Gå till innehåll

PLO - $1/$2 med idiotiskt bräde


pangela

Recommended Posts

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $200.4

CO: $184

Button: $90.5

SB: $1419.84

Hero: $410.62

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with K :heart: A :diamond: A :club: 2 :heart:

UTG raises to $7, CO folds, Button calls, SB calls, Hero raises to $35, UTG calls, Button calls, SB calls.

 

Flop: 2 :club: 4 :diamond: J :heart: ($140, 4 players)

SB checks, Hero checks, UTG bets $140, Button calls all-in $55.5, SB folds, Hero ?

 

Totala potten ligger på $335.5, vika eller trycka in degen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta ut $70 istället för att checka. Om UTG trycker och Button synar vet du att du måste hitta ett A för att vinna potten (alt RR flushen). Jag har svårt att se att någon spelar J4xx för en reraise preflop (även om det har hänt).

 

Överlag är jag inte så förtjust i att slå om pre ur position med svaga ess, men det är en smaksak. En del gör det, till och från även jag själv. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja tror man måste slå om med AA i omaha pre nuförtiden. annars kanske man blir avstängd eller nått, elllleeeer.

tyvärr så blir det ju alltför ofta så här va:(

svårt å ge råd dock, känns ju mkt läsberoende (trist svar menvakanmangöra)

 

båda fi kan ju dock stoppa in med ett par här, men frågan e om de vet om det?

folk gillar ju inte heller å beta pott när de får set på ofarliga brädor trots stor pott så= ok ja väljer syyyyyn (mest för konskevensens skull om man nu måste slå om med AA pre så va det här väl e hyfsat flopp va som man nog får dega rakt ut på, ja ja det vimlar av fi i potten men ändå)

 

håller inte med othello om att man kan passa om man betar ut 70 på floppen å får omslag 100$ till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

näe det vore ju mindre bra att folda AA. Ena killen är ju kort så han kan ha vad som helst i princip killen som trycker in kan lika gärna sitta på tvåparsdraget eller kanske färdigt två par. Och som sämst, om inte ett ess ger någon stege, har vi ju ändå runt 12% equity så enkel syn på omslaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with K :heart: A :diamond: A :club: 2 :heart:

UTG raises to $7, CO folds, Button calls, SB calls, Hero raises to $35, UTG calls, Button calls, SB calls.

 

Flop: 2 :club: 4 :diamond: J :heart: ($140, 4 players)

SB checks, Hero checks, UTG bets $140, Button calls all-in $55.5, SB folds, Hero folds.

Uncalled bets: $84.5 returned to UTG.

 

Turn: 5 :diamond: ($251, 1 player + 1 all-in - Main pot: $251)

 

 

River: 4 :club: ($251, 1 player + 1 all-in - Main pot: $251)

 

 

Results:

Final pot: $251

UTG shows 2 :s: Q :d: Q :h: A :h:

Button shows 3 :c: J :d: 9 :s: 8 :h:

 

Synd som det är, valde jag och tro på ett floppat set och sket i att gambla just här, vilket var ett dåligt val av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ähh du fick ju en rätt bra bräda. knekten träffar massor av omahahänder som J789 eller JQA8, fjanten med korstack kommer ofta dyka upp med QQ KK eller nåt liknande så han kan man ignorera.. eventuella träffade trissar eller om han spelar icketight och träffar tvåparet måste man betala av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska given fold tycker jag. du va lite vek att inte betta på floppen, då blir det garanterat någon annan som bettar floppen och då blir de svårt att syna.
Du behöver nog fundera över den här posten några gånger och komma fram till vad som är fel för den är galen på rätt många sätt.

 

Det den här handen visar är väl att de som spelar mot passiva spelare tycker det är fel att syna eftersom de tolkar all aggression som riktiga händer. Om spelarna i den här handen var av det snittet är lite svårt att säga.

 

Balansmässigt så finns dock inte fold på kartan med en så här ofarlig flopp och grunda stackar. Har motståndarna något mellan öronen, dvs betar det mesta, så är det standardpush/syn. Särskilt som det är jäkligt svårt för en själv att ha så mycket bättre när man 3-betat preflopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller inte med othello om att man kan passa om man betar ut 70 på floppen å får omslag 100$ till

 

Jag är inte orolig för omslag så att det är $100 kvar att syna, jag är orolig för omslag så att det är $330 att syna (tja, eller så att jag committat mig med ett potbet på 150 när jag når samma effekt med $70 gentemot resten av bordet). Kolla SBs stackdjup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte orolig för omslag så att det är $100 kvar att syna, jag är orolig för omslag så att det är $330 att syna (tja, eller så att jag committat mig med ett potbet på 150 när jag når samma effekt med $70 gentemot resten av bordet). Kolla SBs stackdjup.

 

 

tyckte väl det verka lite konstigt. I stand corrected:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...