Erty Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Goddag! Jag har relativt nyligen börjat spela Sit'n Go's och det känns som om jag inte riktigt verkar få igång rätt spel och jag har då ett förslag. Men först lite info om hur jag hittills spelat: Jag brukar nästan aldrig placera mig under 5/4-plats när jag spelar 10/9-mannaturneringar och ser mig därför som en helt okej, för att vara nybörjare, spelare. Problemet är bara att utöver att folda och pusha har jag inga direkta taktiker, mitt spel har hittills mest gått ut på att köra push/fold-strategi. Då kommer alltså förslaget: Att få hjälp av någon rutinerad spelare på det viset att de kunde filma sitt spel och lämna kommentarer eller möjligtvis sätta sig ner i Ventrilo/Team Speak eller liknande med mig och gå igenom deras spel medans de spelar en Sit'n Go som jag själv observerar. Att få en sådan här hjälp tror jag skulle vara otroligt bra för mig, då det är den "vanliga" delen av Sit'n go's som jag inte riktigt lyckas få kläm på. Om någon skulle känna sig intresserade av att hjälpa till är det para att kontakta mig på emailen "Amendura@gmail.com", eller här på Pokerforum. Tack på förhand, och ursäkta om denna tråd har hamnat lite fel. : ) Citera
Max Cady Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Kolla eurythmech's dagbok, Skanke's dagbok samt den dagbok Myssion och Conspiracy har tillsammans, där hittar du videos. Sen rekomenderar jag dig att posta HH's i SnG-delen här på forumet, då får du definitivt tips och råd. Lycka till med spelet! Citera
Nojjby Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Skanke, Eurytmech och Conspiracy har alla tre gjort videos som kan tankas ned via länkar från deras dagböcker. Börja med dem samt läs en massa på forumet så kommer du nog utvecklas fort. För övrigt känns det som att push/fold-taktik är rätt taktik på slutet av en SnG, det behövs inte så mycket "fancy play" i (låga) SnG:s. Lycka till! Citera
eurythmech Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Om önskemål finns kan jag göra en video där jag pratar lite mer detaljerat om alla händer, i princip. Är på lite videohumör idag, och jag har inte fått över pengar från Stars till FTP ännu, så jag kan tänka mig att köra en video på lite vilken nivå som helst upp till $27 egentligen. Tror inte jag orkar med att spela regulars, dock. Citera
Max Cady Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Om önskemål finns kan jag göra en video där jag pratar lite mer detaljerat om alla händer, i princip. Är på lite videohumör idag, och jag har inte fått över pengar från Stars till FTP ännu, så jag kan tänka mig att köra en video på lite vilken nivå som helst upp till $27 egentligen. Tror inte jag orkar med att spela regulars, dock. Jag vill absolut att du gör en sån video eury! Gärna med ritade djur när du åker ut... Citera
Erty Postad 27 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2007 Om önskemål finns kan jag göra en video där jag pratar lite mer detaljerat om alla händer, i princip. Är på lite videohumör idag, och jag har inte fått över pengar från Stars till FTP ännu, så jag kan tänka mig att köra en video på lite vilken nivå som helst upp till $27 egentligen. Tror inte jag orkar med att spela regulars, dock. Det skulle vara väldigt, väldigt uppskattat. : ) Håll mig gärna uppdaterad! Citera
eurythmech Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Hmm okej, fyra bord blir nog bäst för mig. Vilken nivå? Citera
Erty Postad 27 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2007 Allting upp till 11 dollar skulle vara uppskattat, över det kommer jag inte vara på ett långt tag. : ) Citera
okocha Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Jag vill absolut att du gör en sån video eury! Gärna med ritade djur när du åker ut... Ja! Gärna med en zebra, krokodil och en skalbagge! Citera
Max Cady Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Ja! Gärna med en zebra, krokodil och en skalbagge! Japp, nya djur vill vi ha den här gången! Eller varför inte ett insekts-tema? Citera
eurythmech Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Okej, jag skiter i det här. Sorry. Jag började spela in och snacka, sen så bara totaldör datorn. Totalt. Blåskärm, fast inte en sån vanlig. Inga minnesadresser eller felmeddelanden. Citera
Max Cady Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Näää! Gör ett nytt försök! Det vore skitbra med fler videos av dig! Citera
Erty Postad 27 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2007 Aaaw . Du tror inte du skulle ha lust någon annan dag att göra detta? Citera
Buddhagbg Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Jävligt synd, var riktigt sugen på att se den filmen. Jävligt bra att få kommenterer till händerna så man fattar tanken bakom dom. Hoppas du vill göra ett nytt försök snart! Citera
eurythmech Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Känner inte för det i dag i varje fall, jag blir lite nervös när min kära dator bara upphör att leva helt plötsligt. Citera
Erty Postad 27 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2007 Att det görs just idag är ju inget måste, men någon gång skulle vara finfint. Två till saker, också: Vart kan man hitta dina andra filmer? Och jag vill gärna uppmana folk att också göra egna lärande filmer. /Jaffie : ) Citera
eurythmech Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Jag själv har bara gjort en film, som finns http://www.megaupload.com/?d=W3JHIWER Den är dock onödigt stor, då kvalitén (på filmen, inte spelet) är rätt hög. Skanke och Conspiracy har också länkat filmer i sina dagböcker. Citera
mrALMIGHTY Postad 29 Mars , 2007 Rapport Postad 29 Mars , 2007 På tal om filmer i lärningssyfte finns det iaf minst 2 hemsidor där proffs har spelat in sig själva då de spelar bl.a. SnGs. Dock är ja personligen lite emot detta. SnGs är en av de få områden som det inte har skrivits så värst mycket om och för min del får det gärna så förbli faktiskt. Jag har lyckast väldig bra inom SnG´s och klarar bra av att leva på det, men ifall varenda liten fisk bara behöver ladda ner några filmer för att upptäcka hemligheten bakom vinnande SnG spel vet jag inte hur det blir i framtiden. Men tyvärr inser jag samtidigt att detta är en omöjlighet att förhindra. Citera
Erty Postad 29 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 29 Mars , 2007 Får ta och göra lite detektivarbete då, eftersom du inte lär tala om var dessa finns. Eurythmech: Mycket bra och underhållande film, faktiskt. Synd för bad-beatsen dock, så vi inte fick se så mycket spel. Lärde mig faktiskt en del om bubbel/fempersonerspel, vilket är väldigt bra. Mest med tanke på att det jag åker ut på cirka 70% av gångerna är bubblan. (Sjukt jobbigt ) Tack, hursomhelst! Citera
JLW Postad 29 Mars , 2007 Rapport Postad 29 Mars , 2007 Jag själv har bara gjort en film, som finns http://www.megaupload.com/?d=W3JHIWER Den är dock onödigt stor, då kvalitén (på filmen, inte spelet) är rätt hög. Skanke och Conspiracy har också länkat filmer i sina dagböcker. Hallå. Lite OT: Är väldigt intresserad av filmen men har problem med att visa den. Varken RealPlayer, WMP eller Quicktime vill spela den. Nån annan som har samma problem?? Hilfe bitte. Inte jättehaj på dessa program... Citera
jojje44 Postad 29 Mars , 2007 Rapport Postad 29 Mars , 2007 Hallå. Lite OT: Är väldigt intresserad av filmen men har problem med att visa den. Varken RealPlayer, WMP eller Quicktime vill spela den. Nån annan som har samma problem?? Hilfe bitte. Inte jättehaj på dessa program... Prova VLC. Finns på videolan.org om jag inte minns helt fel. Citera
Erty Postad 29 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 29 Mars , 2007 bara jag som inte får hem filen? Prova i Internet Explorer, då borde det funka. Mozilla ville inte ta mig till sidan, men IE gjorde det. Hurvida filmen fortfarande finns kvar eller ej är en annan femma, i värsta fall får jag väl ladda upp Eury's film så du kan komma åt den. Alternativt att Eury själv gör det. Citera
Recommended Posts