Gå till innehåll

NLT 200 - Generell diskussion toppar från bb


Recommended Posts

Vill främst ha en generellt diskussion men lägger denna hand som mall. Vad gillar ni bäst att göra då ni floppar toppar med medelgod kicker mot många motspelare. Själv brukar jag leda när det är max två tre med på floppen men i sådana här lägen känner jag mig mest vilsen.

 

Vad är bäst generellt?

 

Checksyna för att leda turnen om drag ej gått in?

Checksyna för att checksyna turn om drag ej gått in?

Checksyna för att checkfolda turn?

Leda flop och utvärdera på turnen?

Checkraisa floppen? (Känns dock kallt såvida det inte är button som betar)

 

Seat 1: persika100 ($194.75 in chips)

Seat 3: sonny11111 ($224.91 in chips)

Seat 5: Dilligaf123 ($178.47 in chips) DEALER

Seat 6: Hero ($171.35 in chips)

Seat 8: taalismegggg ($199.88 in chips)

Seat 10: LangHals ($51.85 in chips)

Hero: Post SB $1.00

taalismegggg: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Queen of DiamondsJack of Diamonds

LangHals: Call $2.00

persika100: Fold

sonny11111: Call $2.00

Dilligaf123: Call $2.00

Hero: Call $1.00

taalismegggg: Check

*** FLOP *** 5 of HeartsQueen of Spades6 of Clubs

Hero: ?

taalismegggg:

LangHals:

sonny11111:

Dilligaf123:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag inte fulllärd i detta ämne men jag brukar välja en av två linjer på flop.

 

Oftast mot många motståndare:

Check jag med intentionen att syna ett rimligt bet. Beroende på motståndare och betsize och flop kan man ibland kasta handen, och ibland höja med avsikt att leda turn.

 

Ibland (denna linjen väljer jag ofta mot färre Fi):

Leder jag ut 60% pot för att värdera utifrån vad motståndet gör. Problemet med denna linje är att om du blir höjd så är synen nästan svår att hitta. Så på bord där folk höjer TPAnyK är detta nog inte att rekommendera eftersom du inte vet var du står isf.

 

 

 

På turn så omvärderar jag situationen helt och hållet.

Om jag checksynat flop så checkar jag i 90% av fallen om jag inte tror att han sitter på en dragbluff i princip. Problemet med at betta ut här är att om han synar och du checkar river har du ingen aning om var du står, och om han höjer är det oftast en given fold.

 

Om jag har ledit ut så varierar jag mellan att checka för att inducera action av sämre händer. Om Fi bettar så kan jag tänka mig att CR för att checka river (detta brukar hålla Fi från att bluffa river med bustat drag), syna eller i extrema fall folda.

Eller: Betta 60% pot för att överrepresentera min hand/trycka ut långsökta drag. I dessa fall får man omvärdera river som funktion av brädan (Definera Fis HD).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

På turn så omvärderar jag situationen helt och hållet.

Om jag checksynat flop så checkar jag i 90% av fallen om jag inte tror att han sitter på en dragbluff i princip. Problemet med at betta ut här är att om han synar och du checkar river har du ingen aning om var du står, och om han höjer är det oftast en given fold.

 

Om jag har ledit ut så varierar jag mellan att checka för att inducera action av sämre händer. Om Fi bettar så kan jag tänka mig att CR för att checka river (detta brukar hålla Fi från att bluffa river med bustat drag), syna eller i extrema fall folda.

Eller: Betta 60% pot för att överrepresentera min hand/trycka ut långsökta drag. I dessa fall får man omvärdera river som funktion av brädan (Definera Fis HD).

 

Hur kan du inte vilja att FI ska få chansen att bluffa me bustade drag?

Det måste vara hela poängen med en sån här hand, ta värde från bluffar.

 

Jag gillar att leda flop för att sedan om man fått motstånd där välja en försiktig linje. Sedan gäller det ju mestadels att läsa av brädan och väga brädan mot FI. Är FI bluffig och brädan dragig så kan man vara bered att syna ner de semibluffar man VILL att han ska göra. Är däremot brädan torr och man möter en nit är det enkel lägg. Det blir däremellan som en vågskål: FI-Bräda. Men efter flop väljer jag oavsett "vågskål" en passiv linje. Inga CH-R som föregående talare förespråkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...