Gå till innehåll

FL $0.5/1 - QJo i SB blir TPGK på dragig bräda


crillux

Recommended Posts

Hold'em $0.5/1

 

Tidigt i sessionen, och jag känner inte igen någon av spelarna sen tidigare så några bra reads har jag inte.

 

HERO i SB med :Qh::Js:

 

2 folds, UTG+2 calls, MP1 folds, MP2 raises, 2 folds, Button calls, HERO calls, BB calls, UTG+2 calls.

 

Dålig position men det är väl okej att kliva på här?

 

FLOP: :Td::7h::Jd: (5 spelare)

 

HERO checks, BB checks, UTG+2 checks, MP2 checks, Button bets, HERO raises, BB folds, UTG+2 folds, MP2 calls, Button calls.

 

Här vill jag försöka mig på en checkhöjning, och det går ju bra. Färgdrag och ev även stegdrag blir jag kanske inte av med, men jag kan väl mycket väl leda här?

 

TURN: :Th: (3 spelare)

 

HERO bets, MP2 raises, Button calls, HERO calls.

 

Otäckt kort för mig, och här undrar jag vad som är rätt? Spelar jag fel som leder ut och sedan synar höjningen? Här ligger man ju rätt långt efter om någon har en tia...

 

Jag sparar resten så får diskussionen ha sin gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lägg dig pre flop, ok att syna om du är suited.

 

flopspelat tycker jag är bra, men tycker du ska kasta när du blir re-raisad på turn. rätt att leda ut på turn men eftersom MP2 bara synar på flop och nu vaknar till liv på turn verkar det som att hans hand har förbättrats och då har du få outs. ok att syna om det är en spelare som ofta re-raisar turn med drag, men annars fold tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...