Gå till innehåll

NLT 400 SH - Topptvå med djupa stackar


Recommended Posts

Tja! Här är en hand som jag tror är ganska enkel, men som jag tyckte var lite småläskig ändå :roll: Har inte tillgång till HH så tar den bara direkt ur huvet.

 

Den utspelar sig hursomhelst på NL400 6-max på I-poker. Fi är ungefär 15/30 och har 850 i sin stack, jag har 870 i min. Har själv spelat ganska solitt hittils, inte bluffakt mycket och inte trebettat mycket vill jag minnas.

 

Hero får: AhQs

 

The action: UTG foldar, UTG+1 foldar, CO (FI) raisar 16$, jag på Button säger 50$. Blindarna foldar.

 

Floppen kommer upp: AcQcJh. Fi checkar, jag betar 100$, FI ställer in efter några sekunder.

 

Nu är frågan vad han sitter på? Med en hand som ger ett sämre tvåpar hade han väl inte synat preflop? Samtidigt känns ju inte AA och QQ så jättetroligt heller eftersom jag ockuperar en dam och ett ess redan. Kan han verkligen spela AK så här? Känns ju som att han enbart får syn av händer som har honom slagna här.

Men det kanske är en enkel syn ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är ungefär 15/30

Nåt fel här men skitsamma är han så tajt så kan jag inte se hur det ska vara EV+ att syna. Några gånger har han säkert nån kombo men flertalet av gångerna lär han sämst ha samma hand som dig. Visst är jag mycket för i balanssynvinkel betala av i dessa lägen men med så pass djupa stackar skulle jag nog dra mig ur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fast du tror du leder så lägger du dig? För att du har mycket i stacken?

 

Asså, om jag tror jag leder behöver jag väl inte skydda stacken? Då borde det vara för värde.

 

edit

det är cashgame ingen donk'n'go.

 

hehe, ok, jag lär mig fortfarande, men jag vet att det inte är sng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syn lr fold?

 

Tiltad hade jag lipfoldat och sagt till mig själv: "Varje jävla gång jag floppar nåt bra..."

 

On a roll hade jag sagt: "lol... så uppenbart han har draget... kom igen firren och se min hand stå upp... boom!"

 

Normalläge hade jag sagt: "Antingen är jag 50/50 eller ligger under stort -fold" (läses med torr nörd-röst)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltad hade jag lipfoldat och sagt till mig själv: "Varje jävla gång jag floppar nåt bra..."

 

On a roll hade jag sagt: "lol... så uppenbart han har draget... kom igen firren och se min hand stå upp... boom!"

 

Normalläge hade jag sagt: "Antingen är jag 50/50 eller ligger under stort -fold" (läses med torr nörd-röst)

 

Är det lip-, glädje- eller neutral-syn om vår hjälte hade haft JJ?

 

@trådskaparen, vad har fi för nick?

Svårt läge, jag brukar ge rätt mycket kreds till konstiga överställ när motståndaren förväntar sig att jag sitter med något bra och då speciellt på en sån bräda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill du åstakomma med din trebet preflop med AQo om du inte är beredd att spela en stor pott ens om du träffar topp två? Vilken flopp hade du hoppats på? AAQ? Syna.

 

AQ är en jobbig hand att spela stora potter med med djupa stackar, speciellt om man bara träffar esset. Därför tycker jag du skall ta dig en funderare på ditt syfte med att trebetta här? med grunda stackar då man man alltid hamnar all in preflopp eller på flop är det kanske en självklarhet eftersom AQ ofta står. Men med över 200bb och tre gator kvar kommer du alltför ofta att antingen vinna handen med ett CB på floppen (och då kunde du lika gärna haft 72) eller hamna i en mycket jobbig situation, som nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill du åstakomma med din trebet preflop med AQo om du inte är beredd att spela en stor pott ens om du träffar topp två? Vilken flopp hade du hoppats på? AAQ? Syna.

 

Det kanske finns andra anledningar att 3-betta preflop än att spela för stack varje gång på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det lip-, glädje- eller neutral-syn om vår hjälte hade haft JJ?

 

@trådskaparen, vad har fi för nick?

Svårt läge, jag brukar ge rätt mycket kreds till konstiga överställ när motståndaren förväntar sig att jag sitter med något bra och då speciellt på en sån bräda.

 

 

Glömde helt bort att jag postat den här tråden :rolleyes: Men tack allihop för mkt bra svar!

 

ElNeko: FI hette knekten eller nåt sånt, spelat mot han?

 

Hur som helst foldade jag här. Kändes dock mycket mycket jobbigt. Dessutom vägrade killen berätta vad han satt på :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...