Gå till innehåll

Barry Greenstein om David Benyamine


mysiskatten

Recommended Posts

från bg´s webbsida

 

Amusing anecdote

One day David was stuck several hundred thousand in the Big Game and had been playing for 24 hours when I entered the game. Twice he made comebacks and got close to even and then informed me that he was quitting soon. Each time he lost a big pot and then that plan was shot. After another 24 hours I was up $500,000 and David was down over a million and playing recklessly. I was determined to stay until David quit, although his stamina had become legendary. David went on a rush 60 hours into his session and, amazingly, got even. Most of his winning was at my expense, and I was now stuck $800,000. He looked at me with the innocence of a young child and said, "I think we have been playing too long and the other players have been alternating resting. We should quit." Apparently, he thought I wouldn't notice that the fact that he got even was the only reason he was saying this.

 

http://www.barrygreenstein.com/dbenyamine.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar som benyamine inte har en manager längre. han berätta på klubben (ett tag innan han lira superhögt) att han hade en manager för o slita honom från bordet när han lira dåligt/för länge.

 

jag erbjöd tom mina tjänster åt honom i sthlm för en liten slant :lol:

grymt trevlig kille, men nog lite spelgalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite OT, men kul var det :) Typiskt Hellmuth :mrgreen:

 

 

I first played with Phil in a no-limit side game in Los Angeles in 1992. I didn’t pay attention to tournament poker back then, but I had heard that he was a cocky kid who had won a big tournament. He was playing fast and loose and showing his hands and needling people whenever he outplayed them. Well, I was pretty cocky too. Phil opened for a raise, I reraised and Phil called. After the flop, I bet, Phil raised and I reraised him all-in. He thought for a while, showed me top pair and then folded. I showed him Deuce-Three offsuit which bore no relation to the flop.

 

Phil stood up and said, “Nice play buddy, but that’s the stupidest thing you’ve ever done. Do you realize that giving me that kind of information is going to cost you all of your money? It’s because of players like you that I make millions of dollars a year playing poker.”

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som reagerade på att Antonius i senaste numret av First Poker sade att han hade en del i DB i the big game? Jag trodde inte att Benyamine behövde bli backad, så jag blev förvånad över den kommentaren.

 

Nu har jag inte numret här, så jag reserverar mig för att jag kan ha läst fel. Någon kanske kan verifiera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som reagerade på att Antonius i senaste numret av First Poker sade att han hade en del i DB i the big game? Jag trodde inte att Benyamine behövde bli backad, så jag blev förvånad över den kommentaren.

 

Nu har jag inte numret här, så jag reserverar mig för att jag kan ha läst fel. Någon kanske kan verifiera?

 

Yup. Stämmer. Allting känns jävligt oklart kring Benyamine. Under förra WSOP har det väl kommit fram att han plussat 10-20mdr$ och på internet verkar han ju ha plussat ganska bra så var är alla hans pengar? Han måste ju fullständigt flusha bort pengar i pit games som en apa...

Sa han inte också i förförra First-numret att han hade det kärvt ekonomiskt?

 

Ytterligare en fundering är Greensteins tjat om att han måste börja lira CG igen för att hans pengar snart är borta. Samtidigt säger han att han förmodligen var den spelare som vann mest i CG 97-01(03)... hur fan kan man lyckas göra av med så sinnesjukt mycket pengar på att bara leva då? Folk är ju för helvete helt jävla dumma i huvudet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bill Gates & Warren Buffet watch out...!

 

Skäms som en hund.... (Hoppas du inte han läsa innan jag redigerade :):h:)

 

Tror iofs att Greenstein är typen som tryggat sin framtid med investeringar sedan länge.

 

Man vill gärna tro det älskade Eury! Men så är fan inte fallet (tror jag bör poängteras)... han är enligt egen utsago en "chronical overspender"... alla judar är inte bra med pengar :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barry Greenstein tror jag äger 2 hus om jag inte missminner mig. Kollade på ett gammalt avsnitt av Live at the Bike där Barry Greenstein själv säger att ingen har mer än ett par hundra tusen $ på sig när the big game spelas. Pengarna går till aktier och fastigheter och när rullen tar slut så likviderar dom deras andra tillgångar. Finns ju inget och göra med miljonerna, bättre och investera dom och kanske plussa på dom medans dom inte används?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hånade inte dig. Jag ansåg ditt ironiska svar vara skoj. för det var väl ironiskt menat när du skrev: "Nej, jag menade 70 - 140 miljarder kronor"?

 

håller med, menar det, 70 - 140 miljarder, då lär du ju vara dum om du tror det, fattar du hur sjukt mycket pengar det är, inget man vinner på att spela jävla kort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med, menar det, 70 - 140 miljarder, då lär du ju vara dum om du tror det, fattar du hur sjukt mycket pengar det är, inget man vinner på att spela jävla kort

 

Jo.. han vann det... när man har tur i deras actionfyllda fl-spel går det på rät snabbt... dessutom spelade han sjukt många timmar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men lol ...

Tror inte du inser hur mkt pengar det är.

Om du adderar alla pokersiters spelares BR's så skulle de inte komma upp i de summorna. Så mycket pengar är det.

Men detta är min personliga åsikt.

Om det var årets Wsop ni pratar om så vet jag att det var drygt

$10.000.0000 han drog in på cg. Inte $10.000.000.000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...