Gå till innehåll

Va ska man göra?


_Rutan_

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har råkat ut för en ganska allvarlig situation. På senare tid har jag

förstått att jag är spelmissbrukare. Jag har vid ett tillfälle för ett år sen ca

haft en BR på över 100kUSD. Idag har jag inget kvar. Däremot har jag en

kreditkortskuld på ca 50kSEK. I maj förra året bustade jag mitt VISA kort (hade inte riktigt koll på alla kortköp). När jag kollade mitt konto på kvällen hade jag över 50000 SEK. Morgonen efter va saldot -18000. Lyckades betala in pengarna

samma dag, men kommer aldrig mer få ett Visa kort i Nordea verkar det som. Ruggigt jobbigt att leva utan kreditkort.

 

Jag har många ggr försökt sluta spela, men det är omöjligt. Har vid många

tillfällen innan lirat mig ur svåra situationer. Många ggr har jag satt in 2000 SEK

och lirat upp till över 30000 SEK på mindre än ett dygn. Senast förra helgen gickjag jag i från 2000 USD till över 11000 USD på ett dygn, för att sedan spela bort allt

på en timme.

 

I november 2005 fick en polare som låg sjuk hemma låna mitt pokerkonto. Jag hade vid det tillfället kanske 30kUSD i BR. Han hade lov att lira max 2/4 nl.

På kvällen ringde han mig helt förstörd. Han hade då losat lite mer än 11000 USD. Han hade tiltat loss på 100/200 USD fixed. Efter mkt om och men fick jag 30000 SEK av honom sju månader senare. I stället för att betala mig har han det senaste året köpt väldigt mkt dyra prylar och åkt på två Thailandsresor, trots att han är skyldig mig ca 50000 SEK. Skulle behöva de stålarna nu.

 

Ja, nu har ni hört min historia. Nån som kan ge lite råd till en kille som inte

har velat gå upp på mornarna det senaste halvåret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså din kompis e ju helt dum huvudet om han åker på sådana resor innan han betalar tillbaka till dig.

 

alltså seriöst var komemr alla nöt ifrån. klart fan han ska betala dig allt så snabbt han kan, han ska fan ta dubbla skift och jobba tillbaka pengarna, det är det första ahn ska göra innan han har rätt till annat, vilken jävla jubelåsna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixa jobb, skit i pokern, lägg energi på att få tillbaka pengarna, säg några väl valda ord till honom. Skit i pokern totalt om du inte tror att du kan ändra din personlighet till att ha en sund inställning till pengarna. Du är troligtvis rätt bra som pokerspelare men ibland spelar det inte så stor roll om man ständigt tappar kontrollen på money managment. Lika bra att inse att det inte är något för en och göra något annat. Är man bra på poker betyder det oftast att man är rätt smart och kan göra mycket annat också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag är tyvärr seriös. Klart jag har ångrat många ggr att jag lånade ut kontot

till min kompis. Jag var lite tveksam först, men han va hemma sjuk och tjatade

på mig. Trodde såklart att jag kunde lita till 100% på honom.

 

Grejen för hans del är att han försöker hålla en fasad gentemot hans tjej

att han har gott om pengar. Det är klart att det är för djävligt hur han har agerat. Om han skulle försöka betala av ett par lax i månaden så skulle jag ju nöja mig med det utan problem.

 

Sitter här i min ensamhet och undrar hur allt har blivit så snett. Önskar all er

därute lycka till med ert lirande, men va vaksam på signalerna/tecknen på att

det är på väg utför. Jag kan verkligen rekommendera Thomas Nilssons artiklar

om spelberoende i PokerMagazine.

 

Tack för alla svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...