Gå till innehåll

NLT SNG - A7s, Call eller Fold?


Recommended Posts

Håller med Ängeln och Cyntax här och skulle kasta... dock skulle jag nog syna med A10+ och 55/66+ (kan ej bestämma var gränsen går) ifall du nu ej har några reads(hur man nu lyckas spela en SnG tills blindsen är 300/600 utan att ha en aning om hur fi spelar låter dock lite otroligt...kanske dags att sluta med porrsurfandet så länge du spelar KJ;-) ), vilket ju förövrigt tyder på att denna spelare inte synts så mycket och antagligen är taaajt och ej ställer med any2.

 

haha porrsurfandet ;-), måste sluta titta på Sky Lopez under tiden jag lirar...

Nä allvar, han hade kanske spelat typ 4-5 händer som aldrig gick till showdown...därav inga reads. Sorry om jag var otydlig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

lol @ Allmighty, en femtioprocentare här vore ett drömscenario.

Jag skrev ifall man är O-P-T-I-M-I-S-T-I-S-K så står man inför en 50/50 situation i längden... verkligheten är antagligen betyyydligt grymmare än så men jag tog det exemplet för att med marginal kunna visa att du får en ännu bättre ev genom att folda.

 

Det är inte direkt så att vår stöldförmåga är särskilt stor om vi lägger oss, då vi är UTG med ca 3bb nästa hand.

 

När alla har lika små stackar beror inte din FE lika mycket på hur många bb du har. Dessutom är det nära bubblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrattade inte åt att jag trodde att du trodde vi hade en femtioprocentare, jag skrattade åt tanken att 50% pot equity vore dåligt här.

 

Stackdjupet är skitviktigt här, och det är stor skillnad på bubblan och semibubblan.

 

Försöker du påstå att vi har FE om vi släpper här, UTG och bb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha porrsurfandet ;-), måste sluta titta på Sky Lopez under tiden jag lirar...

Nä allvar, han hade kanske spelat typ 4-5 händer som aldrig gick till showdown...därav inga reads. Sorry om jag var otydlig

 

 

Hmm...på en som endast spelat 5 händer under en så lång tid skulle iaf jag ha TIGHT som read:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrattade inte åt att jag trodde att du trodde vi hade en femtioprocentare, jag skrattade åt tanken att 50% pot equity vore dåligt här.

Som jag skrev är det I-N-T-E fel att syna eftersom det också ger bra värde, men att du antagligen får ännu bättre genom att kasta.

 

Stackdjupet är skitviktigt här, och det är stor skillnad på bubblan och semibubblan.

 

Klart att stackdjupet är viktigt! Och inte bara viktigt utan det är ALLT. Jag menade förstås att din FE inte i huvudsak är beroende av hur många BB MAN SJÄLV har...utan det som påverkar mest är din stack jfrt med fi:s stack. Och enligt mig har det nog enhel del att göra med stackdjup. Och det är klart att det är stor skillnad ifall du är på semibubblan eller på bubblan, men du har helt klart myyycket större FE om endast 2 ska bort än 3+. Tycker det verkar lite som om du VILL missuppfatta:roll:

 

Försöker du påstå att vi har FE om vi släpper här, UTG och bb?

 

Ja det påstår jag. Matematiskt så kan kanske BB syna med any2(tvivlar på att det vore rätt ändå), men spelare på den här nivån brukar inte vara såvärst matematiska av sig. Dessutom har BB störst stack och känner sig antagligen rätt säker på att komma ITM. Tror du han är allt för villig att kasta bort det? Han har visserligen stor stack men inte tillräckligt för att kunna förlora en all-in mot dig utan att bli rejält skadeskjuten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska försöka skriva nåt konstruktivt här sen nån dag, hinner inte idag

 

Ser fram mot det.

 

Jag har ju inte riktigt fattat SNGWIZ än så jag kan mycket väl ha fel nu, men jag får det till ett större värde att folda A7s än att syna med den. Då måste väl det innebära att fold är rätt? Eller så har jag gjort fel :-( .

 

Otvetydigt är iaf att A7s mot en hd som jag satte fi på endast har 41-59 preflopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm.. fattar inget på olika hjälpprogram, enda jag klarar av att använda mig av är papperpennaminiräknare-programmet:roll:, men jag tycker att man med endast lite logik borde komma fram till fold.

 

Tycker det känns rätt solklart att man har som jag skrev innan större chans att endera:

1. vinna blinds 2ggr i rad

eller

2. bli synad men ändå vinna

 

då man ställer än att

 

3. syna och vinna.

 

Alltså P(1+2)>P(3)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Ängeln och Cyntax här och skulle kasta... dock skulle jag nog syna med A10+ och 55/66+ (kan ej bestämma var gränsen går) ifall du nu ej har några reads(hur man nu lyckas spela en SnG tills blindsen är 300/600 utan att ha en aning om hur fi spelar låter dock lite otroligt...kanske dags att sluta med porrsurfandet så länge du spelar KJ;-) ), vilket ju förövrigt tyder på att denna spelare inte synts så mycket och antagligen är taaajt och ej ställer med any2.
Jag spelar mycket på känsla också, håller med att det är svårt att dra gränsen. Det beror mycket på hur spelet varit tidigare, hur dom andra och jag spelat. Osv. Usch vad svårt det är med poker :roll:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm.. fattar inget på olika hjälpprogram, enda jag klarar av att använda mig av är papperpennaminiräknare-programmet:roll:, men jag tycker att man med endast lite logik borde komma fram till fold.

 

Tycker det känns rätt solklart att man har som jag skrev innan större chans att endera:

1. vinna blinds 2ggr i rad

eller

2. bli synad men ändå vinna

 

då man ställer än att

 

3. syna och vinna.

 

Alltså P(1+2)>P(3)

 

Solklart eh?

 

Din push med random hand står sig bättre mot en synhand än vad din starka hand står sig mot en pushhand?

Jag vet inte jag, det känns ju spontant som att A7s slår den random hand vi pushar, samt att fi synar push med smalare hd än han själv pushar med.

 

Dessutom hinner vi bara sno blindar en gång innan vi ska lägga blindar själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solklart eh?

 

Din push med random hand står sig bättre mot en synhand än vad din starka hand står sig mot en pushhand?

 

Jag vet inte jag, det känns ju spontant som att A7s slår den random hand vi pushar, samt att fi synar push med smalare hd än han själv pushar med..

 

Suck... hur kan det vara så svårt att vilja förstå nu igen:roll:? Det är ju självklart att inte en random push hand står sig bättre mot en syn än vad A7 står sig ifall vi nu synar. Och det var heller I-N-T-E vad jag skrev. Isåfall skulle formeln ha varit P(2)>P(3), och inte P(1)+P(2)>P(3) som jag skrev. Ser du (den stooora) skillnaden?

 

 

 

Dessutom hinner vi bara sno blindar en gång innan vi ska lägga blindar själv.

 

Och..?

 

 

OT: Sorry om jag var lite oartig men för varje inlägg jag har skrivit om det här ämnet så har du alltid hittat nåt som ska misstolkas. Inget fel med att man inte riktigt förstår men att bedöma av dina (mycket bra) inlägg här på forumet så tycker jag det framgår att du borde vara tillräckligt smart för att förstå. Så därför tycker jag det verkar lite som om du avsikligt försöker förvrida det jag skriver av någon anledninge:roll: . Menmen... jag är ju heller ingen större litterär begåvning så jag ber om ursäkt ifall jag uttryckt mig dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar mycket på känsla också, håller med att det är svårt att dra gränsen. Det beror mycket på hur spelet varit tidigare, hur dom andra och jag spelat. Osv. Usch vad svårt det är med poker :roll:

 

 

Och tur är det... i annat fall vore det ju inte så lönsamt om alla kunde bli bra över en dag;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det här problemet har endast två variabler att ta hänsyn till:

 

1) Vad har vi för chip-EV på syn

 

2) Hur värderar vi ICM för vår foldstack och vår synstack

 

Du menar att lillstackens högre ICM-värde/marker överskuggar storstackens spelbarhet, jag håller inte med. Men jag är verkligen för trött för att skriva något intelligent nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och??????????

Om vi saknar read över huvud taget på motståndaren och vi får ett matematiskt övertag, vilket är det bästa vi kan få i detta fall, varför ska vi då inte ta synen?

Du formulerade ännu ett klumpigt inlägg (genom att säga "men inte tillräckligt mkt i det här fallet för mig") och fick det att låta som att du, personligen, vill ha en viss summa med EV+ för att det ska vara en legitim syn. Det klingar inte vackert. När det är matematiskt inkorrekt att syna, då har vi EV-. När det är matematiskt korrekt att syna, då har vi EV+.

Om du vill formulera ett inlägg för hur AJs i denna sits skulle kunna vara något så befängt som EV- (av ditt inlägg att döma har du inte räknat på det alls), så varsågod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi saknar read över huvud taget på motståndaren och vi får ett matematiskt övertag, vilket är det bästa vi kan få i detta fall, varför ska vi då inte ta synen?

Du formulerade ännu ett klumpigt inlägg (genom att säga "men inte tillräckligt mkt i det här fallet för mig") och fick det att låta som att du, personligen, vill ha en viss summa med EV+ för att det ska vara en legitim syn. Det klingar inte vackert. När det är matematiskt inkorrekt att syna, då har vi EV-. När det är matematiskt korrekt att syna, då har vi EV+.

Om du vill formulera ett inlägg för hur AJs i denna sits skulle kunna vara något så befängt som EV- (av ditt inlägg att döma har du inte räknat på det alls), så varsågod.

 

Jag har inte sagt att det är EV- att syna med AJs. Vad jag däremot sa va att jag "troligen" vill ha bättre EV+ för att sätta min framtid i just denna SNG på spel.

 

Men även fan kan läsa bibeln och tolka det som han vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...