Hypage Postad 29 Mars , 2007 Rapport Postad 29 Mars , 2007 Har fått i uppgift i skolan att skriva en beskrivande samt en säljande text om valfritt ämne. Har då tänkt mig att skriva om poker. Och skulle behöva lite hjälp/förslag från er här på forumet. Den beskrivande texten ska i stort sett bara ha med fakta om poker. I den säljande texten ska det positiva med poker lyftas fram. Målgruppen i båda texterna är vuxna som antas ha noll kunskap om poker. Så vad tycker ni är viktigt att jag har med både för att beskriva poker och för att kunna sälja det? Övriga ideér? Tack på förhand Citera
Spelgalen Postad 29 Mars , 2007 Rapport Postad 29 Mars , 2007 jag hade valt ett annat ämne, mycket lättare att få bra betyg med mindre ansträngning. skriv t ex om kossor, säljande för mjölk. Citera
leffeman Postad 29 Mars , 2007 Rapport Postad 29 Mars , 2007 Skulle du inte kunna skriva om backgammon istället? Det är ju ett spel som det spelas om pengar i och är inte lika känt som poker. Då skulle det nog vara lättare. Nu känner ju alla till poker och alla pokersiter har ju säljande texter du kan rippa annars. Citera
Recommended Posts