Gå till innehåll

Stejkad Klyka är fri - Stejkningen är avslutad


Klyka

Recommended Posts

Å det enda jag får upp (förutom lillängeln) är en url länk. :roll:

Hmm det var märkligt.. Eller.. skriver du in URL:en till bilden eller sidan som bilden ligger på? hmm

 

heh sova kan man göra när man är död..

 

När det gäller pokern så verkar det ju gå helt åt rätt håll för dig.. ;) Men FL har jag aldrig riktigt pallat med alltså..tycker inte det blir tillräckliga potter eller nåt...Men men antagligen bara jag som har för lite erfarenhet av just FL... är mer av en NL spelare själv... ;)

Jotack, det har ju börjat bra iaf, får hoppas att det håller i sig. Ska nog gå.

 

Nja, det där med "tillräckliga potter" kan jag nog inte hålla med om, iom att du spelar på "högre" nivåer när du spelar FL.. NL20 och FL 1/2 tycker jag är rätt jämförbara när det gäller pottstorlekar och swings i största allmänhet.

 

Appropå det så har jag BR för att spela NL25 nu. Kanske man skulle ta och köra lite där också..

 

Men vill ju inte sluta spela 180: orna.. Fan, det är för mkt som jag vill spela på en gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 445
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sådärja, då var det snart valborg. Som vanligt är det den största dagen i uppsala som går i nedskräpandets av offentliga parker tecken (man måste ju älska hur opraktisk den korrekta stavningen av såna uttryck är). Ska bli kul, om jag bara undviker att bli dumpad i år igen... :roll:

 

Förberedelserna har inkluderat ålandsbåt med tjejen, ölgubbarna och panterklubben, matinköp på godtycklig lågpriskedja samt rensning av luften med tjejen före valborg snarare än valborg (ja faktiskt :D)..

 

Sen har det vart en hel del jobb o så. Har igår haft premiär på mitt nya jobb där jag kommer att vara en del den närmaste tiden. Mkt poker har det iaf inte blivit. Men jag ska inte vara tråkig för den sakens skull, utan jag drar fram ett par gamla HH:s som jag hittade i en byrålåda:

 

1.

 

Tänk vad lätt det kan framstå i efterhand trots att det framstod som så svårt när man spelade handen. Jag tyckte alla beslut var jobbiga i denna hand, trots att det så här i efterhand bara ekar fold, fold fold i huvudet på mig:

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t1200 (6 handed) internettexasholdem.com

 

MP (t37911)

CO (t3762)

Button (t13116)

SB (t11215)

Hero (t56482)

UTG (t19085)

 

Preflop: Hero is BB with :5d:, :Ks:.

1 fold, MP raises to t2400, 3 folds, Hero calls t1200.

 

"Helv%#es jä&/a minraise, klart som f@n att jag inte kan folda min BB!"

 

Flop: (t3975) :Jh:, :5s:, :4d:(2 players)

Hero bets t3600, MP raises to t7200, Hero calls t3600.

 

1) "Jag tar över kommandot så ska han nog släppa"

2) "Helv%#es jä&/a minraise, klart som f@n att jag inte kan folda"

Turn: (t18375) :7d:(2 players)

Hero checks, MP bets t3600, Hero calls t3600.

 

"Varför bettar han så lite för?? Nu måste jag ju syna!"

 

River: (t25575) :2c:(2 players)

Hero checks, MP bets t8400, Hero folds.

 

"Oj, vad ända in i HEL%E gör jag i denna hand!? Fold!"

 

Final Pot: t33975

 

flying_fish.jpg

Klyka

 

2.

 

Också en vanlig blind-vs-blind-situation från finalbordet i en 180-manna-SnG. För lös push? Kommer faktiskt inte ihåg min read, så får ta det i generella termer.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t1600 (8 handed) internettexasholdem.com

 

Button (t25159)

Hero (t91721)

BB (t12530)

UTG (t60394)

UTG+1 (t33994)

MP1 (t10148)

MP2 (t18591)

CO (t17463)

 

Preflop: Hero is SB with :4h:, :5h:.

6 folds, Hero raises to t91646

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, då var det snart valborg. Som vanligt är det den största dagen i uppsala som går i nedskräpandets av offentliga parker tecken (man måste ju älska hur opraktisk den korrekta stavningen av såna uttryck är). Ska bli kul, om jag bara undviker att bli dumpad i år igen... :roll:

 

Förberedelserna har inkluderat ålandsbåt med tjejen, ölgubbarna och panterklubben, matinköp på godtycklig lågpriskedja samt rensning av luften med tjejen före valborg snarare än valborg (ja faktiskt :D)..

 

Sen har det vart en hel del jobb o så. Har igår haft premiär på mitt nya jobb där jag kommer att vara en del den närmaste tiden. Mkt poker har det iaf inte blivit. Men jag ska inte vara tråkig för den sakens skull, utan jag drar fram ett par gamla HH:s som jag hittade i en byrålåda:

 

1.

 

Tänk vad lätt det kan framstå i efterhand trots att det framstod som så svårt när man spelade handen. Jag tyckte alla beslut var jobbiga i denna hand, trots att det så här i efterhand bara ekar fold, fold fold i huvudet på mig:

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t1200 (6 handed) internettexasholdem.com

 

MP (t37911)

CO (t3762)

Button (t13116)

SB (t11215)

Hero (t56482)

UTG (t19085)

 

Preflop: Hero is BB with :5d:, :Ks:.

1 fold, MP raises to t2400, 3 folds, Hero calls t1200.

 

"Helv%#es jä&/a minraise, klart som f@n att jag inte kan folda min BB!"

 

Flop: (t3975) :Jh:, :5s:, :4d:(2 players)

Hero bets t3600, MP raises to t7200, Hero calls t3600.

 

1) "Jag tar över kommandot så ska han nog släppa"

2) "Helv%#es jä&/a minraise, klart som f@n att jag inte kan folda"

Turn: (t18375) :7d:(2 players)

Hero checks, MP bets t3600, Hero calls t3600.

 

"Varför bettar han så lite för?? Nu måste jag ju syna!"

 

River: (t25575) :2c:(2 players)

Hero checks, MP bets t8400, Hero folds.

 

"Oj, vad ända in i HEL%E gör jag i denna hand!? Fold!"

 

Final Pot: t33975

 

flying_fish.jpg

Klyka

 

2.

 

Också en vanlig blind-vs-blind-situation från finalbordet i en 180-manna-SnG. För lös push? Kommer faktiskt inte ihåg min read, så får ta det i generella termer.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t1600 (8 handed) internettexasholdem.com

 

Button (t25159)

Hero (t91721)

BB (t12530)

UTG (t60394)

UTG+1 (t33994)

MP1 (t10148)

MP2 (t18591)

CO (t17463)

 

Preflop: Hero is SB with :4h:, :5h:.

6 folds, Hero raises to t91646, BB calls t10855 (All-In).

 

Flop: (t103026) :9d:, :5s:, :7s:(2 players, 1 all-in)

 

1.Just det, FOLD, FOLD, FOLD

 

2.faktum är att det inte är det. ja nästan alltså. den faller in under 10/1 regeln, där det är rätt att pusha any2 om bb har 10% av din stack. och här har du ju en bra levande hand.

 

Sådärja, då var det snart valborg. Som vanligt är det den största dagen i uppsala som går i nedskräpandets av offentliga parker tecken (man måste ju älska hur opraktisk den korrekta stavningen av såna uttryck är). Ska bli kul, om jag bara undviker att bli dumpad i år igen...

 

ja det är kul, men menar du att detta är rätt. Jag är snudd på dyslektiker och ingen språkpolis. Men om detta är rätt?? jag vet inte:roll: Om det är rättskrivet så ser det satans knasigt ut. Jag är förvirrad:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2.faktum är att det inte är det. ja nästan alltså. den faller in under 10/1 regeln, där det är rätt att pusha any2 om bb har 10% av din stack. och här har du ju en bra levande hand.

 

10/1-reglen har jag nog aldrig hört om förut... Men det måse ju vara minst ett kriterium till, nämligen att fi ska vara kort i relation till blinden.. Om han har 100*BB och jag har 1000*BB så känns ju inte push ATC särskilt hett, tex..

 

Kan du utveckla konceptet, samt kanske hänvisa till lite kul källor till mer kunskap i ämnet?

 

ja det är kul, men menar du att detta är rätt. Jag är snudd på dyslektiker och ingen språkpolis. Men om detta är rätt?? jag vet inte:roll: Om det är rättskrivet så ser det satans knasigt ut. Jag är förvirrad:roll:

 

En annan är ju språkpolis off duty här, dvs det rycker i fingrarna när jag ser nåt kul att klanka ned på, men jag försöker hålla dem i styr.. Å andra sidan så lämnar jag själv en del i övrigt att önska på det språkliga planet, mest pga lättja.. Men det är en annan historia.

 

Jo då, det är korrekt. Man böjer efter huvudordet, vad det nu heter, i detta fall "nedskräpningen". Det är nedskräpningens tecken vi talar om, inte de offentliga parkernas tecken. Alltså "nedskräpningens av offentliga parker tecken".

 

Och "...går i nedskräpningen av offentliga platsers tecken" är en mening som rent språkligt inte gör känsla (eng. makes sense), eftersom tecknet i den meningen tillhör de offentliga platserna, det är tecknet som skräpas ned, och meningen säger att dagen går i denna nedskräpning. Men vad betyder det att dagen går i nedskräpningen? Makes no sense.. :D

 

Nåja, alla säger ju så som du vill att jag ska skriva, och alla tycker ju att det ser fel ut att skriva som jag gjorde. Men språkligt sett är det korrekt. Vanligare är det när man omnämner institutioner, tex "Institutets för onödiga språkdiskussioner årliga stämma".

 

Men det var ett stickspår, för den här tråden ska ju handla om mig. :mrgreen:

 

"nedskräpande av offentliga parker"-tecken

 

Och då kommer ju naturligtvis KF och drar upp det gamla uttjatade ämnet igen.. :-P:roll:

 

Nä du fluffer, varför vara tråkig när man kan vara byråkratisk och tråkig?

 

Alltså, det är inte automatiskt rätt att pusha any two så fort man hamnar under någon magisk gräns, men just i det här fallet så tycker jag det är en bra push.

Antar att det första ledet i denna mening är ett bemötande av 10/1-regeln?

 

Ang. resterande del av meningen - rätt marginellt va? Varför är den bra?

 

Angående handen innan så känner jag igen det där. Jag kan tycka den är okej spelad fram till att du synar omslaget på flop.

Skönt att höra att det inte bara är jag som fiskar till det sådär ibland (fin flygfisk jag klistrade in va?). Kan hålla med om att det inte var så fruktansvärt innan synen på floppen, jag hatar inte mina beslut fram till dess. Pre tar jag en marginell o bara halvdålig syn, och flopbetten har ju faktiskt vissa argument som talar för den. Men man ska väl inte sträcka sig till att säga att det var bra spelat??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10/1-reglen har jag nog aldrig hört om förut... Men det måse ju vara minst ett kriterium till, nämligen att fi ska vara kort i relation till blinden.. Om han har 100*BB och jag har 1000*BB så känns ju inte push ATC särskilt hett, tex..

 

Kan du utveckla konceptet, samt kanske hänvisa till lite kul källor till mer kunskap i ämnet.

 

Är nog intresserad jag med av att höra en närmare beskrivning av den regeln.

 

 

En annan är ju språkpolis off duty här, dvs det rycker i fingrarna när jag ser nåt kul att klanka ned på, men jag försöker hålla dem i styr.. Å andra sidan så lämnar jag själv en del i övrigt att önska på det språkliga planet, mest pga lättja.. Men det är en annan historia.

 

Jo då, det är korrekt. Man böjer efter huvudordet, vad det nu heter, i detta fall "nedskräpningen". Det är nedskräpningens tecken vi talar om, inte de offentliga parkernas tecken. Alltså "nedskräpningens av offentliga parker tecken".

 

Och "...går i nedskräpningen av offentliga platsers tecken" är en mening som rent språkligt inte gör känsla (eng. makes sense), eftersom tecknet i den meningen tillhör de offentliga platserna, det är tecknet som skräpas ned, och meningen säger att dagen går i denna nedskräpning. Men vad betyder det att dagen går i nedskräpningen? Makes no sense.. :D

 

Nåja, alla säger ju så som du vill att jag ska skriva, och alla tycker ju att det ser fel ut att skriva som jag gjorde. Men språkligt sett är det korrekt. Vanligare är det när man omnämner institutioner, tex "Institutets för onödiga språkdiskussioner årliga stämma".

 

Men det var ett stickspår, för den här tråden ska ju handla om mig. :mrgreen:??

 

:shock: Puuuh, snacka om words.

 

 

 

Skönt att höra att det inte bara är jag som fiskar till det sådär ibland (fin flygfisk jag klistrade in va?). Kan hålla med om att det inte var så fruktansvärt innan synen på floppen, jag hatar inte mina beslut fram till dess. Pre tar jag en marginell o bara halvdålig syn, och flopbetten har ju faktiskt vissa argument som talar för den. Men man ska väl inte sträcka sig till att säga att det var bra spelat??

 

Tycker oxå att i hand 2 så är push rätt.

 

Hand 1 är väl inte kanske "bra" spelad men synen pre är inget större fel. Sen skulle man nog släppa den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man böjer efter huvudordet, vad det nu heter, i detta fall "nedskräpningen". Det är nedskräpningens tecken vi talar om, inte de offentliga parkernas tecken. Alltså "nedskräpningens av offentliga parker tecken".

 

1. Vad är korrekt språkbruk? Är det vad den stora majoriteten uppfattar som korrekt, eller någont av staten fastställt?

 

2. Misstänker att det är ett slags genitiv-s (eller en konstruktion som fungerar på samma sätt) som förekommer i resonemanget ovan och då bör det nog hänga på nominalfrasen som helhet och inte på huvudordet i sagda nominalfras. Jämför med "mannens bil" och "mannen med hattens bil". Att påstå att det ska heta "mannens med hatten bil" blir bara löjligt. Vi ska alltså inte se s-et som hängandes på nomenet "hatten" utan som modiferandes hela nominalfrasen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Misstänker att det är ett slags genitiv-s (eller en konstruktion som fungerar på samma sätt) som förekommer i resonemanget ovan och då bör det nog hänga på nominalfrasen som helhet och inte på huvudordet i sagda nominalfras. Jämför med "mannens bil" och "mannen med hattens bil". Att påstå att det ska heta "mannens med hatten bil" blir bara löjligt. Vi ska alltså inte se s-et som hängandes på nomenet "hatten" utan som modiferandes hela nominalfrasen.

 

Jag erkänner mig besegrad i gammatikeri. Men jag är inte säker på att jag håller med dig. Själv skulle jag förespråka "mannens med hatten bil" som den korrekta varianten i skrift, då det annars blir mannen med den bil som tillhör hatten. Men men.. Ang. din punkt (1) så måste jag ju säga att jag för det mesta håller med. Om något enligt regler och konventioner är fel, men enligt allmän upptaffning är korrekt så bör det anses korrekt. Dock med den restriktionen att det inte får innebära språkförbistring, vilket tyvärr ofta är fallet.

 

ja?

 

Nej, här tror jag faktiskt att du har fel. Dels utifrån en objektivt språklig tolkning av cryos inlägg, dels utifrån vad som verkar rimligt att anta att han menade. Att det skulle vara rätt att pusha ATC så fort effektiva stackar är <10*BB tror jag inte att han menade.

 

I övrigt kan man fråga sig varför jag är inloggad på forumet.. Det är valborg i Uppsala och jag är halvfull...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neej, men Kfluffie kan lägga upp en $50 eller nåt. Fast...det kanske är svårt att få ett definitivt svar. Kanske lika bra att sluta bitcha :)

 

Nu vet jag inte riktigt ifall ni pratar om det där ihopskrivna ordet fortfarande eller om det är något annats valborgs-tjaffs men ge mig 1-2 timmar till bara så kan ni lura på mig vilket vad som helst!

 

"Råkade" försova mig så jag sket i forsrännigen och vaknade precis så jag har bara hunnit få i mig ett glas skumpa samt en öl så nu är jag fortfarande i mina sinnes fulla bruk, men jag håller på och jobbar bort det =)

 

Eury, varför inte komma till U-a i år? I år är ju årets år!

 

F.ö. så måste jag sticka till Ica eller något och köpa en stor köttbit, en av tjejens lägenhetskamrat samt ett par mer eller mindre gemensamma vänner ska grilla, saken är den att hälften är vegeterianer och andra hälften hoppar på deras trend. Men jag står fast, jag vill ha lite grillat djur!

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...