Gå till innehåll

NETellerkortet - Uppdatering


Jimmy_the_Rose

Recommended Posts

Skulle ta ut lite pengar från mitt NETellerkort idag vilket alltid har fungerat felfritt förut, men idag var det tvärstop, testade på 4 olika ställen.

 

Lite lagom småsur kontaktar jag livechatten när jag kommer hem igen och får veta att dom håller på med någon uppdatering så det går ej använda korten just nu...när det ska funka igen kunde han heller inte svara på..det fanns ingen tidsram på uppdateringen..jisses..

 

Frågar varför dom inte informerar mig om detta innan jag för över pengarna till kortet "sorry, i just got the information" Jovisst...

 

Frågar åxå huruvida jag kommer få någon info om när det funkar igen...jag skulle testa mig fram...tack för den..ska jag behöva åka in till stan några gånger om dagen för att se om det funkar...

 

Så ett litet tips är att ge fan i att föra över pengar till erat kort förtillfället..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick mail från dom nu att allt ska fungera igen, men nu var det helt plötsligt igen uppdatering som orsakat felet, det var något fel i alla ATM maskiner världen över...snacka om att ge två helt olika versioner

 

 

kan bara ta ut max 5000 om dan numera med neteller kortet

 

Brukar iofs inte plocka ut mer än så när jag använder kortet utan då är det bättre att skicka över det till bankkontot. Men innan var väll gränsen på $1000 per dag, ca 7000kr och maxuttag i en bankomat brukar vara på 5k så någon större skillnad blir det inte om man inte ränner runt från bankomat till bankomat för att få dom där 2k Extra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om uppdateringen e klar, jag var och plockade ut pengar på en bankomat för en halv timme sedan med NETellerkortet

 

//mike

 

 

Vafan :) Och i Kalmar bor du åxå, jag som ränt runt halva Kalmar för att få ut mina pengar..utan lyckat resultat...men men, ska ju funka nu så får väll försöka imorgon igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick mail från dom nu att allt ska fungera igen, men nu var det helt plötsligt igen uppdatering som orsakat felet, det var något fel i alla ATM maskiner världen över...snacka om att ge två helt olika versioner

 

 

 

 

Brukar iofs inte plocka ut mer än så när jag använder kortet utan då är det bättre att skicka över det till bankkontot. Men innan var väll gränsen på $1000 per dag, ca 7000kr och maxuttag i en bankomat brukar vara på 5k så någon större skillnad blir det inte om man inte ränner runt från bankomat till bankomat för att få dom där 2k Extra.

 

 

 

Nej förut kunde man casha ut mkt mer än det är som nu 5000 . sen står det max engångsbelopp och det gör det på alla bankomater man provar på. men är ju förstås som du antytt smartare att skicka större sumor till bankkontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dear NETELLER Merchant,

 

 

 

In an ongoing effort to keep you informed, we would like to let you know that the third-party provider for the NETELLER Card has very recently advised that under the rules relating to the Cirrus/Maestro Network, it can no longer support those branded cards. Consequently, members with NETELLER Cards will be affected. This should not affect you as a NETELLER merchant.

 

 

 

Important dates

 

Effective immediately, members will not be able to withdraw funds from their e-wallet to their NETELLER Card. They will, however, have until May 2, 2007 to use the funds that are presently on their Cards.

 

 

 

We will be sending out an email to all NETELLER Card holders encouraging them to use the funds on their Cards before this date. After May 2, we will credit remaining funds on their cards back to their NETELLER e-wallets.

 

 

 

We regret any inconvenience and are working hard to provide new card services as quickly as possible. Should you have any questions, please contact NETELLER Merchant Business Development, available 24 hours a day, 7 days a week.

 

 

 

Thank you for choosing NETELLER.

 

 

 

NETELLER Merchant Business Development

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni, fixar de fram ett nytt kort? Vore tråkigt annars!

 

Håller tummarna för det, men vad jag inte riktigt förstod av mailet är varför dom inte längre får erbjuda dessa kort, någon som vet mer?

 

Beroende på vad nu anledningen är så är ju då frågan om dom kan fixa något nytt system för kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kommer dom fram till precis lagom till helgen när man skulle ta ut cash till kortet:twisted: Nu ska man hålla på att strula med att fixa uttag till eget konto i sverige. Det tar till efter helgen= Inga cash förrän Ons!! Grymt svagt att inte ordna ny kortservice i samband med detta till dom som är kunder. Måste vara riktigt kass för dom som eventuelt är utomlands. Vissa kanske inte har VISA kort utan enbart använder sig av detta NETeller kort!

 

Då blev den resan :roll: !! Tack NetEller:cry: Knappast troligt att föreningssparbanken eller liknande har kontor på Hawaii??Eller?? Så jag kan ta ut cash menar jag!! Snabbaste utbetalningsalternativen??? Någon som har koll??Check från NetEller skickas väl bara till hemadressen??

 

Champ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kommer dom fram till precis lagom till helgen när man skulle ta ut cash till kortet:twisted: Nu ska man hålla på att strula med att fixa uttag till eget konto i sverige. Det tar till efter helgen= Inga cash förrän Ons!! Grymt svagt att inte ordna ny kortservice i samband med detta till dom som är kunder. Måste vara riktigt kass för dom som eventuelt är utomlands. Vissa kanske inte har VISA kort utan enbart använder sig av detta NETeller kort!

 

Då blev den resan :roll: !! Tack NetEller:cry: Knappast troligt att föreningssparbanken eller liknande har kontor på Hawaii??Eller?? Så jag kan ta ut cash menar jag!! Snabbaste utbetalningsalternativen??? Någon som har koll??Check från NetEller skickas väl bara till hemadressen??

 

Champ

 

säger bara, gör om gör rätt!! litar man 100% att leva o försörja sig på ett neteller kort så, ja då får man skylla sig själv!

 

Hoppas dock de snabbt kommer med ett nytt kort. Som funkar överallt utan strul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga behagliga problem med att befinna mig på Hawaii men andra kan ha hamnat i knipa pga detta snabba beslut om indragen service!jag har andra utbetalningsalternativ likväl som alla andra hos NetEller. Jag säger bara att det kan finnas dom som inte garderat sig. Tyvärr så finns det folk som inte kan få VISA kort pga betalanmärkningar mm.. Jag hoppas också att det löser sig med nytt kort snarast. Det är ett bra alternativ då man snabbt får ut cashen!

 

Jag har kommit med förslag till olika pokerklienter att alla deras spelare bör få möjligherten till ett kort som man direkt kan hämta ut sina vinstpengar från i automater worldwide. Se det som en självklar service till era medlemmar!!;-)

 

Lycka Till/Champ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...