baller Postad 6 Juni , 2007 Rapport Postad 6 Juni , 2007 för att inkräkta på tråden lite: var hittar man den typ av flat panel monitor arms som visas i vidamicfreedom länken? Citera
stackbrat Postad 6 Juni , 2007 Rapport Postad 6 Juni , 2007 trevligt med doyle brunson som vd. =) fixas frakt och sådan snabbt och smidigt om man köper den? Borde gå att ordna, vart bor du? De har ju Vidamic (dotterföretag till rahmqvist) representanter i de flesta orter. Citera
stackbrat Postad 6 Juni , 2007 Rapport Postad 6 Juni , 2007 för att inkräkta på tråden lite: var hittar man den typ av flat panel monitor arms som visas i vidamicfreedom länken? Likadant där, det är en egen produkt som Vidamic säljer. Så det är väl genom mig antar jag. Om du inte har ett företag lr jobbar på ett större företag med lite "kontors budget" som du har tillgång till. Citera
heltok Postad 7 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2007 köpte iaf stoljävlen nu. 10-16dagar leveranstid. 11500kr gick den på. auch. men orkar inte vela. i övrigt jag har börjat återhämta mig lite efter mtt-klonken. det som har hänt är att jag har blivit lite vildare i mitt spel och har mer självförtroende. dock är jag mycket latare och mer oseriös. men jag ska ta itu med det. har börjat ta igen grinden lite. har kollat borden rätt mycket och måste säga att jag noterat en förändring i primas nl800 senaste tiden. folk är mycket vildare än tidigare, dega in preflop med AK är standard etc, vilket gör att man måste syna med med AK också etc. speciellt runt 22-04 på natten. är rätt många fiskar och grinders som antagligen har std på ~60ptbb/100händer, själv har jag normal runt 40ptbb/100händer(över senaste 30k händerna), hade runt 33ptbb/100händer när jag spelade nl200-400 men i juni har jag ökat det till 48ptbb/100händer. dvs min varians är typ dubbla än innan. (48^2) / (33^2) = 2.11570248 detta borde leda till dubbla swingsen. innan hade jag 10BI som största downswing, alltså känns det lite halvt som att jag kommer får räkna med 20BI-swings på nl800. eller tänker jag fel? vad har ni andra grinders för standardavvikelse? helt enkelt, folk är mer villiga att kasta in chipsen än tidigare. den med störst kuk får potten. som tur är jag själv rätt välutrustad så jag skäms inte för att ta för mig. http://pokerhand.nu/hand/6445 http://pokerhand.nu/hand/6446 standard? hehe.. =) känns som att det har kommit ett tjog nya dawwe-wannabes och jävlar vad railen går varm både på prima speciellt när man sitter på dawwes bord. medan alla amerikanare hänger på fulltilts highstakesbord så verkar halva pf hänga på primas turrar och midstakes nl-bord. dawwe borde få betalt för all rail han har lurat till prima. =) Citera
Hjort Postad 7 Juni , 2007 Rapport Postad 7 Juni , 2007 detta borde leda till dubbla swingsen.Det tror jag inte. Är inte riktigt med på om du dubblat varians eller std, antar det senare. Men det gör ju en enorm skillnad på vad du kan få för extremresultat, vilket ju är vad vi brukar snacka om när vi talar swings. Det som är intressant för swings ligger ju 3-4 std:s ut, och där ser det ju väldigt annorlunda ut beroende på om distributionen har 1 eller 2 i std. Citera
heltok Postad 7 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2007 Det tror jag inte. Är inte riktigt med på om du dubblat varians eller std, antar det senare. Men det gör ju en enorm skillnad på vad du kan få för extremresultat, vilket ju är vad vi brukar snacka om när vi talar swings. Det som är intressant för swings ligger ju 3-4 std:s ut, och där ser det ju väldigt annorlunda ut beroende på om distributionen har 1 eller 2 i std. låter vettigt. snackar givetvis om std. hur förändras swingsen om man ökar sin std med faktorn sqrt(2)? blir det sqrt(2) större eller något annat? om något annat uppskatta storlek. Citera
Staahla Postad 7 Juni , 2007 Rapport Postad 7 Juni , 2007 låter vettigt. snackar givetvis om std. hur förändras swingsen om man ökar sin std med faktorn sqrt(2)? blir det sqrt(2) större eller något annat? om något annat uppskatta storlek. Om jag minns rätt så är normalfördelad varians additativ, vilket bör innebära att en dubblad std innebär en fyrdubblad varians? Citera
thefman Postad 7 Juni , 2007 Rapport Postad 7 Juni , 2007 Har aldrig kollat på STD tidigare. Varför har jag över 80? Mår jag bra? Vad är det exakt som påverkar den siffran? Hur många bb jag omsätter typ? Citera
heltok Postad 7 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2007 Har aldrig kollat på STD tidigare. Varför har jag över 80? Mår jag bra? Vad är det exakt som påverkar den siffran? Hur många bb jag omsätter typ? spelar du omaha, hu eller har du för litet sampel? låter ju väääldigt högt för NL =) Om jag minns rätt så är normalfördelad varians additativ, vilket bör innebära att en dubblad std innebär en fyrdubblad varians? per definition ja. men hur hänger swingsen med? btw så spelar jag minbet texas mot djens nu =) Citera
thefman Postad 7 Juni , 2007 Rapport Postad 7 Juni , 2007 spelar du omaha, hu eller har du för litet sampel? låter ju väääldigt högt för NL =) NL Texas Fullring STD på 75. Average 7.92 pers per bord. 6 tablande. 10% av händerna på SH. NL Texas Fullring STD på 26. Average 8.23 pers per bord. 12 tablade mig ur en badstreak på lägre stakes. NLT SH STD på 83. Average 5.53. 8 tablande. EDIT: 20-25k händer av varje. Det bör ju ge en mall att utgå ifrån iaf imo. Citera
heltok Postad 7 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2007 NL Texas Fullring STD på 75. Average 7.92 pers per bord. 6 tablande. 10% av händerna på SH. NL Texas Fullring STD på 26. Average 8.23 pers per bord. 12 tablade mig ur en badstreak på lägre stakes. NLT SH STD på 83. Average 5.53. 8 tablande. EDIT: 20-25k händer av varje. Det bör ju ge en mall att utgå ifrån iaf imo. ptbb eller bb? std/100händer eller std/h? :-/ Citera
thefman Postad 7 Juni , 2007 Rapport Postad 7 Juni , 2007 ptbb eller bb? std/100händer eller std/h? :-/ Antar att det är ptbb. Avläste min STD från PO. Hour är det som gäller. Citera
heltok Postad 7 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 7 Juni , 2007 Antar att det är ptbb. Avläste min STD från PO. Hour är det som gäller. mina siffror var avlästa i ptbb/100händer. om det nu verkligen är ptbb så är det antagligen för att du har så många bord. onödigt att ha den siffran om man ska jämföra spelstilar. Citera
thefman Postad 7 Juni , 2007 Rapport Postad 7 Juni , 2007 mina siffror var avlästa i ptbb/100händer. om det nu verkligen är ptbb så är det antagligen för att du har så många bord. onödigt att ha den siffran om man ska jämföra spelstilar. Tror du inte den mäter bordstimmar då? Då blir det ju lite sameshit. Har du inte kvar siffror på nån maratongrind du kan kolla upp? Citera
Hjort Postad 7 Juni , 2007 Rapport Postad 7 Juni , 2007 Nedan citat är mest detaljer. Take-home poängen är att små skillnader i standardavvikelse mellan två populationer får enorm effekt vad gäller extremresultaten. Jag kommer inte ihåg exakta detaljer, men skulle inte bli särskilt förvånad om en dubbling av standardavvikelsen kan leda till en tjugodubbling av sannolikheten att nå ett extremt resultat. hur förändras swingsen om man ökar sin std med faktorn sqrt(2)? blir det sqrt(2) större eller något annat? om något annat uppskatta storlek.Eftersom vi inte kvantifierat swings så blir det ju lite svårt att säga ens om jag faktiskt hade någon rutin på att använda de relevanta formlerna. Som det är nu så tänker jag bara i termer av en gausskurva när std:n förändras och snittet hålls konstant. Jag har inte alls särskilt bra kännedom eller vana av att använda dem, utan kommer bara ihåg att det som är relevant är att svansarna avtar väldigt fort. Vilket förstås gör att en vidgad std, dvs mindre av utfallen i mitten och fler i svansarna får väldigt stort utslag när man tittar på extremer. Mao, jag kind of suger på hela grejen pga lathet men har fattat lite fundamenta. Jag är rätt säker på att man kan använda Chebishev (mkt osäker stavning) för att se hur stor del av utfallen som befinner sig över ett viss gräns och jämföra mellan två distributioner med snitt men olika std. Men tillbaka till definitionen av "swing". Förslag 1: Titta på vad utfallet över ett handspann blir för +-3 std och se hur det skiljer sig med ökande std och bibehållet snitt. Alternativt att man skiter i snittet och bara tittar på skillnanden mellan de extremt höga och låga utfallen i samma scenario. Vilket är lite rimligare eftersom vi pretty much aldrig är säkra på snittet och med swings mest är intresserad av hur "explosivt" spelet är. Förslag 2: Titta på vad de troliga extrempunkterna är för ett godtyckligt handspann med olika std. Exempelvis vad som är 5% troliga högsta- och lägstaresultat över 10k händer. Jag är också rätt säker på att det redan finns mycket bättre metoder att skatta sånt här som jag inte känner till, kanske framför allt inom finansiell teori. Citera
XaaL Postad 9 Juni , 2007 Rapport Postad 9 Juni , 2007 Var hittar jag standard avvikelse i PT? Citera
Klyka Postad 10 Juni , 2007 Rapport Postad 10 Juni , 2007 Var hittar jag standard avvikelse i PT? kanske inte det enda stället, men det går att hitta genom att trycka på "More Detail"-knappen i Session Notes. Citera
heltok Postad 12 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2007 ** Game ID 1438405251 starting - 2007-06-12 17:27:16 ** Siku [Hold 'em] (2.50|5.00 No Limit - Cash Game) Real Money - cellus sitting in seat 1 with $375.00 - Mustbnice sitting in seat 2 with $337.05 - yoramovitchz sitting in seat 3 with $208.24 [Dealer] - Hicham sitting in seat 4 with $71.71 - Modafinil sitting in seat 5 with $767.55 - DeaDDevil sitting in seat 6 with $500.00 [sitting out] Hicham posted the small blind - $2.50 Modafinil posted the big blind - $5.00 ** Dealing card to Modafinil: , cellus folded Mustbnice folded yoramovitchz called - $5.00 Hicham folded Modafinil checked ** Dealing the flop: , , Modafinil bet - $8.00 yoramovitchz called - $8.00 ** Dealing the turn: Modafinil bet - $18.00 yoramovitchz called - $18.00 ** Dealing the river: Modafinil went all-in - $741.55 yoramovitchz went all-in - $177.24 Modafinil shows: , yoramovitchz mucks: Modafinil wins $416.98 from the main pot End of game 1438405251 stagione posted the small blind - $3.00 Modafinil posted the big blind - $6.00 ** Dealing card to Modafinil: , A_stenman_ called - $6.00 BeerHunter1 folded sharon_m folded Rekan77 called - $6.00 stagione called - $6.00 Modafinil checked ** Dealing the flop: , , stagione checked Modafinil bet - $18.00 A_stenman_ called - $18.00 Rekan77 folded stagione folded ** Dealing the turn: Modafinil checked A_stenman_ checked ** Dealing the river: Modafinil went all-in - $1058.00 A_stenman_ went all-in - $109.35 Modafinil shows: , A_stenman_ mucks: Modafinil wins $275.70 from the main pot överbetta river istheshit. fett med ingen credit. Citera
heltok Postad 12 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2007 funderar på om jag överspelar mina flikkor ibland. fi är regular och semitrevlig i railen. 25/21/3 typ. misstänker att han misstänker att jag gör en resteal för det gör jag rätt ofta. se en flopp? - Modafinil sitting in seat 1 with $1212.35 [Dealer] - chiili sitting in seat 2 with $273.71 - BeerHunter1 sitting in seat 3 with $1598.15 - A_stenman_ sitting in seat 4 with $127.68 - Rekan77 sitting in seat 5 with $71.40 - stagione sitting in seat 6 with $624.00 chiili posted the small blind - $3.00 BeerHunter1 posted the big blind - $6.00 ** Dealing card to Modafinil: , A_stenman_ folded Rekan77 folded stagione raised - $24.00 Modafinil raised - $84.00 chiili folded BeerHunter1 folded stagione raised - $244.00 Modafinil went all-in - $1128.35 stagione folded Modafinil mucks: Modafinil wins $1465.35 from the main pot fi är fisk. BeerHunter1 posted the small blind - $3.00 nonstop25 posted the big blind - $6.00 ** Dealing card to Modafinil: , TheJob folded stagione folded Modafinil raised - $18.00 Orion29 folded BeerHunter1 folded nonstop25 raised - $78.00 Modafinil went all-in - $522.00 nonstop25 went all-in - $273.05 ** Dealing the flop: , , ** Dealing the turn: ** Dealing the river: nonstop25 shows: , Modafinil shows: , Modafinil wins $702.10 from the main pot fi är LAGtard. prima går ner så det fuckar upp allt och i ren panik skriver jag bara in 72 när turn kommer. ska jag hitta folden? ** Game ID 1438083743 starting - 2007-06-12 12:58:05 ** Iocundus [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Utkopt sitting in seat 1 with $378.00 [Dealer] - Modafinil sitting in seat 2 with $539.60 - westfelt sitting in seat 3 with $396.00 - cech23 sitting in seat 4 with $349.90 - BA32 sitting in seat 5 with $800.00 - Bonushoran sitting in seat 6 with $400.00 Modafinil posted the small blind - $2.00 westfelt posted the big blind - $4.00 ** Dealing card to Modafinil: , cech23 folded BA32 raised - $16.00 Bonushoran folded Utkopt folded Modafinil raised - $54.00 westfelt folded BA32 called - $54.00 ** Dealing the flop: , , Modafinil checked (Prima timear out på alla borden) BA32 checked (Prima timear out på alla borden) ** Dealing the turn: Modafinil bet - $72.00 BA32 raised - $164.00 Modafinil called - $164.00 ** Dealing the river: Modafinil checked BA32 bet - $200.00 Modafinil called - $200.00 BA32 shows: , Modafinil mucks: , BA32 wins $837.00 from the main pot End of game 1438083743 Citera
thefman Postad 12 Juni , 2007 Rapport Postad 12 Juni , 2007 JT blir ju osannolikt i och med att du själv har 2st, men pga flopchecken känns det rätt ångest att vika turn iaf. Citera
pokernils Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Kan man datamina prima? Och hur hittar du all fisk? Jag fattar att det är bara ett litet urval av de händer du spelar, men jag har inte sett nåt liknande. Hur många bord kör du simultant? Gillar denna dagboken, kollat lite på filmerna också. Kör på! Citera
heltok Postad 14 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2007 Kan man datamina prima? räcker att ha uppe borden. fisk och fisk. gäller ju att få folk på tilt så de spelar fiskigt. =) men, jo, jag jobbar jävligt hårt med table selection. oftast är ju borden rätt döda, och lagom till man får plats på borden så brukar fisken ha gulat, gäller att vara först framme och gula fisken innan någon annan hinner göra det. Citera
heltok Postad 14 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2007 runnnnnnnnning gooooooooooot http://surl.se/bhnn Citera
mowmow Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 runnnnnnnnning gooooooooooothttp://surl.se/bhnn sjuuuuuuuukt! Citera
b0bb4n Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 runnnnnnnnning gooooooooooothttp://surl.se/bhnn DELA MED DIG FFS! Citera
Recommended Posts