Gå till innehåll

NL5000 - JJ 3handed


Recommended Posts

Crab är nån lite lurig ryss, tror han är fisk faktist. Jucka tillbaka redan på flopp?

 

 

Seat 10: ghost_crab ( $ 5,235 USD )

Seat 5: HERO ( $ 7,091 USD )

Seat 7: ll__ll__11 ( $ 2,706 USD )

 

ll__ll__11 posts small blind [$ 25 USD].

ghost_crab posts big blind [$ 50 USD].

 

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Jc Js ]

 

HERO raises [$ 175 USD]

ll__ll__11 folds.

ghost_crab calls [$ 125 USD]

 

** Dealing Flop ** [ Td, 8s, 3s ]

ghost_crab checks.

HERO bets [$ 325 USD]

ghost_crab raises [$ 900 USD]

HERO calls [$ 575 USD]

 

** Dealing Turn ** [ Ks ]

ghost_crab bets [$ 1,500 USD]

HERO is all-In.

ghost_crab is all-In.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mycket svårt att sätta honom på så många händer som inte slår dig.. Känns som det ända du slår är en riktigt tom bluff, eller möjligtvis AsT. Tror nog inte han tar den linjen med AsT då han kommer i ett sjukt svårt läge om du pushar.

 

Om du nu bara slår en bluff så borde väll ändå det vara en bättre linje att syna ner? Känns som du kan få ut sjukt mycket mer värde om han får för sig att 3-barrla. Särskillt som du har Js.

 

Att slå om flopp är en bra idé om spelet är tillräckligt aggresivtm och killen är lite fiskig. Som spelat så antingen passa eller syna turn beroende på hur lurig ryssen är. Inte så lätt få en read på någon med "lurig ryss" som ända info.

 

Återigen spelar jag lite lägre själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag degar knappast turn som valuebet om inte spelet är sjukt. kanske syn på turn och eventuellt syna alla riverkort men turn är ju cp jobbig ifall han bestämde sig för att höja färgdrag. Å andra sidan kan jag lätt tänka mig en HD som innehåller både bluffar och typ AT med ess spader eller stegdrag som fortsätter bluffen så...., går att modda HDn lite mer om man vet något om hans omslagsfrekvens från BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Som spelat gillar jag inte alls turnkortet, synar jag bara mot en fisk i pos på flop gör jag det för att kunna kontrollera hans agerande på blank turn. När nu spaderkung kommer och han fortsätter beta känns egentligen bara J9 och 97 troliga som vi slår, nu har vi dessutom JJ. Fiskar generellt är lite räddare än andra eftersom de ofta semiskottar vilken nivå de än spelar. Om han nu checkraisade toppar fortsätter han aldrig turn imo och toppar checkraisar fiskar kontinuerligt. Om han checkraisade färgdraget satte han den nu, skulel han vara helt tom på flop alternativt checkraise med mellanpar eller pocketpar ger oftare fisken upp på en sån turn än fortsätter och försöker reppa färgdraget men jag kan vara fel ute, fd partys fiskar var då helt annorlunda än resten av världens fiskar.

 

Men mot en generell fisk som skottar, jag gillar inte spelet alls, fortsätter jag synar jag bara och fortsätter, det gör jag kanske 40%, vi har trots allt J i färgen och det är väl ok om han skulle ha färg, många kombinationer färgdrag vi slår om vi drar ut. Är ju underlättande att få veta hans postflop aggression eller vink om hur aggro han är. Att reraisa flop mot honom vill jag ej, svårt beslut om han ställer. Spela kontrollerade potter mot fiskar, i denna drar han i spakarna och har fått dig att göra nåt överilat tycker jag.

 

Sammanfattat, ställning turn är rätt dålig imo, överspelad och dåligt värde om man tror man leder, gör du det som semibluff i första rum är det en dålig sådan tycker jag, han släpper få händer som har dig slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är sjuk och helt urskillningslöst aggressiv.

 

Bara ett av många exempel på hurdana spel han gör:

 

$ 2,000 USD NL Texas Hold'em

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: ghost_crab ( $ 2,040 USD )

Seat 3: lastLazyGun ( $ 3,025 USD )

Seat 4: Sambalele ( $ 2,784 USD )

Seat 6: hero ( $ 5,793 USD )

Seat 5: cdric_p ( $ 527 USD )

Seat 1: shyduck ( $ 2,000 USD )

Sambalele posts small blind [$ 10 USD].

cdric_p posts big blind [$ 20 USD].

 

** Dealing down cards **

Dealt to hero [Th Td ]

hero raises [$ 70 USD]

ghost_crab raises [$ 240 USD]

lastLazyGun folds.

Sambalele folds.

cdric_p folds.

hero raises [$ 570 USD]

ghost_crab calls [$ 400 USD]

 

** Dealing Flop ** [ 4h, Js, 9d ]

hero checks.

ghost_crab bets [$ 360 USD]

hero calls [$ 360 USD]

 

** Dealing Turn ** [ 8d ]

hero checks.

ghost_crab is all-In.

hero calls [$ 1,040 USD]

 

** Dealing River ** [ 4s ]

herp shows [ Th, Td ]two pairs, Tens and Fours.

ghost_crab shows [ 2c, 4c ]three of a kind, Fours.

 

Jag hade tryckt tillbaka på flopp och med glädje fått in allt där. Det är för övrigt normal nivå för fi; han skottar inte. Jag hade nog tagit syn på turn trots allt, men det är väl marginellt vilket som är bäst hursomhelst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok detta framgår ju inte alls av vad rickie skriver. I så fall tolkar jag det snarare som att rickie är skottande/nyss bytt site och dessutom uppfattat FI totalt fel = helt annan analysgrund och jag får revidera det mesta jag skrivit, men det orkar jag inte.

 

Fisk som regular, ställning turn som spelat ogillar jag starkt fortfarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat massor med händer mot ghost_crab och är hyffsat övertygad om att han är en av de större vinnarna på 2k. Visst har han en del läckor, som jello visade så synar han ibland 4-bets preflop, i position med skräp (inte standard, men gör det ofta vid småtilt). Dock bara sett det mot frekventa 4-bettare i HU och blind vs blind. Men han gör och väldigt många bra spel som väger upp mycket av dessa missar.

 

Angående handen. (Om man känner ghostcrab)

Vi kan defitivt inte ge upp på turn. På färgkortet kommer han fortsätta alla bluffar, vilket är en väldigt stor del av han range. På turn är potten 3600 och vi har ungfär lika mycket kvar att spela om. Vår push kommer han såklart aldrig släppa en bättre hand, och de sämre innefattar tior med spader till. Han bluffrekvens på river är jag dock osäker på men det kommer svårt att folda river, även oförbättrat, med de odds vi får (2600/10000). Är ganska tufft spel att bluffa river med halvpot, men det är han kapabel till.

 

På flopp är han range kanske 50% bluff, på turn har den nog ökat lite, pga av att han kanske saktat ner med några tior. På turn har vi alltså mer än hyffsat mycket mer än 50% equity och med en push skrämmer vi bort många rena bluffhänder och händer med väldigt låg equity. Turn talar alltså för syn, och för att kunna syna ev riverbet, så måste han följa upp sina bluffar >~40% och pusha med alla händer som slår oss. Dock kanske han saktar in något tvåpar, vilket försvårar problemet ytterligare ....

 

Arghhh....

 

Detta kan göras hur avancerat som helst. Enklaste spelet är såklart push på turn, vilket vi vinner EV mot de få sämre händer han synar med och förlorar mot alla vi är slagna av. En syn på turn och river så förlorar vi värde mot de sämre och vinner mot de bättre och rena bluffarna, om han följer upp dessa på river. Optimalt EV får av att syna turn och spela perfekt mot hans bluffrekvens från river. Såklart omöjligt. Med en push på turn förlorar vi alltså EV jämfört med perfekt spel. På river förlorar vi värde vad vi än gör. Det är dessa falls EV som måste jämföras.

 

Vad vi än bestämmer oss för att göra på river så tror jag inte det förloras säskilt mycket EV där (ty goda odds och att bluffar ibland följs upp), och förlusten av EV på att inte ge honom chansen att bluffa är större. Min röst går alltså på syn syn, då jag avskyr att folda.

 

(okänd)

När vi har ännu mindre information tycker jag vi kan ta bort syn-utvärdera river, och jag röstar för att vi går på det lättaste spelet som är push. Så länge lurig finns med i beskrivningen tror jag inte vi kan folda.

 

ps. Jello: vad har du för screenname?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok detta framgår ju inte alls av vad rickie skriver. I så fall tolkar jag det snarare som att rickie är skottande/nyss bytt site och dessutom uppfattat FI totalt fel = helt annan analysgrund och jag får revidera det mesta jag skrivit, men det orkar jag inte.

 

Fisk som regular, ställning turn som spelat ogillar jag starkt fortfarande.

 

Eller så är det Ghostcrab som är ny på 5k ;)

 

Såg att jello skrev att det normal nivå för honom, efter att ha spelat på dom här borden sen dom öppna så har jag iaf inte sett honom speciellt ofta.

 

Tack för alla svar förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så är det Ghostcrab som är ny på 5k ;)

 

Såg att jello skrev att det normal nivå för honom, efter att ha spelat på dom här borden sen dom öppna så har jag iaf inte sett honom speciellt ofta.

 

Tack för alla svar förresten.

Har sett honom på 5k-borden ibland (har bara spelat dem några gånger själv) men han är iaf jätteregular på 2k-borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...