Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

$10 Satellite till Mansion $100.000 Gtd.

Priser: 1-3 vinner inköp á $100 och 4'e plats ger $23.

Tyvärr finns ingen HH att visa. Jag minns inte exakt stackarna och inte ens de korrekta blindsen. Men detta är inte långt från sanningen.

Tedd 7.000 BTN

Hero 11.000 SB

YoYo 6.000 BB

Cool 6.000 UTG

Hero post blind 800

YoYo post blind 1600

Hero: :Kd::Kh:

Cool folds

Tedd All-In

Hero ???

Postad

Tveklös syn, om inte all in för min del om det är fler med djupare stackar än jag kvar. Väljer nån med en djupare stack att syna och sen vinner potten så blir du ju ändå 3:a då den andra spelaren hade mindre marker kvar än dig i handen.

Postad
Edit: Fel!

Tänkte just fråga om det ja.:lol: :lol:

Tveklös syn, om inte all in för min del om det är fler med djupare stackar än jag kvar. Väljer nån med en djupare stack att syna och sen vinner potten så blir du ju ändå 3:a då den andra spelaren hade mindre marker kvar än dig i handen.

Han e ju cl. Därför pusha så ingen annan blandar sig i.

Postad
Tänkte just fråga om det ja.:lol: :lol:

Han e ju cl. Därför pusha så ingen annan blandar sig i.

Bara så du vet så läste jag "YoYo: BB 6000" och trodde samtidigt att han hade 6k i Stacken!

Så alltså fattade jag inte riktigt vad problemet var, bara lått BB slåss mot Ted - Ena åker ut alt. den andra har 1k kvar ...

Peace a Cake trodde jag!

6 sekunder eftertanke resulterade i Blixt-Edit. Dock ej tillräckligt snabbt märkte jag ;)

Postad

alltså hur har det spelats innan? alla foldar och blindsen går runt?

jag är ej alls säker men eftersom man är chippie och det är 4-handat känns det som en syn.

är ju inte alls säkert bb synar och med lite otur och dessa blinds kan chipleaden snabbt slinka.

här är din chans att göra slut på det och om inte har du fortfarande chans...

jag kan ha fel dock.

Postad

Solklar push med de blindsen. Hade det däremot varit låga blinds och shortisarna varit tokaggro mot varandra, så kanske du hade kunnat vänta ut dem, men knappast då heller.

Bra syn (som jag antar du gjorde), men trist att du loosade (vilket jag antar att du gjorde ;))

/SK

Postad

de flesta som frågar verkar:

A, vilja veta dem gjorde rätt

B, få en glimne read (dvs resultatbaserad).

A, du gjorde som de flesta här skulle gjort, så mkt leder du inte plus att blindsen e stora. syna är bra för det gör inget o ta potten på 3 då en kommer vara "ute".

B, det e inge bra att syna med KK, den andre har par i ess (nu el efter floppen)

Hoppas du inte åkte ut för det e surt men händer.

Postad

Jag synade ... BB foldade.

Tedd 7.000 BTN

Hero 11.000 SB

YoYo 6.000 BB

Cool 6.000 UTG

Hero post blind 800

YoYo post blind 1600

Cool folds

Tedd All-In

Hero calls

YoYo folds

Bordet kommer Flop :Xy: :Xy: :Xy Turn :Ay: River :Xy:

Det slutade med att jag blev 4'a och fick $23 :(

Vet inte varför jag synade, normalt brukar jag nog fega och folda. Hade jag foldat kanske BB tagit synen? Om inte hade han bara 4400 kvar.

Nästa gång foldar jag i samma läge och jag tror nog det är det korrekta också? (eller inte? fan det är svårt med poker)

Postad

B, det e inge bra att syna med KK, den andre har par i ess (nu el efter floppen)

.

Hmm, om nu inte KK är en bra han å syna med, innebär det att du bara spelar AA eller är inte det heller tilräckligt bra hand att syna med. Fi kan ju ha set eller nåt efter flopp.

Postad

Att ni ens funderar på push???

Ni vill ha med fler spelare i potten, ni vill inte skrämma bort dom. Har ni ens läst frågan? Det är en satellit med tre priser. Bästa är om alla fyra spelarna är inne i potten...

Postad
Syn, antar jag... vi har för lite marker i förhållande till blindarna för att vara "säkra" på att anta oss till vinst.

Precis, jag synar mycket hellre med KK än att tvingas pusha med 89o om två varv

Postad

Ni vill ha med fler spelare i potten, ni vill inte skrämma bort dom. Har ni ens läst frågan? Det är en satellit med tre priser. Bästa är om alla fyra spelarna är inne i potten...

syn är effektivt det samma som push då teddy täcker de andra men vi förstår ju vad du menar.

CYNTAX: ALLA ÄR ÖVERENS, SLUTA VARA EN RESULTATSORIENTERAD WHINER OCH SYYYYYYYNA!

;)

Postad

Oooh där satt den. Klockren motivering!
Postad
Jag synade ... BB foldade.

Tedd 7.000 BTN

Hero 11.000 SB

YoYo 6.000 BB

Cool 6.000 UTG

Hero post blind 800

YoYo post blind 1600

Cool folds

Tedd All-In

Hero calls

YoYo folds

Bordet kommer Flop :Xy: :Xy: :Xy Turn :Ay: River :Xy:

Det slutade med att jag blev 4'a och fick $23 :(

Vet inte varför jag synade, normalt brukar jag nog fega och folda. Hade jag foldat kanske BB tagit synen? Om inte hade han bara 4400 kvar.

Nästa gång foldar jag i samma läge och jag tror nog det är det korrekta också? (eller inte? fan det är svårt med poker)

Varför ställer du en fråga i handanalysen när du endå inte lyssnar på vad dom andra har att skriva?

Var glad för dom $23 du fick så slapp du lägga ner massa tid på en turnering där du förmodligen inte fått något...

Postad
Varför ställer du en fråga i handanalysen när du endå inte lyssnar på vad dom andra har att skriva?

Var glad för dom $23 du fick så slapp du lägga ner massa tid på en turnering där du förmodligen inte fått något...

Vad är det som säger att majoriteten alltid har rätt?

Om du läser post #27 så ser du att jag ändrar mig lite senare...

Postad
Vad är det som säger att majoriteten alltid har rätt?

Om du läser post #27 så ser du att jag ändrar mig lite senare...

Inte för att vara petig men det är inte 27 inlägg i tråden än...

Ser att du svart på Olas nu men när jag klickade på "citera" så hade inte det kommit än.

Sen var det ola skrev ungärfär samma sak som jag skrev (Menade iaf. Är inte bäst att formulera mig i skrift kanske.) i ett tidigare inlägg.