headhunter78 Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Nej vet precis vad du menar.. Men men man hatar det ena dagen och älskar det nästa dag och går det bra ytterligare än dag känmner man sig oövervinnerlig... Men men enligt din bild håller du ju dig fortfarande på plussidan och det är ju bra.. =) Citera
headhunter78 Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 som nu...sitter UTG och höjer med AK till 350 och blinds på 100. Big blind slår om all in med 2300 marker jag synar och knappen foldar. BB visar upp 98o och floppen kommer 6 7 10... Vad kan man göra?? Bara att skrika och gapa lite.. well well poker is a bitch!! =) Citera
Ängeln17 Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 En konstig hand: Jag blev nog lite ställd o visste inte riktigt hur jag skulle göra.. Med tanke på att du har nedre stegen så tycker inte jag det är fel att bara syna. Lugnt å stilla. Citera
kfluffie Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 som nu...sitter UTG och höjer med AK till 350 och blinds på 100. Big blind slår om all in med 2300 marker jag synar och knappen foldar. BB visar upp 98o och floppen kommer 6 7 10... Vad kan man göra?? Bara att skrika och gapa lite.. well well poker is a bitch!! =) I min värld så ifall de har mellan 0.25% - 13.25% vinstchans så är det samma sak som vinst enligt SvS. Citera
Ängeln17 Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 I min värld så ifall de har mellan 0.25% - 13.25% vinstchans så är det samma sak som vinst enligt SvS. :lol: Citera
headhunter78 Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 arghhhh ännu lite mer klagande...Sitter med KK och höjer från MP till 600 blinds 150. UTG synar min bet och floppen kommer 5 A J UTG trycker in sina sista 500 marker och jag känner att jag måste syna trots överkortet. Han visar upp 97 suited och har ej träffat... Turn 9, River 9..... Hur fan kan det gå till så..?? Ja jag vet att jag fört med mig en negativ stämning hit...hehe Ska försöka att inte göra det mer...vill bara ha lite tröst och sympati... =) Citera
Ängeln17 Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 arghhhh ännu lite mer klagande.. Ja jag vet att jag fört med mig en negativ stämning hit...hehe Ska försöka att inte göra det mer...vill bara ha lite tröst och sympati... =) Är du från Örebroområdet? (=Gnällbältet) :mrgreen: Citera
headhunter78 Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Är du från Örebroområdet? (=Gnällbältet) :mrgreen: Haha du är ganska rolig du...men nej tio mil söderut från örebro.. =) (nu när du varit rolig får du visa lite sympati istället..) Citera
Ängeln17 Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Haha du är ganska rolig du...men nej tio mil söderut från örebro.. =) (nu när du varit rolig får du visa lite sympati istället..) Då du bara e 5 mil från mig så ok. :cry: Citera
Klyka Postad 11 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2007 Med tanke på att du har nedre stegen så tycker inte jag det är fel att bara syna. Lugnt å stilla. Njae, höjning är knappast ett alternativ.. Jag tänkte på turn, jag.. I min värld så ifall de har mellan 0.25% - 13.25% vinstchans så är det samma sak som vinst enligt SvS. Haha, jag tror nog att detta håller på o bli den allmänna badbeat- och variansboken! Haha du är ganska rolig du...men nej tio mil söderut från örebro.. =) (nu när du varit rolig får du visa lite sympati istället..) Ängeln ÄR rolig! Och mkt sympatisk. Förresten har du haft nåt plus idag, eller blir du bara badbeatad? :-/ Citera
Klyka Postad 11 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2007 Hoho appropå varians så sa tjejen nåt kul för ett tag sen. Typ "det är därför jag inte spelar poker, jag blir ju nervös av att fondspara". Citera
headhunter78 Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Hoho appropå varians så sa tjejen nåt kul för ett tag sen. Typ "det är därför jag inte spelar poker, jag blir ju nervös av att fondspara". HAHA den var riktigt bra...dagens bästa... =) och för att svara på din tidigare fråga...Ja idag har jag inte vunnit en cent...bara loosat...har bara spelat MTT idag och loosat alla...slutade som 23 som bäst på ett startfält av 140 man...Men men vad gör man? Citera
Klyka Postad 11 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2007 HAHA den var riktigt bra...dagens bästa... =) och för att svara på din tidigare fråga...Ja idag har jag inte vunnit en cent...bara loosat...har bara spelat MTT idag och loosat alla...slutade som 23 som bäst på ett startfält av 140 man...Men men vad gör man? Nåja, inget att hänga läpp för. Att spela MTT är ju att be om varians. Och då har du kommit till rätt dagbok! Citera
Ängeln17 Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Ber om ursäkt Klyka. Kommer på söndag att kvalificera mig till den där tävlingen på Cosmopol som de kallar SM . Vann en sattelit idag till det finalkvalet. Måste nog åka till elStockholmo om jag fixar det. Ursäkta mig. Citera
Ängeln17 Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Hoho appropå varians så sa tjejen nåt kul för ett tag sen. Typ "det är därför jag inte spelar poker, jag blir ju nervös av att fondspara". Hälsa henne att sttsa på aktiesparande istället då. Ingen varrians alls där, nästan Citera
Klyka Postad 11 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2007 Ber om ursäkt Klyka. Kommer på söndag att kvalificera mig till den där tävlingen på Cosmopol som de kallar SM . Vann en sattelit idag till det finalkvalet. Måste nog åka till elStockholmo om jag fixar det. Ursäkta mig. Hmm.. Se då till att vinna, och när du får frågan "Hur känns det att vara svensk mästare?" Så svarar du "hur ska jag kunna veta det? Det får du fråga Carl-Johan G om"! Då skulle jag må! Citera
Ängeln17 Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Hmm.. Se då till att vinna, och när du får frågan "Hur känns det att vara svensk mästare?" Så svarar du "hur ska jag kunna veta det? Det får du fråga Carl-Johan G om"! Då skulle jag må! You got a deal. Citera
kfluffie Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Du lär ju ha "Put a Bad Beat on Cancer" som Phil Gordon har på WSOP där pokerspelarna för skriva på en lapp där de skriver att de skänker X procent av alla sina WSOP-vinster till cancerforskning ... Mvh, KF Citera
Ängeln17 Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Du lär ju ha "Put a Bad Beat on Cancer" som Phil Gordon har på WSOP där pokerspelarna för skriva på en lapp där de skriver att de skänker X procent av alla sina WSOP-vinster till cancerforskning ... Mvh, KF You also got a deal . TY, nu ska jag bara ta mig dit. Citera
Klyka Postad 11 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2007 PokerStars 1/2 Hold'em (9 handed) internettexasholdem.com Preflop: Hero is MP1 with , . UTG calls, 1 fold, Hero calls, 1 fold, MP3 calls, CO calls, 1 fold, SB completes, BB checks. Flop: (6 SB) , , (6 players) SB checks, BB bets, UTG raises, Hero calls, MP3 3-bets, CO folds, SB folds, BB caps, UTG calls, Hero calls, MP3 calls. Turn: (11 BB) (4 players) BB bets, UTG calls, Hero raises, MP3 3-bets, BB folds, UTG calls, Hero caps, MP3 calls, UTG calls. River: (22 BB) (3 players) UTG checks, Hero bets, MP3 raises, UTG calls, Hero calls. Final Pot: 28 BB Results: UTG has Ac 9c (one pair, nines). Hero has 9h Th (straight, ten high). MP3 has 6c 5c (straight, nine high). Outcome: Hero wins 28 BB. Min första syn på floppen måste väl ändå vara ett misstag? Men det föll väl ut. På river fick jag semikalla fötter och tyckte att bet-syn var lagom. Borde trebettat va? Sen känner jag mig alltid lite obekväm med T9 i det läget pre. Skulle ni också ha limpat där? Trist o folda, dumt att raisa, endast limp återstår.. Typ.. Citera
Ängeln17 Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 PokerStars 1/2 Hold'em (9 handed) internettexasholdem.com Preflop: Hero is MP1 with , . UTG calls, 1 fold, Hero calls, 1 fold, MP3 calls, CO calls, 1 fold, SB completes, BB checks. Flop: (6 SB) , , (6 players) SB checks, BB bets, UTG raises, Hero calls, MP3 3-bets, CO folds, SB folds, BB caps, UTG calls, Hero calls, MP3 calls. Turn: (11 BB) (4 players) BB bets, UTG calls, Hero raises, MP3 3-bets, BB folds, UTG calls, Hero caps, MP3 calls, UTG calls. River: (22 BB) (3 players) UTG checks, Hero bets, MP3 raises, UTG calls, Hero calls. Final Pot: 28 BB Results: UTG has Ac 9c (one pair, nines). Hero has 9h Th (straight, ten high). MP3 has 6c 5c (straight, nine high). Outcome: Hero wins 28 BB. Min första syn på floppen måste väl ändå vara ett misstag? Men det föll väl ut. På river fick jag semikalla fötter och tyckte att bet-syn var lagom. Borde trebettat va? Sen känner jag mig alltid lite obekväm med T9 i det läget pre. Skulle ni också ha limpat där? Trist o folda, dumt att raisa, endast limp återstår.. Typ.. Solklar limp pre. Dessutom hade jag nog tryckt fullt ut på river. Oparat bord, inget färgdrag, enda handen som slår dig är JT och som betande gått är det inte speciellt troligt alternativ. IMHO. Citera
Klyka Postad 11 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2007 JT och som betande gått är det inte speciellt troligt alternativ. IMHO. Precis. I stundens hetta så flög det i mig att det var ett troligt alternativ, men det är ju bullshit. Till det lade jag splitrisken, som iofs sänker värdet ytterligare, men inte närmelsevis nog. Jag förlorade värde där. Fan att jag alltid chickar ur på rivern. De e nog en stor läcka hos mig, måste jobba med det. EDIT: Äsh det som jag sa var dumt var inte så dumt som jag trodde. Iaf inte dummare än det dumma som jag själv gjorde... Citera
Klyka Postad 12 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2007 Dagens spel: 1311 händer FL 1/2 och plussade $75.25. Ett halvbra resultat motsvarande 2.87 BB/100. Vad bör man förvänta sig att ligga på på denna nivå? Edit: Verkar som 2.87 BB/100 inte är så illa iaf, efter att ha kollat lite på 2+2. Men hittar ingen sticky om ämnet. Nån som vet nån? Citera
Klyka Postad 12 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2007 Nån som kan länka till 2+2-sticky om PT-stat-analys också? Hittar ingen.. Citera
Ängeln17 Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 Nu har jag ögnat igenom 6-7 sidor men hittar inget så jag frågar istället. Visst är det PT du använder för dina CG. Citera
Recommended Posts