Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
När börjar SNG grinden idag då?

Börjar villken sekund som hälst. Gick å la mig i soffan för att vila 5 minuter men det slutade med att ja somnade ram tills nu. :-)

hehe grindar du fortfarande turbo 54or på ongame?

Japp, men förmodligen inte speciellt jätte länge till. Snart är bonusliret klart och då kommer jag hålla till på FT ett tag.

• Svars 395
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

skankekt2.png

Här är en kurva bara för att visa ungefär hur svängigt det har varit. Rätt sjukt måste ja påstå. En snabb slutsatts man kan dra är att de som påstår att 1000st SnGs är ett tillräckligt stort urval för att dra några slutsattser, de har fel. :-D

Postad

Förhelvete! Började bra men helt plöttsligt vänder allt tror ja är OTM i alla. HELVETE!!!

TOKBACK!!!

Skulle nån foldat?

Seat 1: Kalis77 ($995 in chips)

Seat 5: VSIMOS1 ($4,215 in chips)

Seat 9: L0000000000L ($7,080 in chips)

Seat 10: Skanke5 ($2,710 in chips)

ANTES/BLINDS

VSIMOS1 posts blind ($300), L0000000000L posts blind ($600).

PRE-FLOP

Skanke5 bets $2,710 and is all-in, Kalis77 folds, VSIMOS1 folds, L0000000000L calls $2,110.

FLOP [board cards 6 of Spades,10 of Spades,Ace of Hearts ]

TURN [board cards 6 of Spades,10 of Spades,Ace of Hearts,Ace of Spades ]

RIVER [board cards 6 of Spades,10 of Spades,Ace of Hearts,Ace of Spades,9 of Diamonds ]

SHOWDOWN

Skanke5 shows [ Queen of Diamonds,King of Clubs ]

L0000000000L shows [ Ace of Clubs,Jack of Clubs ]

L0000000000L wins $5,720.

Postad

Fyfan det var det värsta jävla sättet att avsluta på !!!

SJUUUUUUUUUUUKT!!!!!!!!

Seat 1: Skanke5 ($2,710 in chips)

Seat 2: Hirose ($6,495 in chips)

Seat 4: pieceofsteak ($5,105 in chips)

Seat 7: ArRah xxx ($5,690 in chips)

ANTES/BLINDS

pieceofsteak posts blind ($150), ArRah xxx posts blind ($300).

PRE-FLOP

Skanke5 bets $2,710 and is all-in, Hirose folds, pieceofsteak bets $4,955 and is all-in, ArRah xxx folds.

FLOP [board cards 2 of Diamonds,Queen of Hearts,2 of Hearts ]

TURN [board cards 2 of Diamonds,Queen of Hearts,2 of Hearts,10 of Spades ]

RIVER [board cards 2 of Diamonds,Queen of Hearts,2 of Hearts,10 of Spades,3 of Spades ]

SHOWDOWN

pieceofsteak shows [ Queen of Diamonds,Ace of Clubs ]

Skanke5 shows [ King of Hearts,Ace of Diamonds ]

pieceofsteak wins $2,395, pieceofsteak wins $5,720.

Postad

Vart jävligt sugen på att spela mansion ikväll men hade inga pengar på neteller. Ja provade att logga in på mansion och där hittade jag 8$. I turneringslobbyn ser jag en 10$ satelit som börjar om 20 minuter så ja slaskade upp mina 8$ till 10 och drar nu igång en satelit. Så dedär 8$ ska förhoppningsvis om ett litet tag vara ett inköp i mansion. Heja!

Revanchdags på RedKings oxå med en 20$ satelit till BigDeal och lite SnG...

Postad

Skapligt riggat var det väl men inte nått överdrivet iaf...

Mansion: blir lagg på klienten när ja har 4bb i stacken och har bb så ja kan inte agera och får autofolda bort A9 på bb. (nu har ja köpt in iallafall!!)

Redkings: I sateliten åkte ja ut på coinflip. SnG gick sådär, blev ungefär +-0 efter att en hand fick avgöra...

https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=401374318

Postad

Uppdatering:

spelade party rebuy 10K gtd där vann jag 0 händer, sjukt. Då ska tilläggas att ja gjorde 7 rebuys och körde taktiken pusha typ 50% av händerna.

Mansion: Dubblade, men nu i skrivande stund åkte jag ner mig till 3500 med AQ. :-(

Postad

Månadsresultat för maj:

SnG:

utan bonusar inräknat: $3500

Med bonusar inräknat: $1000

MTT slask

ca (lite mindre) $1000

Totalt: ~$2000 OBS SnG backet är bara mitt till 50%

Juni börjar NU! (2 minuter sen)

Mål:

:s: Plussa mer än vad ja har backat i maj!

:s: Turneringsvinst på över $1000

:s: 500st SnG (kommer inte spela jättemycke då Juni är en sommarmånad)

Postad

Varför inte lite shortstack 2/4 tänkte jag... Efter de drog ja in och toksnodde lite drygt 2 inköp på NL100 HU.

Juni = ~$600 upp

Seat 2: Skanke5 ($88.80 in chips)

Seat 4: csdelux ($768.45 in chips)

Seat 7: SebraOne ($426.60 in chips)

Seat 8: randomallin ($69 in chips)

Seat 9: Smurf256 ($95.50 in chips)

ANTES/BLINDS

csdelux posts blind ($2), SebraOne posts blind ($4).

PRE-FLOP

randomallin folds, Smurf256 folds, Skanke5 bets $14, csdelux calls $12, SebraOne folds.

FLOP [board cards 6 of Spades,8 of Hearts,8 of Clubs ]

csdelux checks, Skanke5 checks.

TURN [board cards 6 of Spades,8 of Hearts,8 of Clubs,Jack of Diamonds ]

csdelux checks, Skanke5 bets $15, csdelux bets $50, Skanke5 calls $35.

RIVER [board cards 6 of Spades,8 of Hearts,8 of Clubs,Jack of Diamonds,4 of Diamonds ]

csdelux bets $25, Skanke5 calls $24.80 and is all-in.

SHOWDOWN

csdelux shows [ Queen of Diamonds,Jack of Clubs ]

Skanke5 shows [ Jack of Spades,8 of Spades ]

csdelux wins $0.20, Skanke5 wins $178.60.

Postad

ja kan acceptera att poker är svängigt med dehär är lite i överkant. tre vinster, en 2a plats å en OTM på 5 st. Den ja hamnade OTM var genom slarvspel.

Team JimSkanke måste nog ända inneha nån form av "störst swings i alla kategorier" pris.

$600 med en ROI på dryga 220% på sessionen nöjer ja mig med :lol::-D:-):-P:mrgreen:8-)

Postad

Lite smått å gott...

Så ska de alltid vara...

https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=410591642

Här undrar ja va grabben sysslar med då han är bland ongames bättre SnG spelare.

https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=410567126

Normalt innebär en sån här hand slutet, men det var inga större problem att vinna SnGn för de...

https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=410553978

Foldar man här??

https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=410511422 KQ

Postad
Lite smått å gott...

Här undrar ja va grabben sysslar med då han är bland ongames bättre SnG spelare.

https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=410567126

Den där handen är så rättspelad ur EV+ situtation så att det är sjukt. Du måste llägga den handen oavsett kort i stor sett. Värdet av att vara CL på bubblan med 500/1000 Blinds är så mycket mer värt än att vinna den handen.

KQ handen skulle jag spelat exakt likadant du höjer upp för att få värde ur shortisen på BB, otur att han foldar bara.

Postad
Den där handen är så rättspelad ur EV+ situtation så att det är sjukt. Du måste llägga den handen oavsett kort i stor sett. Värdet av att vara CL på bubblan med 500/1000 Blinds är så mycket mer värt än att vinna den handen.

KQ handen skulle jag spelat exakt likadant du höjer upp för att få värde ur shortisen på BB, otur att han foldar bara.

ALLDRID att det är så bra värde att lägga för att leda med 5,6K här. Ok om vi pratar 8K men här är det ju nästan jämt om han släpper. Nog är det bra att vara chipleader på bubblan me dessa blinds men här blir det ändå så pass jämt att han inte får speciellt bra värde att pusha varje hand. Nog är ja skapligt packad när ja skriver detta men ja kan alldrig tro att de är en bra fold. Du har rätt i de du menar men ja tror du övervärderar situationen. eller?

Postad
ALLDRID att det är så bra värde att lägga för att leda med 5,6K här. Ok om vi pratar 8K men här är det ju nästan jämt om han släpper. Nog är det bra att vara chipleader på bubblan me dessa blinds men här blir det ändå så pass jämt att han inte får speciellt bra värde att pusha varje hand. Nog är ja skapligt packad när ja skriver detta men ja kan alldrig tro att de är en bra fold. Du har rätt i de du menar men ja tror du övervärderar situationen. eller?

Dehär ja skrev får man väl ta med en nypa salt, men är det värkligen så bra läge att försöka spela bubbla så länge som möjligt?

Sorry om ja var lite dryg :roll: