Gå till innehåll

gör jag fel eller?


Recommended Posts

tja har 2 dagar i rad åkt ut med bästa handen i betways 40k turnering. Blindsen är 4k-8k eller om det är 5k-10k. Dag 1 hade jag KK mot AQ, jag raisade typ 3.5ggr blindsen fick mot hugg och jag gick all in och han synade. Floppen kom QQX och jag åkte på 17:e plats. Dag 2, satt med JJ och potten blev raisad ca 3ggr blinden, jag synade bara med JJ och tänkte att om det inte kommer A eller K så kör jag med handen. Floppen kommer typ 37T jag slow spelar mitt JJ och checkar till honom han bettar runt halva potten och jag går all in han synar med A9, antar att han känner sig pot commitad, A kommer iallafall på rivern och jag åker på 14:e plats. Frågan är borde jag nöja mig med lite och kanske gå all in direkt på floppen och på så sätt avskräcka honom från att betta och på så sätt bli commitad eller har jag bara otur här? Skit surt att sitta 5 timmar och jämnt åka på bästa handen, det händer mig jämnt :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja har 2 dagar i rad åkt ut med bästa handen i betways 40k turnering. Blindsen är 4k-8k eller om det är 5k-10k. Dag 1 hade jag KK mot AQ, jag raisade typ 3.5ggr blindsen fick mot hugg och jag gick all in och han synade. Floppen kom QQX och jag åkte på 17:e plats. Dag 2, satt med JJ och potten blev raisad ca 3ggr blinden, jag synade bara med JJ och tänkte att om det inte kommer A eller K så kör jag med handen. Floppen kommer typ 37T jag slow spelar mitt JJ och checkar till honom han bettar runt halva potten och jag går all in han synar med A9, antar att han känner sig pot commitad, A kommer iallafall på rivern och jag åker på 14:e plats. Frågan är borde jag nöja mig med lite och kanske gå all in direkt på floppen och på så sätt avskräcka honom från att betta och på så sätt bli commitad eller har jag bara otur här? Skit surt att sitta 5 timmar och jämnt åka på bästa handen, det händer mig jämnt :cry:

 

 

 

hur kan du tro att du gjorde fel när du trappade fi när du var klar favorit?

 

utdragningar händer.

 

1 turnering = 99% klonkskills.

 

har varit i din sits massor med ggr. det suger och man förbannar norrmännen, men det går över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ständigt dessa meningslösa trådar...

 

Du får in pengarna som stor favorit och undrar om du borde gjort något annorlunda!? Jag skulle vara överlycklig om jag fick sådana lägen, sedan ligger det i pokerns natur att utdragningar sker. Tro det eller ej, du är inte ensam om det! :roll: Dessutom är minnet selektivt, du minns tex inte de gånger du själv drog ut styggt, men det är acceptabelt eftersom det även där är likadant för de flesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ständigt dessa meningslösa trådar...

 

Du får in pengarna som stor favorit och undrar om du borde gjort något annorlunda!? Jag skulle vara överlycklig om jag fick sådana lägen, sedan ligger det i pokerns natur att utdragningar sker. Tro det eller ej, du är inte ensam om det! :roll: Dessutom är minnet selektivt, du minns tex inte de gånger du själv drog ut styggt, men det är acceptabelt eftersom det även där är likadant för de flesta.

 

Haha meningslösa trådar, alla kanske inte är en storfräsare som dig. Är själv rätt ny på detta så för mig är det en legitim fråga, men förlåt ers höghet att man har en fråga som är för simpel för dig som du trots dess meningslöshet bemödade dig att svara på dock :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske tycker att det är jobbigt nu...

 

Spela lite mer och det kommer bli helvetes värre...

 

När du tror att du nått botten så blir det ännu värre. Sen blir det värre, värre , värre.... och när du har nått botten...

 

 

 

då fortsätter det och blir värre.

 

 

 

 

 

 

Sedan vänder det.

 

 

 

 

Kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja men jag åker ut kanske 90% av gångerna med bästa handen och det börjar suga fett haha.

 

Kannske i det kortaloppet men inte over en langre tid.

 

Men om OM det skulle vara sa, sa tycker jag att du ska sluta med poker, isa fall ar det ju jatte EV- att spela. Det finns vall nagon extremt liten skara manniskor som har otur genom hela sitt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ständigt dessa meningslösa trådar...

 

Du får in pengarna som stor favorit och undrar om du borde gjort något annorlunda!? Jag skulle vara överlycklig om jag fick sådana lägen, sedan ligger det i pokerns natur att utdragningar sker. Tro det eller ej, du är inte ensam om det! :roll: Dessutom är minnet selektivt, du minns tex inte de gånger du själv drog ut styggt, men det är acceptabelt eftersom det även där är likadant för de flesta.

 

Vilket värdelöst svar du kastar ur dig. Killen ställer en seriös fråga om han agerade rätt eller inte. Han gjorde rätt, punkt slut.

 

Närå, då ska mr Storhaj från Gefle klämma ur sig att tråden är meningslös, och tala om att si och så händer inom poker.

Säkert medlem i No Limit oxå, man får ju fan skämmas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är oxå inne i en riktigt sunkig period där man torskar med bästa handen, torskar varenda flip och sen när man väl är så short att man måste trycka så är tajmingen helfel....Man plockar AK får möta AA osv osv... Har rannsakat mitt spel ganska hårt för jag tycker inte det bara kan bero på otur. Har kommit fram till att jag spelar lite för okoncentrerat. Och till följd av alla dessa knockouter så har man blivit lite weak.

Har klivit ner i nivå för att kunna hitta tillbaka.... Eller skall man bara helt enkelt sluta spela ett par dar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dax igen AA mot KJ och svaga händer vet jag väl inte om det direkt är. A händer som man går med om man är relativt short stackad... eller? Glömde nämna att han drog in en 4 stege 7,8,9,T...

 

I cash game är det ju starka händer du har givetvis... då kommer du gå plus i det långa loppet som vi alla vet. Men turns är lite annorlunda. I turns ska du undvika att gå all in mot större stackar. Det är ganska enkelt att räkna ut hur många all in med pockets mot större stackar som behövs för att du ska vara ute ur turnen. Rent matematiskt spelade du kanske korrekt, och din läsning var korrekt, men glöm inte att ett par faktiskt BARA är ett par mot en större stack.

 

Din hand blir inte bättre för att du är shortstack. Det är bara dina valmöjligheter som förändras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I cash game är det ju starka händer du har givetvis... då kommer du gå plus i det långa loppet som vi alla vet. Men turns är lite annorlunda. I turns ska du undvika att gå all in mot större stackar. Det är ganska enkelt att räkna ut hur många all in med pockets mot större stackar som behövs för att du ska vara ute ur turnen. Rent matematiskt spelade du kanske korrekt, och din läsning var korrekt, men glöm inte att ett par faktiskt BARA är ett par mot en större stack.

 

Din hand blir inte bättre för att du är shortstack. Det är bara dina valmöjligheter som förändras.

 

Mmm....Är ju så. Fick en snyting från en big i härom dagen. Behövde dubbla direkt i itm....tryckte in pre när jag plockade AA på bb....innan hade 1 i mitten och CO limpat, SB raisex2.

Mitten foldar efter min AI, CO som va andra stora stacken synar min AI efter sin limp...SB som raisat lägger sej. Perfekt tänkte jag då CO va en mkt lös spelare och såg min stora chans till att dubbla. Visst visar han 7-5 i klöver.....och visst träffar han sin färg på turn och jag är ute och får bara tillbaka mitt inköp....surt sa räven. Shit happens....bara jobbigt när allt kommer i klump :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I cash game är det ju starka händer du har givetvis... då kommer du gå plus i det långa loppet som vi alla vet. Men turns är lite annorlunda. I turns ska du undvika att gå all in mot större stackar. Det är ganska enkelt att räkna ut hur många all in med pockets mot större stackar som behövs för att du ska vara ute ur turnen. Rent matematiskt spelade du kanske korrekt, och din läsning var korrekt, men glöm inte att ett par faktiskt BARA är ett par mot en större stack.

 

Din hand blir inte bättre för att du är shortstack. Det är bara dina valmöjligheter som förändras.

 

 

Kan du utveckla det där? Var har du fått det ifrån?

 

Gärna med stats över hur framgångsrik du varit de senaste åren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe...kan inte låt bli o fnissa lite :).

 

Har lirat ett gäng sng's nu. 90% av alla AI pre funkar som så här..flopp -leder, turn - yess...leder... nu måtte det väl gå bra....river - RIDÅ, knytnäve i datorbord, hörlurar kastade (blidde 2 av 1)...och sen ett nervöst hysteriskt psykoskratt.... efter 1 min när det slutat dunka i tinningen kan man bara fnissa lite åt händelserna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I cash game är det ju starka händer du har givetvis... då kommer du gå plus i det långa loppet som vi alla vet. Men turns är lite annorlunda. I turns ska du undvika att gå all in mot större stackar. Det är ganska enkelt att räkna ut hur många all in med pockets mot större stackar som behövs för att du ska vara ute ur turnen. Rent matematiskt spelade du kanske korrekt, och din läsning var korrekt, men glöm inte att ett par faktiskt BARA är ett par mot en större stack.

 

Din hand blir inte bättre för att du är shortstack. Det är bara dina valmöjligheter som förändras.

 

Så du tycker OP skulle ha vikt KK vs AQ all-in pf? Seriöst, allt du skrivit i det här inlägget är fel. Och varför ska man inte spela matematiskt korrekt bara för att det är MTTs? Om det är $EV+ att gå upp med exempelvis JJ eller TT mot storstacken så ska man såklart göra det och om det är $EV- så ska man inte göra det. Vad är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du tycker OP skulle ha vikt KK vs AQ all-in pf? Seriöst, allt du skrivit i det här inlägget är fel. Och varför ska man inte spela matematiskt korrekt bara för att det är MTTs? Om det är $EV+ att gå upp med exempelvis JJ eller TT mot storstacken så ska man såklart göra det och om det är $EV- så ska man inte göra det. Vad är problemet?

 

Hmm.. hur bemöter man detta dåh?! Jag kan börja med att jag inte har skrivit att han ska lägga KK mot AQ eller JJ mot TT. Så där kan jag inte ha fel!

 

Och om du gillar att tänka matematiskt :-D

 

Om du går all in i en turn 8 gånger med AA och får syn alla gångerna av större stackar. Är du då rent matematiskt kvar i turnen eller ute?

 

Om du går all in i ett cash games 8 gånger med AA och får syn alla gångerna av större stackar. Har du då rent matematiskt gått med vinst?

 

Där har du poängen i Det resonemanget att undvika att gå all in med ett par innan flopp mot större stackar i turns. Gör du det tillräckligt många gånger så torskar du rent matematiskt förr eller senare. Därmed inte sagt att du inte ska göra det!!! Det beror givetvis på hur djup/tunn din stack är i förrhållande till av. osv. och vart i turn du befinner dig. Och på hur gärna du vill vinna resp. komma in tha money... och allt annat skit som måste läggas med i beräkningarna.

 

Jag är i alla fall den typen av spelare som hellre ser en flopp med 6 8 mot en stor stack än ställer in med J J preflopp. Men du kanske anser att även det resonemanget är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om du gillar att tänka matematiskt :-D

 

Ja, jag är absolut inte någon matematiker eller matematiskt snille men i grund och botten handlar varje hand man spelar om matematik på ett eller annat sätt. Oavsett vad man spelar; CG, MTT eller SnG så är ju det enda relevanta att försöka maximera $EV. Även om du openraisar 72o från UTG vid ett 10-mannabord så gör du ju det för att maximera $EV, antingen för att du tror dig kunna spela ut motståndarna på floppen, för att mixa upp ditt spel och få betalt när du sitter på nötterna och även kanske helt och hållet i ett metaperspektiv. Aja, tror du förstår poängen.

 

Om du går all in i turns 8 gånger med AA och får syn alla gångerna av större stackar. Är du då rent matematiskt kvar i turnen eller ute?

 

 

Men lol... återigen: $EV. Vet inte ens hur jag ska kunna argumentera mot detta eftersom jag själv knappt förstår hur du menar.

 

 

Om du går all in i cash games 8 gånger med AA och får syn alla gångerna av större stackar. Har du då rent matematiskt gått med vinst?

 

 

Eh, ja. Precis som i ditt förra påstående så är det obv $EV+ att gå all-in med AA oavsett stackdjup även om jag vet att jag får syn alla gånger.

 

Där har du poängen i Det resonemanget att undvika att gå all in med ett par innan flopp mot större stackar i turns. Gör du det tillräckligt många gånger så torskar du rent matematiskt förr eller senare. Därmed inte sagt att du inte ska göra det!!! Det beror givetvis på hur djup/tunn din stack är i förrhållande till av. osv. och vart i turn du befinner dig. Och på hur gärna du vill vinna resp. komma in tha money... och allt annat skit som måste läggas med i beräkningarna.

 

Självklart kommer jag åka ut ibland när jag går upp med bra händer mot storstackar men om det - återigen - är $EV för den specifika situationen så ska man såklart göra det. På bubblan i en MTT kommer det ibland dyka upp tillfällen då det är $EV- att syna pushar med starka händer. Dock är de situationerna ofta relativt få mtp att det oftast är av större värde att ha en stor stack när bubblan är över kontra att gneta sig in i pengarna och vara i praktiskt taget busto när bubblan är över. Ditt tankesätt är mer intressant (och mer korrekt) i SnGs där bubbeleffekten är enormt mkt större än i MTTs.

 

Jag är i alla fall den typen av spelare som hellre ser en flopp med 6 8 mot en stor stack än ställer in med J J preflopp. Men du kanske anser att även det resonemanget är fel?

 

Såklart väldigt väldigt beroende på stackdjup osv. I mitten/slutet av en onlineturnering är dock stackarna sällan tillräckligt djupa för att det ska vara $EV+ att ta en flopp med 86s mot en storstack medan det väldigt ofta är $EV+ att ställa in med JJ mot en densamme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...