Gå till innehåll

Nivåskillnad PLO.


Jayel

Recommended Posts

Någon mer än jag som upplever en EXTREM skillnad på nivåer 0.5-1 , 1-2 , 2-4 och 3-6 (B2B)? Verkar juh bli slaskigare ju högre man kommer... Folk spelar "storstack" med halva inköp, köper ni på nytt & på nytt med min. inköp O.S.V, O.S.V. Verkar totalt ologiskt IMO. Eller är det bara jag som är så jävla duktig? :-P

 

//J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs om, läs rätt.

 

Många köper in för €120 på t.ex. 3-6, bllir ompottade ett par ggr, sen är det dags att köpa in igen... 120 nya friska. Bra taktik på så pass hög nivå?

Sen kanske någon lycklig skottare kommer upp i ett halvt inköp och böjar spela som om de hade obergränsat med bb´s. Och som sagt, 0.5-1 & 1-2 är väl spelarna hyggligt tighta, men sen...

Jaja, ska väl inte klaga så länge jag tycker det gynnar mig, tycker bara det e lite skumt.

 

//J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ska vara lite mindre dryg, men du skrev faktiskt inte att dom spelade dåligt bara att dom köper in sig för mindre än maxinköp.

 

Sen så är det inte nödvändigtvis sämre att köpa in för €120 på 600-bord. Anledningen att folk verkar tycka det är för att de som gör det oftast är värdelösa och det var väl det du menade med ditt inlägg antar jag.

 

Jag har inte märkt detta på prima där jag spelar, däremot blir spelet mer aggressivt och bättre på högre nivåer tycker jag.

 

Men om det är en sån fiskdamm på b2b får man väl ta och besöka sidan då. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen med b2bs 2/4-3/6 PLO är att det vissa stunder är uberfiskigt med 4 dunderfiskar och i nästa så sitter du på samma bord som 3-4 av nätets bästa midstakesgrinders i PLO.

 

Ang. nivåskillnad så äre dålig till bra passiv nutpeddling upptill 1/2och däröver börjar folk spela drag mer aggressivt samt lite sämre händer.

 

1/2 PLO är en SJUKT enkel nivå att slå med rätt spelstil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen med b2bs 2/4-3/6 PLO är att det vissa stunder är uberfiskigt med 4 dunderfiskar och i nästa så sitter du på samma bord som 3-4 av nätets bästa midstakesgrinders i PLO.

 

Har naturligtvis märkt att det inte alltid är så illa som jag skrev tidigare.

Verkar dock som att man ofta lyckas hitta fiskstimmen...

 

//J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen med b2bs 2/4-3/6 PLO är att det vissa stunder är uberfiskigt med 4 dunderfiskar och i nästa så sitter du på samma bord som 3-4 av nätets bästa midstakesgrinders i PLO.

 

Ang. nivåskillnad så äre dålig till bra passiv nutpeddling upptill 1/2och däröver börjar folk spela drag mer aggressivt samt lite sämre händer.

 

1/2 PLO är en SJUKT enkel nivå att slå med rätt spelstil.

QTF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fler fiskar med pengar som spelar de högre nivåerna PLO just därför att det ofta går mycket snabbare att vinna pengar i PLO än NLHE. Av samma anledning är det många som skottar PLO200-PLO600. Själv tycker jag att PLO200-PLO400 oftast är betydligt lättare än PLO100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...