Gå till innehåll

Jobbar NL50 siktar uppåt


johan246

Recommended Posts

Tjena! Tänkte göra ett litet försök att knåpa ihop en dagbok vilken blir min allra första. =))

Min pokerbakgrund är drygt 2 års spel (drygt ett seriöst på internet).

Har dock genomgående haft problemet att jag blir lite slarvig efter ett tag, speciellt vid förlust antar att jag tiltar ganska lätt.

Vilket är anledningen till varför jag bestämt mig för att börja skriva här. Så först och främst skriver jag för min egen del men hoppas att ni ändå kommer att finna den tillräckligt intressant för att klicka er hit.

Jag kommer strikt posta endast händer jag känner mig osäker på hur jag spelat, absolut inga badbeat händer (om jag inte är osäker på spelet). Är mycket tacksam för respons på dem! =D

 

Då jag som sagt haft lite problem med diciplinen och så, har jag lagt upp en liten "plan" som jag gärna får kommentarer om...

 

Rulle från början:ca. $1400

Spelsätt: Allra främst NLH cashgames samt MTTs nu och då.

Nivå: Bankrullekrav(minst3000bb), börjar dock på NL50,2800bb, och grindar mig uppåt

Bord: Mest ringgames och multitabla så många jag kan utan att tappa fokus (VIKTIGT).

Maxförlust: 10% av rullen

MTT nivå: 50-60 inköp (d.v.s. ca. $30 från början)

Uttag: Endast rakebacken för varje månad men helst även behålla den i rullen

Krav för nivåbyte: (FÅR INTE BYTA INNAN, DICIPLIN HÄR ÄR AV HÖGSTA PRIORITET)

NL100= $3000 (3000bb)

NL200= $7000 (3500bb)

 

osv...

Jag går ned i nivå om jag tappar 300bb under kravet för att minimera rullens variation spelar då upp mig igen på den lägre nivån.

Sessiontid: På förhand bestämma exakt hur lång tid som ska spelas och sedan hålla det.

MINST en pokerledig dag i veckan då jag inte spelar poker. Denna dag ägnar jag pokertiden åt att göra något helt annat eller, i brist på annat, går igenom händer från tidigare sessioner för att utveckla mitt spel eller läser en pokerbok/artikel.

 

 

Behöver respons och synpunkter på denna plan så lägg gärna fram dessa =).

Det jag mest funderar över är maxförlustgränsen, är 10% ok el är den något hög?

 

 

gg

 

//Johan

 

 

 

-----------------------

 

Resultat:

28/3: $21.75

29/3: $52.55

30/3: $9.25

31/3: $77.43

1/4: $175.61

2/4: $42

3/4: $197

4/4: $202

5/4: $61

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut, är i liknande situation. Tänkte också starta om, plockar ut rullen och behåller 1000$ fär nl50. Spelar du sh lr fr? Ang maxförlust, inget mer spel den dagen lr är det sessionen du pratar om? Tycker reglerna ser bra ut annars

Men ang fulltilt nl50. Tycker det finns bättre sidor att lira det på.

 

Lycka till, dagboken ska följas!

 

//mellis14

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maxgränsen är satt till dagen och då spelar jag inget mer förrän dan efter, allt för att minimera risken för tilt...

Tanken är att jag mest ska lira full ring och på så sätt kunna lira fler bord samtidigit men en hel del sh kommer det nog också bli...

 

Okej, valde FTP för att lirat där tidigare och trivs mycket bra med klienten och bonusen men vad har du för andra tips på sajter. Hade tänkt lira på flera... Öppnar just nu konto på party.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maxgränsen är satt till dagen och då spelar jag inget mer förrän dan efter, allt för att minimera risken för tilt...

Tanken är att jag mest ska lira full ring och på så sätt kunna lira fler bord samtidigit men en hel del sh kommer det nog också bli...

 

Okej, valde FTP för att lirat där tidigare och trivs mycket bra med klienten och bonusen men vad har du för andra tips på sajter. Hade tänkt lira på flera... Öppnar just nu konto på party.

 

OK. bytte för nån vecka sen från ftp efter att varit där ett bra tag. Testade ongame och ipoker och tycker det är mycket mer fiskigt där på nl50 och nl100 än på ftp. Kanske främst nl100. Lirar nästan alltid med en bonus i ryggen. Kör bonusen på pokerroom just nu. 0.5x bonus upp till 200$. Rekomenderas

 

//Mellis14

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis avverkat en cirka timmens lång slakt. Tyvärr av mig själv...

Helt otroligt badbeatad. t.ex. turnade stegen och fi drog in högre runner-runner hålstege efter tunga betar på sista. Samtidigt torskade mina 45s och floppad färg mot 62s på ett annat bord. klarade mig från att bli stackad på sista men detta var bara två ur raden.... Hursomhelst nog med klagandet, detta hör till dessvärre. hämtade upp ganska bra och slutade precis minus.

 

RESULTAT: $9.25

RULLE:1359.91

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött! Jag har varit sjukt dålig på att posta händer, lovar dock att det kommer dyka upp ett par stycken relativt snart. Inte hunnit spara några händer än och haft problem med mitt pokeroffice så inte kunnat gå tillbaka där heller...

 

Avverkade en cirka halvtimmens poker-tidsfördriv nyss med gott resultat.

 

Resultat: $70.61

RULLE: $1612.95

 

Detta innebär cirkus $175 plus i dag, multiade 7 bord första sessionen och 4 bord andra. Klart go start på dagboken hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu ett litet längre pass avklarat... Körde 6-7 bord i princip hela tiden. Bonus jakten är på gång!

Dock märkte jag att jag räknat fel då jag lagt ihop min rulle med cirka 50dollar, lite jobbigt då det var åt "fel" håll men hur som helst.

Dagen blev åt det blandade hållet, började piss på fulltilt men jag jobbade mig in och tillbaka i matchen och till sist vände jag på steken.

Började två nya konton på b2b och prima. någon som vet vad som krävs för att knäcka bonusen på b2b(royal card room) fått den genom rakeback.se

 

 

Resultat: $94.4

RULLE: $1707

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens resultat tänkte jag redovisa dårå... Tungt är det dock. Motriggen var verkligen total Vet inte hur många gånger jag floppade nötterna för att få dom knäckta på sista. Inte så att jag inte fick några händer, tvärtom, men det förrvärrar ju bara saken om fi hittar 4outs - kåken...

Aja that's poker, bara kämpa på.

 

Resultat: $197

RULLE: $1458

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började piss i dag. Men på kvällen tog det helvändning! Märkte vilket otrolig fisk det finns på prima kvällstid, helt tokigt. Spelade bara 4 bord i ca. 1h 30min och gick rejält plus. Hoppas verkligen inte det här var en engångföreteelse med så mkt fisk, är van att spela dagtid men detta tåls att undersöka igen =).

 

Nu ska jag iaf ta och sova och ladda inför imorrn, får se om det blir något spel då eller om jag pausar beror.

 

RESULTAT: $202

RULLE: 1660

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand, som jag är lite osäker på från gårdagens spel!

Tyvärr ingen history på den men jag beskriver så gott jag kan.

 

Jag sitter på knappen.

UTG, en lös engelsman, dubblar mörkarna.

killen direkt till höger om mig höjer till $5.

Jag hittar KK och överväger syna eller höja, väljer att höja till $11. (något klen kanske men huvudsaken är att isolera sig)

SB kastar

BB kastar

nu höjer engelsmannen till $17

och killen mellan oss kastar

jag synar

 

FLOPP: 6 8 J rainbow

 

NU ställer han efter lite betänketid. Vi både har ganska mycket framför oss så det kostar mig cirka $60 att syna. Vad kan fi ha?? Spelet förbryllar mig en aning så tack för input!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand, som jag är lite osäker på från gårdagens spel!

Tyvärr ingen history på den men jag beskriver så gott jag kan.

 

Jag sitter på knappen.

UTG, en lös engelsman, dubblar mörkarna.

killen direkt till höger om mig höjer till $5.

Jag hittar KK och överväger syna eller höja, väljer att höja till $11. (något klen kanske men huvudsaken är att isolera sig)

SB kastar

BB kastar

nu höjer engelsmannen till $17

och killen mellan oss kastar

jag synar

 

FLOPP: 6 8 J rainbow

 

NU ställer han efter lite betänketid. Vi både har ganska mycket framför oss så det kostar mig cirka $60 att syna. Vad kan fi ha?? Spelet förbryllar mig en aning så tack för input!

 

Tycker att det luckar väldigt mycket AA eftersom han re re raisar preflop men om han är väldigt lös så kan han väll ha JJ, fast det är överspelat pre i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...