Gå till innehåll

SNG- syna all-in med JJ ?

jojje2k

Recommended Posts

Oj glömde massor av info :).

6-mannabord , 1k-startstackar , 10/20 startblinds.

och ni har båda 1k kvar? beror antagligen en del på nivån på sng:n, men jag spelar nog handen oftare än jag lägger den. Man kan ju ha reads. FI sitter på AK, AQ och lägre par tillräckligt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FOLD

Du är tidigt i turneringen och vill inte söka upp slantsinglingar om hela stacken om inte du är uppe mot mycket bättre spelare än dig själv. Nästa oavsett vilken nivå vi talar om så är du antingen mycket efter mot ett överpar eller har ett 50/50-läge mot två överkort. Det är nog väldigt sällan du möter ett lägre par, två underkort eller AJ och de händerna är väl de enda du vill möta?

Om nu FI är en dåre som gör såna här spel med random hand så ska du ta hans marker ändå utan att behöva riskera hela stacken.

Länk till kommentar

Vad kostar inköpen? Är det en 10döllars eller mindre synar jag fan, så mycket fisk. iaf om startstackarna bara är 1000 och ni har ungefär lika mycket. eller iofs beror kanske lite på humör för min del, med en liten tilt i ryggen blir det syn. Början på en ny härligt grinddag med glatt hummör då kanske jag kan tänka mig en fold ändå. Hur ofta höjs blindarna? 1000 i startstack känns som någon slags megaturbolottogrej men jag kan ju ha fel?

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Instasyn.

Spelade nyss en SNG på Ongame där en höjde jag synade och en tredje ställde - den första synade och jag undrade vad som var på gång och om mina JJ var slagna - bestämde mig till slut för att syna.

Fi1 som ställde hade 55

Fi2 som synade hade A7

Min hand vann och jag slog ut de andra två.

Nivån var $30+3. Nivå 25/50 alla hade runt 1500 i stacken höjningen preflop var 200.

Länk till kommentar

Instasyn.

Spelade nyss en SNG på Ongame där en höjde jag synade och en tredje ställde - den första synade och jag undrade vad som var på gång och om mina JJ var slagna - bestämde mig till slut för att syna.

Fi1 som ställde hade 55

Fi2 som synade hade A7

Min hand vann och jag slog ut de andra två.

Nivån var $30+3. Nivå 25/50 alla hade runt 1500 i stacken höjningen preflop var 200.

Hmm... tre fiskar som slåss om vem som e den större fisken o kan käka upp de andra.

Länk till kommentar