Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vann ngt otroligt min första sng sat till dagens 300k som jag lirade. Var 5 st kvar när jag 4 händer i rad slog ut dom 1 för 1, riktigt flyt.

Håller på och fixar min egen mkt simpelt excelblad där jag för in lite lätt statstik. Hade det förrut och vet inte riktigt vfr jag sluta. Men men nu kommer man igång igen. Kanske lägger upp den på nätet senare så kanske ni kan kolla lite i den. Tror jag ska köra hagbards samtidigt. DEt blir kul, jobbigt nu i början bara å fixa in 10 dagrs statistik så det blir lite avrundat :)

Annars blir det ungefär samma turrar igår som idag. + 300k på PP och 200k på NB.

• Svars 186
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Tja ! Har börjat följa din dagbok. Bra läsning.

Verkar ju inte gå helt fel för dig:-D

Vad lirar du för cg på svenska ?

MVH

Tack :)

5/10 brukar jag lira. Var tidigare och nosade lite på 10/20 men då gick det åt pipan så nu tänker jag köra 5/10 där.

Postad

Håller just nu på och kastar bort mina mtt inköp. Först ut 300k på PP kom snabbt upp i 17k avergae 6k. Sedan vete fan vad som hände. Bluffade hej vilt och på en! runda dubblade jag upp 3 st och var snabbt nere på 5k igen.

Haravar därrunt ett tag sedan blindarna 200/400, har 7k 2 st limpar före jag kliver med A4o ihop om att sno. Gick inte vägen drekt då en har AK och floppar stegen :(...

Riktigt hjärnsläpp.

Har iaf fall 20k deepstack och 200k på NB kvar sedan tillkommer 18k på PP kl22. Bara ta sig samman och börjar lira bra igen.

Postad

Lol, sansade spelet räckte inte långt i 20k deep..10min efter postade inlägget klev jag som smallstack från utg med 32s, hehe guldkort, åkte såklart :roll:

Aja kvar i 200k iaf, hade precis average stack men bluffa precis bort hela, mot en fisk. Losa giantiska poten på QQ vs AQ all in preflop också, hade vart top 10 med den :(

Menmen är kvar och har en okej stack 10, dubblar jag ligger jag bra till.

Heheh vann precis 5k till precis när jag skrev det där på bluff höjde med 87 till 2k från sen pos.. 2 syn..flop 46Q jag lkiver dom foldar :)

average 20k

Postad

Dubblade upp nu, fick 1010 på SB..BB är 1k, jag har 15k.

2 st limpar, kliver direkt, syn av 15k stack med 99 (en av limparna), hmm, okej..river såklart 9, men den ger äve mig färg så tar den och dubblar

Har 33k ligger 70 av 250 kvar, average 27k. Hmnat på ett rätt bra bord med rätt tighe och passivt spel som passar mig.

37k nu 8-)

Postad

Vad är detta för hjärnsläpp. fan va besviken man blir på sig sj. trodde redan när han miniraisa att han ville ha syn, ändå ställer jag, vad är det? sömnbrist? Sämre än dåligt iaf. losa 10k tillefter denna hand också så är nere på 10k, fiskspel

> Dealing Hole Cards(:Ac::Qd: )

> Jaro-PL- folded

> limonero folded

> Haakon21 folded

> posten1 folded

> Crazygum folded

> lars-vegas3 raised for 2,400

> gimpy777 folded

> Nerosen went all-in for 33,880.28

> climax100 folded

> lars-vegas3 went all-in for 11,806.60

> Extra chips returned to Nerosen, 20,273.68

> Dealing the Flop(:7s::5c::4d: )

> Dealing the turn(:3s: )

> Dealing the river(:9s: )

> lars-vegas3 wins 29,613.20 with One Pair, Aces

Postad

ITM, nu är målet å förbättra förra helgens 9:e plats.Blinds var rätt höga och har hållt mig levande tack vare mkt stjälande. Är itm när denna hand utspelar sig,

BB2k. Har 40k nu efter denna. average 45k . ligger 65 av 130 kvar.

Fi har KJo

> Dealing Hole Cards(:Qs::5h: )

> Haakon21 folded

> posten1 folded

> Kevboy folded

> lars-vegas3 folded

> gimpy777 folded

> Nerosen went all-in for 17,341.68

> grusomme folded

> climax100 folded

> rabinowitz41 called for 16,341.68

> limonero folded

Nerosen> ouch

> Dealing the Flop(:3h::2s::4d: )

> Dealing the turn(:4c: )

Nerosen> huh

> Dealing the river(:6c: )

> Nerosen wins 36,683.36 with a Straight, Six high

Postad

Blindsen går upp till höga 1500/3000 lönar sig mkt att stjäla och vice versa. Säger direkt ifrån och visar mitt monster jag syna med före flop. Inget stjälande här inte. fick dock byta bord handen efter typ :roll:

> Dealing Hole Cards(:6c: :10c: )

> grusomme folded

> climax100 folded

> HarrisMP folded

> limonero folded

> Haakon21 raised for 9,000

> dzjgs folded

> lars-vegas3 folded

> gimpy777 folded

> Nerosen called for 6,000

> Dealing the Flop(:5d::9c::Kc: )

> Nerosen went all-in for 34,127.36

Haakon21> k5?

Haakon21> :)

> Haakon21, you have 10 seconds to respond

> Haakon21 folded

> Nerosen wins 53,627.36

Postad

Åkte knappen höjer till 9k, chansar och kliver med 102..han synar med AK jag e ute. tycker ändå inte det var så dåligt spelat, han foldar rätt mkt där, kan man kalla deet otur? 200$ blev det :S

Postad

Dåligt resultat idag, hade inte riktigt hjärnan med mig på alla ställen. bland annat i 300k på PP.

Resultat

12/4: +432$

13/4: +334$

14/4: -219$

15/4: +2583$

16/4: -295$

17/4: -216$

18/4: +216$

19/4: -168$

21/4: +2816$

22/4: -355$

April: +5138$

Svenska spel: 3145$ (22000kr)

Partypoker: 2183$

Nordicbet: 1706$

Totalt: 7033$

Postad

Kör lite nl2000 för första gången sedan nystarten nu, börjat bra 200+ första 30min. Kan inte säga så mkt om standarnd på 200nl än men det man sett har inte vart imponerande direkt utan fått intryck att det e typ samma kvalitet på denna nivå som nl100.

Bästa handen,

Total number of players : 6

Seat 3: Gleb3136 ( $ 185 USD )

Seat 4: Pokerfisen ( $ 196.50 USD )

Seat 6: wawa369 ( $ 200.65 USD )

Seat 2: superhello ( $ 223.80 USD )

Seat 5: muggepigen ( $ 221.85 USD )

Seat 1: Alcher ( $ 195 USD )

muggepigen posts small blind [$ 1 USD].

wawa369 posts big blind [$ 2 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Pokerfisen [ :2h::5h: ]

Alcher calls [$ 2 USD]

superhello calls [$ 2 USD]

Gleb3136 folds

Pokerfisen calls [$ 2 USD]

muggepigen calls [$ 1 USD]

wawa369 checks

** Dealing Flop ** [ :3h:, :2s:, :5s: ]

muggepigen checks

wawa369 checks

Alcher bets [$ 7 USD]

superhello calls [$ 7 USD]

Pokerfisen raises [$ 28 USD]

muggepigen folds

wawa369 folds

Alcher calls [$ 21 USD]

superhello folds

** Dealing Turn ** [ :Kh: ]

Alcher bets [$ 37 USD]

Pokerfisen calls [$ 37 USD]

** Dealing River ** [ :9d: ]

Alcher bets [$ 80 USD]

Pokerfisen calls [$ 80 USD]

Alcher shows [ :Ts:, :7s: ]high card King.

Pokerfisen shows [ :2h:, :5h: ]two pairs, Fives and Twos.

Pokerfisen wins $ 304 USD from the main pot with two pairs, Fives and Twos.

Postad

Eftersom jag redan klarat mina mål för juni, så är det kanske daxs å sätta upp nya :D

• Aktiv i hagbards stastikblad och mitt eget
  • 15000$ i bankrullen innan examen (1 juni)
  • Inte spela högre än NL200
  • Klonka minst 1 Mtt, 1:a pris 3000$

Kommer inte på några mer just nu men lägger till dom sen om det kommer nån mer.

Postad
ser bra ut! Kommer följa denna dagbok :) Vad är det för 5kdollars bonus på expekt som alla talar om?

Dom hade en jäkla bra cashbackbonus mellan 13feb och sista mars typ..spelade man in 100k fpp fick man 5000$ i bonus. Var riktigt lätt och tog för mig bara 10 dagar att spela in.

Postad

...problemet var bara att de "dödade" bonusen (i princip bröt mot sina egna villkor för bonusen) innan utsatt sista datum för att cleara den (typ). Lite surt för de som höll på att cleara den, men som bara fick en tramsig kompensationsbonus. Sök på forumet så hittar du rätt många som är rätt förbannade.

Postad
...problemet var bara att de "dödade" bonusen (i princip bröt mot sina egna villkor för bonusen) innan utsatt sista datum för att cleara den (typ). Lite surt för de som höll på att cleara den, men som bara fick en tramsig kompensationsbonus. Sök på forumet så hittar du rätt många som är rätt förbannade.

Jo, den avslutades 20 dagar för tidigt, vilket självklart gör många förbannade. Dock hade jag tur och clera den precis dagen innan den avslutades.

Har avslutat morgonsessen nu. 150$ på en timma helt okej. Ska till skolan nu sedan blir det lir när jag kommer hem, har bara en lektion satt det blir inte så lång paus :)

Postad

Okej Nice:-) Du är i princip där jag vill vara innan året e slut. Spela på 5/10 regular och skotta på 10-20. Tar också studenten i sommar , så skulle inte vara fel o kunna göra lite extra pengar på det:-)

Postad
Okej Nice:-) Du är i princip där jag vill vara innan året e slut. Spela på 5/10 regular och skotta på 10-20. Tar också studenten i sommar , så skulle inte vara fel o kunna göra lite extra pengar på det:-)

Näe, själv har man ju inget jobb heller utan jag kommer förlita mig helt på pokern. Tycker det är mkt skönt å kunna göra vad jag vill när jag vill å inte ha ngt jobb å passa tider.

Ännu ett mål:

• Kvalificera mig till EPT Barcelona

Postad
Ah precis , låter som det perfekta;-)

Hur hade du tänkt dig att kvala in till EPT ? Via vilka sorters satelliter o vilka sidor ?

Spelade ept montecarlo nu och då kvalde jag in mig via nordicbet. Tänkte försöka därigenom nu och men även ladbrokes och kanske pokerstars. Ska iaf spela minst ett eptevent i år. barcelona och london helst.

Postad

Läser runt lite på formuet nu och om folk som blir hackad. Har ju själv blivit hackad och det är inget trevligt. Har fått värsta "men" av denna upplevelse. Typ man råkar slå fel lösenord när man ska logga in. Direkt blir man hur orolig som helst och hjärtat sätter sig i halsgropen. Har efter det blivit mkt mer uppmärksam vad gäller säkerheten, men läser ju ändå om att detta inte räcker osv. Jobbigt.

Aja inte spelat sen igår morse nu och tänkte dra igång ett pass nu. Tänker köra vidare på 200nl och se om det går bra. 150$ blev det igår.

Postad
Ah nice , hur va det i Monte Carlo då? Några roliga saker som hände :-) ?

Vart placera du dig?

Grymt fint var det. Härligt ställe. Maten däremot var inte riktigt min smak och klantig som man är så kom jag upp med att de 2 sista dagarna hade jag bara 20€ att leva på :P.. ingen budgetplanering där inte... Jag är riktigt riktigt klantig i det mesta jag gör faktiskt, eller slarvig kanske man kan säga.

Men men spelet gick rätt okej. Kom till dag2 trots hyperkalla kort fick ett pocket över 10 typ. Det var i slutet av dag ett fick KK jag reraisar från BB till 5200 på fi's 1600 bet blinds 200/400 tror jag. han tänker typ 4 min och drar all in, 15k. Han tcäker mig precis men synar. Han visar AA. DOH!

River kommer K :D Efter det flöt det på en halvtimma tills dag 1 var slut. 37k slutade jag med.

Dag 2 fick jag svårt bord med 3 aggresiva norrmän till min höger, bl a lodden. Dom höjde och snodde i ett. Så det var bara att vänta på en hand osm aldrig kom. Fick till slut ställa från BB med 99 efter höjning. Han syna med QQ så var man ute.

Kom runt 150 strecket precis vilket är bra för första epteventet.

Fler ska det bli dock :D

Postad

Internet har tiltat i 2 timmar! vilket har gjort mig helt jävla galen. Reggade mig i olika turrar före 21 då det börjar lagga för typ 300$. Kastat runt studsbollar och allt möjligt skit. Dator var på väg in i vggen ett tag men den kostar ju en del. Har dock fått ordning på det nu och är kvar i dom 2 största, 40k på NB och super tuesday på PP.

***** Hand History for Game 5907524345 *****

NL Texas Hold'em Trny: 33077697 Level: 6 Blinds(200/400) - Tuesday, April 24, 17:02:43 ET 2007

Table Super Tuesday (1004655) Table #4 (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: CHKE1986 ( 10,205 )

Seat 2: nssdk ( 14,115 )

Seat 3: christiangun ( 10,728 )

Seat 4: BakiSnooker ( 2,778 )

Seat 5: Pokerfisen ( 9,515 )

Seat 6: DruNkenBox1ng ( 5,130 )

Seat 7: HugMeTight ( 2,615 )

Seat 8: TheSinSinAnteKid ( 9,590 )

Seat 9: Spinvis ( 16,875 )

Seat 10: Wobbly01uk ( 12,500 )

Trny: 33077697 Level: 6

Blinds(200/400)

** Dealing down cards **

Dealt to Pokerfisen [ :Qc::Ac: ]

Wobbly01uk folds

CHKE1986 calls [400]

nssdk folds

christiangun folds

BakiSnooker folds

Pokerfisen raises [1,600]

DruNkenBox1ng folds

HugMeTight folds

TheSinSinAnteKid folds

Spinvis folds

CHKE1986 calls [1,200]

** Dealing Flop ** [ :8c:, :6h:, :5h:]

CHKE1986 checks

Pokerfisen bets [2,000]

CHKE1986 is all-In [8,605]

Pokerfisen is all-In [5,915]

** Dealing Turn ** [ :Ts: ]

** Dealing River ** [ :6s: ]

Pokerfisen shows [ :Qc:, :Ac: ]a pair of Sixes.

CHKE1986 shows [ :Qh:, :Kh: ]a pair of Sixes.

CHKE1986 wins 690 chips from side pot #1 with a pair of Sixes.

Pokerfisen wins 19,630 chips from the main pot

Average 17k efter denna hand då jag direkt hamnar all in JJ vs 1010 preflop 20k pot flop 10 !!!!!!! fan kan jag inte ha tur genom en hel turre, eller undvika otur!

har 20k på primas 40k vilket också är average. har 12k efter JJ 100 förslusten på PP