kato Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Hello pokerforum! (mitt första inlägg) Black jack. Jag undrar hur/om det påverkar ens br-fluktuationer om man spelar en hand med fast insats alternativt delar den insatsen på tex fem simultana händer. Citera
Torsus Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Hello pokerforum!(mitt första inlägg) Black jack. Jag undrar hur/om det påverkar ens br-fluktuationer om man spelar en hand med fast insats alternativt delar den insatsen på tex fem simultana händer. Det reducerar fluktuationen. Tänk bara på att det är kovarians mellan händerna (25% på två händer) om de spelas på samma bord. Så det reducerar inte fluktuationen lika mycket som om det hade spelats på olika bord Citera
kato Postad 28 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2007 Min tanke var samma bord. Kovarians är ett ord jag får ta och slå upp Tack för det snabba svaret. Citera
eurythmech Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Min tanke var samma bord.Kovarians är ett ord jag får ta och slå upp Tack för det snabba svaret. Det innebär att händerna inte är sinsemellan oberoende. Om du vinner hand A är oddsen att du vinner hand B större än normalt, och tvärt om. Citera
kato Postad 28 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2007 Det innebär att händerna inte är sinsemellan oberoende.Om du vinner hand A är oddsen att du vinner hand B större än normalt, och tvärt om. Som jag trodde. Din förklaring var i det här fallet bättre än wikipedias http://sv.wikipedia.org/wiki/Kovarians Citera
eurythmech Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Jag tror att man kan använda uttrycket bayesisk sannolikhet också http://sv.wikipedia.org/wiki/Bayes_teorem Dvs hur man justerar sannolikheten för ett visst utfall baserat på tidigare resultat. Jänkarna på 2+2 tycker om att slänga sig med uttrycket, och det gäller att hänga med Citera
Recommended Posts