr.Bpober: folds

catostar: folds

grandxx: folds

HERO: calls $50 - Väljer att bara syna här om det kommer A på floppen får man väl akta sig lite annars pusha...

 

----- FLOP ----- 4 of Hearts3 of Diamonds8 of Hearts

HERO: checks

Snatch005: bets $85

HERO: raises to $315 - Överbettar väl lite väl här men vill dock få bort en del drag mot A och färg

 

Snatch005: raises to $449.25 and is all-in

HERO: is all-in $124.25 - Inser väl att jag inte kan folda här men ändå känns det som att man sitter mot AA eller?!?

 

 

Snatch får man nog anse som rätt LAG och blandar en del bra spel med mycket uselt också. Kan man hitta fold nånstans i handen då det känns mycket som AA när han går all in, men då får man väl betala av. Annars spelet kring pre och flop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 60.305% 57.76% 02.55% 121651041 5360230.50 { KK }

Hand 1: 39.695% 37.15% 02.55% 78241890 5360230.50 { QQ+, 88, AhKh, AhQh }

 

 

All-in :)

 

edit: Vet inte hur rätt jag har här men... Är det inte bättre att få in så mycket deg som möjligt preflop när man är ur poss?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver själv svaret på om det går att folda:

"Snatch får man nog anse som rätt LAG och blandar en del bra spel med mycket uselt också. "

 

Du måste ha en mycket speciell read för att folda KK pre för 100bb. (Eller på den floppen med den preflopaction som var.)

 

Med den read du har ska du gladeligen få in allt på den floppen, har han AA så är det bara att rycka på axlarna och köra vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit: Vet inte hur rätt jag har här men... Är det inte bättre att få in så mycket deg som möjligt preflop när man är ur poss?

 

 

För all del men jag sätter inte honom på AA förräns hans kontra all-in och då har jag ju redan klampat i klaveret så att säga och "tvingas" nästan att syna. Svårt att folda den tycker jag eller nån som hittar fold där?

 

Vill inte re-raisa honom pre då jag vet att han ibland spelar vad som helst på detta vis och vet att jag kan få bra betalt om han träffar sisådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var en av hans tomtehänder visade det sig...

 

----- TURN -----

[4h 3d 8h][Ah]

 

----- RIVER -----

[4h 3d 8h Ah][7h]

 

----- SHOW DOWN -----

Snatch005: shows [5c 8c] (A Pair of Eights, Ace high)

HERO: shows [Kc Kh] (A Flush, Ace high)

HERO collected $1022.50 from Main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För all del men jag sätter inte honom på AA förräns hans kontra all-in och då har jag ju redan klampat i klaveret så att säga och "tvingas" nästan att syna. Svårt att folda den tycker jag eller nån som hittar fold där?

 

Vill inte re-raisa honom pre då jag vet att han ibland spelar vad som helst på detta vis och vet att jag kan få bra betalt om han träffar sisådär.

Tvingas att syna ja du har ju nästan odds att dra ut mot ett set tom. Du får absolut inte ens tänka tanken att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yawn, KK blir ÖP i 3-betad pott. Försök leta bra sätt att få in degen på istället för att leta vik, om han är någorlunda normal.

 

Antar att man ibland kan bli fancy och c/c flopp + turn, eftersom det ser ut som att du peelar med en hand som tänkt släppa mot en turnpush, särskilt som han nu var LAG. Annars är ju crai flop jättestandard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game #3794279513: Hold'em NL ($2/$5) - 2007/04/12 - 16:05:42 (CET)

Table "Eko" Seat 1 is the button.

Seat 1: Mr.Bpober ($634.75 in chips)

Seat 2: catostar ($825.75 in chips)

Seat 3: grandxx ($381.50 in chips)

Seat 4: -gotCHA- ($418.50 in chips)

Seat 5: HERO ($509.25 in chips)

Seat 6: Snatch005 ($519.25 in chips)

 

catostar: posts small blind $2

grandxx: posts big blind $5

----- HOLE CARDS -----

dealt to HEROKing of Clubs King of Hearts

-gotCHA-: folds

HERO: raises to $20

Snatch005: raises to $70

Mr.Bpober: folds

catostar: folds

grandxx: folds

HERO: calls $50 - Väljer att bara syna här om det kommer A på floppen får man väl akta sig lite annars pusha...

 

----- FLOP ----- 4 of Hearts3 of Diamonds8 of Hearts

HERO: checks

Snatch005: bets $85

HERO: raises to $315 - Överbettar väl lite väl här men vill dock få bort en del drag mot A och färg

 

Snatch005: raises to $449.25 and is all-in

HERO: is all-in $124.25 - Inser väl att jag inte kan folda här men ändå känns det som att man sitter mot AA eller?!?

 

 

Snatch får man nog anse som rätt LAG och blandar en del bra spel med mycket uselt också. Kan man hitta fold nånstans i handen då det känns mycket som AA när han går all in, men då får man väl betala av. Annars spelet kring pre och flop?

 

ban pls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...