Gå till innehåll

NLT200 - färdig stege mot all-in


Recommended Posts

Seat 1: redmundir ($257.75 in chips)

Seat 2: HERO($260.25 in chips)

Seat 3: miominmio ($275.50 in chips)

Seat 4: Gautama ($200 in chips)

Seat 5: lok123 ($253 in chips)

Seat 6: CPC06 ($208 in chips)

lok123: posts small blind $1

CPC06: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO 3 of Hearts3 of Diamonds

redmundir: folds

HERO: calls $2

miominmio: folds

Gautama: raises to $10

lok123: folds

CPC06: folds

HERO: calls $8

----- FLOP ----- 5 of Hearts4 of Spades2 of Spades

HERO: checks

Gautama: bets $14

HERO: calls $14

----- TURN ----- 5 of Hearts4 of Spades 2 of SpadesAce of Spades

HERO: checks

Gautama: bets $38

HERO: calls $38

----- RIVER ----- 5 of Hearts4 of Spades2 of Spades Ace of SpadesKing of Diamonds

MrLimpet joins the table at seat #1

HERO: checks

Gautama: bets $138 and is all-in

 

Lite jobbigt läge, fi kan knappast tro att jag har stegen här. Jag har ingen speciell read men ett så hårt bet är antingen stål ( i detta fall, typ AAA/flush) eller en hård bluff, för mig. Vad sägs, syn eller fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna är jobbig...

 

FI kan ju lätt göra en bluff här, han kanske vet hur du spelar och vet att du inte kan syna med set på e all in...

Med tanke på hans RAISE preflop så skulle jag ta han för AK/AA/KK

Men med dom korten preflop har jag svårt att se att han går all in på river...

 

Magkänsla säger syn !

Jag skulle sätta sej på A X eller lägre par om jag va FI.

 

Jag gör iofs ganska många reraise på ex 56s och FI gillar läget när K och A kommer och trycker in i hop om att du har just AK eller liknande...

 

Nu blir det mycket ifall/om...

Även om magkäsla säger syn så är inte potten värd synen men det är väll kanske det FI vet så...

 

:roll: =blunda och syna !

...varför skulle FI beta all in om han hadde stål? jag skulle beta 50-80% av pott om jag ville ha syn....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna är jobbig...

 

FI kan ju lätt göra en bluff här, han kanske vet hur du spelar och vet att du inte kan syna med set på e all in...

Med tanke på hans RAISE preflop så skulle jag ta han för AK/AA/KK

Men med dom korten preflop har jag svårt att se att han går all in på river...

 

Magkänsla säger syn !

Jag skulle sätta sej på A X eller lägre par om jag va FI.

 

Jag gör iofs ganska många reraise på ex 56s och FI gillar läget när K och A kommer och trycker in i hop om att du har just AK eller liknande...

 

Nu blir det mycket ifall/om...

Även om magkäsla säger syn så är inte potten värd synen men det är väll kanske det FI vet så...

 

:roll: =blunda och syna !

...varför skulle FI beta all in om han hadde stål? jag skulle beta 50-80% av pott om jag ville ha syn....

 

EDIT: vet du något om hans spel sen tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nix har ingen aning om hur han spelar.. Jag håller med dig om att han borde mjölka mer på river om han nu har flushen. Däremot kan det vara så att han har koll på mig o min tighta image, varpå han kan trycka med flushen om han sätter mig på stege / set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var visst med i den här handen såg jag.

Iallafall, jag tror att du är slagen av en flush här. Mina stats på honom är 19.2/17.0/2.67 så nästan allt han spelar höjer han, speciellt nu när han sitter på knappen.

 

Alla suitet connectors och suitet gap connectors spelar han nog så här eftersom: betten på turn är potbet, vilket är relativt kraftigt. Han vet att om en till spader eller att brädan parar sig så dödas all aktion och/eller han är slagen. Det blir ganska många kort. Har du också färg så borde du slå om så han är nog rätt trygg på river när han betar även om det är låg färg.

Beten på river är ju typ en potbet (138 i en 124 pot), har du synat ned med set eller stege kan du mycket väl syna här. Ingen idé att beta 3/4 pot här för honom. En push ser ju lite bluffigt ut också.

 

AA/KK/55/44/22 är inte så jättetroliga, turnbeten stämmer eftersom han inte vill ha en till spader men river borde han lugna sig lite. Han vill ju få ut värde av ganska dåliga händer här.

 

En CBad Ax skulle också ta det mycket lugnare på river, han dödar allt värde om han pushar här.

 

Bluff är det nog inte tillräckligt ofta för att syna här, tror jag, du har ju trots allt kallsynat två gator och han är ingen galning enligt statsen.

Jag kan inte se så många andra möjliga händer, QQ och sånt måste räknas in till bluff typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt utförliga svar lok!

 

----- RIVER ----- [5h 4s 2s As][Kd]

MrLimpet joins the table at seat #1

HERO: checks

Gautama: bets $138 and is all-in

HERO: folds

HERO:sits out

Returned uncalled bets $138 to Gautama

Gautama: doesn't show hand

Gautama collected $124 from Main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...