Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi relativt LAG! Re-reraisar och slaskar en del. Har inga problem med att syna 3-betar med tveksamma händer, men har dock också visat upp en del kompetenta spel.

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money),

Table Mannheim, 11 Apr 2007 9:31 AM ET

Seat 4: rikiplatplat ($159.60 in chips)

Seat 5: CianoM ($138.85 in chips)

Seat 8: Ripperkof ($553.85 in chips)

Seat 10: pode10 ($86.20 in chips)

ANTES/BLINDS

CianoM posts blind ($1), Ripperkof posts blind ($2).

PRE-FLOP

Ripperkof was dealt :Ah::Qd:

pode10 folds, rikiplatplat bets $7, CianoM folds, Ripperkof bets $13, rikiplatplat calls $8.

FLOP [board cards :Jh::7h::Qh: ]

Ripperkof bets $20, rikiplatplat calls $20.

TURN [board cards :Jh::7h::Qh::5s: ]

Ripperkof bets $36, rikiplatplat bets $124.60 and is all-in

- Vad gör vi här??

Postad
Vad pysslar du med preflop?

Han lär ha missklickat. Skulle nog ha checkat turnen men vet inte om jag skulle palla att komma ifrån den ändå. Du är ju inte rädd att ge frikort så jag tycker checksyn är bättre än betsyn.

Postad

Vilka händer skulle han spela sådär? En trolig hand han donkar på turn med är typ en KhTx eller 10h9x. Set skulle förmodligen raisa på floppen, färdig färg skulle han iofs kunna slowspela men det är ganska osannolikt att han har. QJ skulle han kunna spela som han gjorde om han ville se ett säkert turnkort innan han commitar sig. Det luktar lite panik i hans turnbet så jag hade synat med gott samvete.

Postad

Vilka händer skulle han spela sådär? En trolig hand han donkar på turn med är typ en KhTx eller 10h9x (eller KhQx). Din turnbet är rätt vek och du måste ha en plan för vad du tänker göra om han ställer efter den. Set skulle förmodligen raisa på floppen, färdig färg skulle han iofs kunna slowspela men det är ganska osannolikt att han har. QJ skulle han kunna spela som han gjorde om han ville se ett säkert turnkort innan han commitar sig. Det luktar lite panik i hans turnbet så jag hade synat med gott samvete.