Gå till innehåll

ARTIKEL: Tvåhundratusen svenskar spelar poker regelbundet


jezaja

Recommended Posts

Jag tyckte också den var bra överlag. En sak jag reagerade på dock var när de skulle beskriva vad som kan hända om en spelare tiltar:

 

"Följden kan bli att spelaren kastar ut sin mammas laptop genom fönstret, krossar en spegel på pokerklubben, blir portad och går lös på parkerade bilar utanför"

 

Men som sagt, överlag var den mycket bättre än de flesta andra artiklar om poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken med artikeln var att spegla olika personers öden i pokerbranschen, både ur familje- proffs- ung nybörjare- och tragedi-perspektiv.

 

Förhoppningsvis är det få som känner igen sig i den tredje delen, likväl var det också mycket nyttig läsning.

 

Att skriva om nya miljonärer i 20 årsåldern, eller hylla vinnarna som drar in 10-tals miljoner i olika turneringar, det skrivs det så mycket om på andra ställen. (med all rätt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är "Micke"? Måste ju vara en känd spelare om artikeln gör honom rättvisa.

 

Har sett hans Mercedes stå parkerad i Sundbybergs centrum...

 

Står tydligt och klart att det är Mikael Norinder, en riktigt trevlig prick!

Han är även aktiv i Pokerförbundet och har hand om live-sm nu.

 

"Micke och Jessica Norinder"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag så dålig på facktermer - är "facial" en ansiktscreme eller ett cumshot? "Båda" är förstås ett alternativ.

 

Facial betyder väl både ansiktsbehandling och "cum shot". Någonting säger mig dock att Hjort är mkt mer insatt än jag i de båda vitt skilda ämnesområdena...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...