Gå till innehåll

Sng läge


Recommended Posts

Skulle vilja ha lite respons på en hand jag nyss spelade.

 

100kr sng på svenska spel.

 

Inga reads på spelarna, dock brukar det röra sig mycket fisk på nivån.

 

Bara spelat i drygt 5 min så första blindsnivån 10/20, sitter på knappen med AJ spader.

 

5 spelare limpar till mig som säger 100 tot.

Utg synar likaså Utg+1

 

Floppen Qh 3s Qs det checkas till mig som betar 160 (för lite?)

 

Utg synar, turn 7s nu leder Utg ut 200, Vad gör ni här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl träffat nötfärgen? Syna och hoppas på att FI betar på rivern också. Hur går dina funderingar? Vad är alternativen?

 

Brädan är ju parad också, så det är långt ifrån nöthanden (i detta fallet troligtvis oändligt långt ifrån nöthanden eftersom den trots allt är postad i handanalysdelen...).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj till 600!

 

Du är skraj för DD, D3 och 33. D3 *borde* inte synat din 5BB höjning men tidigt in i en SvS-sng kan det vara osäkert. Även 77 och D7 är elakt nu när jag tänker efter. Hur som helst. Du sitter på nötfärgen och behöver balansera mellan att få in mera chips i potten och att skrämma bort trissar / tvåpar som riskerar att bli kåk eller fyrtal.

 

Omslag efter 600-höjningen? Kan fi tänkas sitta på en överspelad lägre färg eller är kåken ett faktum? Skitsvårt att säga men då om inte förr hade jag *kanske* orkat kasta bort min nötfärg.

 

Sen igen har du ju maskerat din färg rätt så bra. Ditt omslag kan ju få spelaren mitt emot dig att vika i tron om att du har über-monstret på hand.

 

Såå, är det monsterträff eller aggro-fisk? Själv skulle jag inte ta gift på något av alternativen.

 

... Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brädan är ju parad också, så det är långt ifrån nöthanden (i detta fallet troligtvis oändligt långt ifrån nöthanden eftersom den trots allt är postad i handanalysdelen...).

 

Max Cady skrev ju iofs nötfärgen och inte nöthanden. Detta e ju en konsekvens av att spela halvbra händer tidigt, man hamnar i jobbiga lägen i onödan. Jag hade nog foldat preflop eller möjligtvis (mycket sällan) limpat med. Att höja skulle ja inte göra utan AK+ eller JJ+.

 

För att återgå till själva handen så får du syna ner turn-river om du e rädd för kåk, annars kan du ju syna turn och höja river om den är ofarlig, svårare att sätta dig på färgen då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja ha lite respons på en hand jag nyss spelade.

 

100kr sng på svenska spel.

 

Inga reads på spelarna, dock brukar det röra sig mycket fisk på nivån.

 

Bara spelat i drygt 5 min så första blindsnivån 10/20, sitter på knappen med AJ spader.

 

5 spelare limpar till mig som säger 100 tot.

Utg synar likaså Utg+1

 

Floppen Qh 3s Qs det checkas till mig som betar 160 (för lite?)

 

Utg synar, turn 7s nu leder Utg ut 200, Vad gör ni här?

 

 

Jag höjer här. Potten är ganska stor, så jag tar den gärna direkt. Har Fi Qx så betalar han av ändå, att slowplaya här känns inte så bra. Vet inte vad ni börjar med, med betta typ 3/4 - pott, Fi blir säkert commitad då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj till 600!

 

Du är skraj för DD, D3 och 33. D3 *borde* inte synat din 5BB höjning men tidigt in i en SvS-sng kan det vara osäkert. Även 77 och D7 är elakt nu när jag tänker efter. Hur som helst. Du sitter på nötfärgen och behöver balansera mellan att få in mera chips i potten och att skrämma bort trissar / tvåpar som riskerar att bli kåk eller fyrtal.

 

Omslag efter 600-höjningen? Kan fi tänkas sitta på en överspelad lägre färg eller är kåken ett faktum? Skitsvårt att säga men då om inte förr hade jag *kanske* orkat kasta bort min nötfärg.

 

Sen igen har du ju maskerat din färg rätt så bra. Ditt omslag kan ju få spelaren mitt emot dig att vika i tron om att du har über-monstret på hand.

 

Såå, är det monsterträff eller aggro-fisk? Själv skulle jag inte ta gift på något av alternativen.

 

... Jocke

 

Hur många chips har man egentligen på SvS?

Först 100 preflop, sen 160 på floppen och sen höja till 600 = 860 om jag har räknat rätt. Du måste ha bra många startchips för att det ska vara rätt att folda nötfärgen här, speciellt på 100kr-nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag ju inte stackdjup, men omslag på turn måste vara jättedåligt:

 

Mot en aggro motståndare så riskerar vi att bli bortbluffade, samt att vi tappar hans bluffvärde på en river, då vi har tidernas bluffcatcher.

 

Mot en mer timid moståndare så är en höjning ett bra sätt att minska vad vi kan få betalt från en motståndares mindre starka händer som trissar och lägre färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag ju inte stackdjup, men omslag på turn måste vara jättedåligt:

 

Mot en aggro motståndare så riskerar vi att bli bortbluffade, samt att vi tappar hans bluffvärde på en river, då vi har tidernas bluffcatcher.

 

Mot en mer timid moståndare så är en höjning ett bra sätt att minska vad vi kan få betalt från en motståndares mindre starka händer som trissar och lägre färg.

 

Håller med om allt utom att vi ska kunna bli bortbluffade.

 

Har man inte bara 1000 startmarker på SvS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag ju inte stackdjup, men omslag på turn måste vara jättedåligt:

 

Mot en aggro motståndare så riskerar vi att bli bortbluffade, samt att vi tappar hans bluffvärde på en river, då vi har tidernas bluffcatcher.

 

Mot en mer timid moståndare så är en höjning ett bra sätt att minska vad vi kan få betalt från en motståndares mindre starka händer som trissar och lägre färg.

 

Med tanke på vilka syner man ser på lägre nivåer så får jag hellre in chipsen här mot en Qx istället för på river om tex en fjärde spader kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa alltid alltid alltid pre.

 

Syna turn

 

Vanligtvis höjer jag inte den här handen det var lite av ett tiltspel från min sida ångrade mig direkt efter. Sen har jag också glömt att berätta stackdjupet som endast är 1000 marker som man börjar med på Svenska.

 

Ang floppspelet, ska jag beta hårdare? när jag satsat 160 kändes det vekt och kallt i hela kroppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara limp pree flop som sagt. Sen borde väll syn vara på sin platts, då får vi ju ut mer ifall han bluffar och sitter han på något i stil med 88 får vi säkert bra betalt på river mot en random SvS fisk. Sitter han på Q kan det ju bli farligt ifall brädet 2parar sig men då kommer vi undan billigare på river. Möter vi kåk får vi förmodligen betala av. Jag röstar syn men det beror ju förståss oxå på stackdjup och motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...