Gå till innehåll

Snabbread?


skalle88

Recommended Posts

Jag har tänkt lite på hur man kan sätta sig in ganska bra i fi's spel och huvud bara genom att se honom spela en hand till showdown.

 

Ex:

Jag satt i BB mot en fi på knappen som höjer preflop och jag synar med 87s.

 

Floppen kommer 23T och jag checkraisa hans bet på floppen. Han svarar med att reraisa mig. Jag foldar och han visar AJ.

 

Vad kan man säga om denna spelaren?

 

Han bluffar en del eftersom detta inte ens var en given bluffsituation.

Kan tänka mig att han skjuter 2 eller 3 CB skott tom.

Nog inte speciellt lättbluffat.

Inte speciellt duktig.

Actionjunkie.

mm.

 

Nästan hand jag spelade mot honom var när jag synade hans raise igen med 22 och floppen kommer 973 regnbåge. Jag har sett honom höja mkt preflop och skjuta flera skott innan. Jag synar ner honom denna gången och han lyckas visserligen fånga en 10a han vinner på på rivern men ändå.

 

 

Vad tror ni om att kunna få en ganska bra read på fi bara efter en eller två händer vid showdown? Att kunna dra massa slutsatser bara av att se honom spela en enda hand ibland?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt sätt är det för lätt att göra misstag på en sådan snabb read, vilket kan bli dyrt om man håller fast vid sin bild av motståndaren i en stor pott. Och varför har man ett behov av att göra en read såpass snabbt?

 

Dessutom tycker jag det är VÄLDIGT tveksamt att syna ner ens den värsta maniac med 22... möjligtvis om han bettar otroligt klent. Du är underdog till och med mot en helt random hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det tveksamt spelat men jag hans betningsmönster i kombination med brädan och magkänslan gjorde att jag kände att jag hade bästa handen. Inte ett spel jag brukar använda utan funkade mest som exempel här..

 

Du talar om duktiga lösagg spelare som inte chansar lika mkt i stora potter antar jag? Absolut men att ha mer hållbara reads på fi istället för en snabbread är nog viktigare ju högre upp man spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det tveksamt spelat men jag hans betningsmönster i kombination med brädan och magkänslan gjorde att jag kände att jag hade bästa handen. Inte ett spel jag brukar använda utan funkade mest som exempel här..

 

Du talar om duktiga lösagg spelare som inte chansar lika mkt i stora potter antar jag? Absolut men att ha mer hållbara reads på fi istället för en snabbread är nog viktigare ju högre upp man spelar.

 

Om du känner att du har en read på spelaren och du känner att du är bättre än din motståndare så är ju spelet med 22 totalt värdelöst. du måste ju kunna hitta bättre lägen.

 

Däremot om du vet med dej att du behöver vinna coinflips för att slå din motståndare är det en annan femma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han visade handen för dej har en anledning... Jag visar händer för motståndre med NÄR jag spelat en hand som jag vanligtvis INTE spelar för att kanske spelare ska få en fel uppfattning om mej.

 

Tycker du hittat den perfekte motståndaren men du borde invänta bättre kort innan du tar beslutet att syna hela vägen.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...