Gå till innehåll

Betway 50$ vs Pokerstars 50$ Bonus.


frirullare

Recommended Posts

Jag skulle rekommendera tex ladbrokes bonus istället. Den är visserligen contributed men en raked hand räknas såfort det tas någon rake från potten vilket är perfekt för micronivå.

 

Jag tog deras signup bonus för länge sen. Samt derar reload och deras profilbonus. Jo den bonusen är mega enkel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ca 15-45 timmar sammanlagd med 1 bord skulle jag uppskatta den till.

 

Spelade själv till en 1000 raked hands bonus mestadels på PL10 & PL20 och den tog mig ca 15 timmars speltid med 1-4 bord igång samtidigt.

Spelade då bara när det fanns "bra" spel igång med stor flop % & stora potter i genomsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag spelar 5/10c Nl 10-bord. Hur många timmar per dag måste jag spela för att få ihop 500Bp på en månad?

Jag vill klara av betways 50$ bonus nämligen.

Spelar en del turneringar också men inte mycket.

 

Varning för Betway då jag idag konstaterat att det är contributed vilket jag inte kan minnas att det var förrut. Fick mailet om reload på 50 dollar för 500 bonus points. Lirade 515 rakade händer på fixed 0,5/1 nivån, som enligt hemsidan då ska resultera i 500 BP, men fick bara 260 BP.

 

Efter ett långt meningsutbyte med en oförstående support visade det sig att det är contributed. De kunde inte svara på det själv så de kontaktade Prima som svarade så här:

 

"The players view where he ses 515 raked hands is the total number of raked hands

and not his player raked hands. Every hand he plays in get raked, but the player

doesn't always contibut to the rake.

 

515 is the number of raked hands the player has played in, 260 is the number of

hands the player has actually contibuted to. Please see the attached reke report

for the player.

 

You are correct in the the $0.50\$1 games have a 1 to 1 ratio, there for the

player has a total LP of 260"

 

Hittar ingenstans på hemsidan att det skulle vara contributed men så var tydligen fallet ändå. Suck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag ska sätta in 50$ på en ny sida. Kommer att spela nl5-nl10.

Väljer mellan pokerstars och betway.

Betways har lättare krav men man har mindre dagar.

Klarar man av pokerstars bonus på nl10? Spelar väl en 10h/vecka.

 

Inte pokerstars, där clearar du ca $1 per bordstimme på NL25, väldigt mycket trögare på din nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska sätta in 50$ på en ny sida. Kommer att spela nl5-nl10.

Väljer mellan pokerstars och betway.

Betways har lättare krav men man har färre dagar.

Klarar man av pokerstars bonus på nl10? Spelar väl en 10h/vecka.

 

Jag skulle valt Betway då potten "bara" behöver komma upp i $5 för en raked hand (å då får du BP). Hos pokerstars måste potten upp i $8 för att du ska få en FPP.

 

Du borde lätt hinna cleara Betwaybonusen, jag skrapade ihop ~560 BP på 2h 4st NL100 FR bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte pokerstars, där clearar du ca $1 per bordstimme på NL25, väldigt mycket trögare på din nivå.

 

Ojj. Får väl bli betway kanske. Men gillar pokerstars klient sjukt mycket.

Och man har ett halvår på sig.

Kan man sätta in och ta ut med ett visa kort på pokerstars?

 

Enligt bonuskalkylatorn kommer det ta 68 dagar att ta pokerstars bonus om jag spelar 10h/vecka, 1 bord med BB på 10cent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...