aim4vegas Postad 26 Mars , 2007 Rapport Share Postad 26 Mars , 2007 Någon som har ICA banken och Neteller OCH fått bankwire att fungera. Det är helt hopplöst för mig. Problemet är att IBANCODE inte stämmer överens med kononummret hos ICA Banken,vilket i sin tur beror på att de använder handelsbanken som "mellan" bank. Helt normalt MEN INTE FÖR Neteller, de kan inte skicka micro deposit pga detta. De har du gått med på att manuellt verifiera kontot, vilket tydligen är enda möjligheten nu. MEN Det verkar inte heller funka. "If you wish, we can manually verify you, without using another micro-deposit. If you wish to do so, please send us a scanned copy of a paper-bank statement that shows your IBAN and SWIFT codes on it. The document that you have attached to your previous e-mail will not qualify as it is not a formal bank statement, but a letter from the bank. With a formal bank statement, we can prove your connection to the bank account, with the bank numbers that will need to be used. Please send this scan to Bankinfo@neteller.com and we will be happy to assist you. Thank you." Min fråga är nu om det finns någon på forumet som fått ica banken att fungera som bankwire och hur ni i så fall lyckades med det?? Ytterligare fråga är om någon här i Sverige fått deras 00-800-7767-6343 (Toll free) att funka. har inte gjort det för mig på flera månader. Är så j-a trött på Neteller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kollikock Postad 26 Mars , 2007 Rapport Share Postad 26 Mars , 2007 Jag trixade runt med ICAbanken för nåt år sedan men fick aldrig NETeller att förstå, så jag kör med ett Swedbank-konto som jag enbart har för NETelleruttag. Angående deras tfnnummer så ringde jag det så sent som i torsdags och det fungerade utmärkt. Huruvida det är gratis eller ej vet jag inte, men jag kom fram iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aim4vegas Postad 26 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 26 Mars , 2007 Dom e sjuka i huvet på neteller.... sjukt att du kom farm på deras tel. Dlog du bara nummret rakt upp och ned? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kollikock Postad 26 Mars , 2007 Rapport Share Postad 26 Mars , 2007 Ja. 00800 7767 6343 det är samma nummer som du skrivit va? inga konstigheter förutom en jobbig telefonkö. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kollikock Postad 26 Mars , 2007 Rapport Share Postad 26 Mars , 2007 och ja, sjuka i huvet är dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Limpan Postad 26 Mars , 2007 Rapport Share Postad 26 Mars , 2007 Sätt in på partypoker med visa och för sedan över till neteller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beardo Postad 26 Mars , 2007 Rapport Share Postad 26 Mars , 2007 Ytterligare fråga är om någon här i Sverige fått deras 00-800-7767-6343 (Toll free) att funka. har inte gjort det för mig på flera månader. Är så j-a trött på Neteller. Jag ringde det numret 25 gånger vid olika tider på dygnet under en vecka och kom aldrig ens fram till en telefonkö. Därefter mailade jag och bad dem ringa min mobil, och det gjorde de på en gång. När det fungerar är Neteller bra, men visst känns det lite som ett statligt verk när de är på det humöret. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stenarn Postad 26 Mars , 2007 Rapport Share Postad 26 Mars , 2007 Hade tänkt byta bankkontot jag har kopplat mot ett ICA konto och till mig sa Neteller att följande ska finnas på bankpappret: Namn Adress Bankens namn och adress Bankkontonummer (8 siffror) Swift och IBAN kunde skickas separat och dessa gick väl att få via ICA eller? Skumt att vi fick olika information. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 26 Mars , 2007 Rapport Share Postad 26 Mars , 2007 Jag har pratat med ICA Banken just ang. detta och upplyste dem om problemet. ICA Banken har ett enda IBAN-nummer hos handelsbanken. Man ska lämna meddelande med sitt namn och kontonummer, vilket man inte kan med Neteller. Det går därför inte att skicka pengar från Neteller till ICA Banken som det ser ut idag. /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stenarn Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Jag har pratat med ICA Banken just ang. detta och upplyste dem om problemet. ICA Banken har ett enda IBAN-nummer hos handelsbanken. Man ska lämna meddelande med sitt namn och kontonummer, vilket man inte kan med Neteller. Det går därför inte att skicka pengar från Neteller till ICA Banken som det ser ut idag. /SK Snett. Man kan inte ta ut direkt till mastercardet eller liknande? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Snett. Man kan inte ta ut direkt till mastercardet eller liknande? Verkar inte så nej. Får bara upp "registrera bankkonto" när jag försöker casha ut från neteller... Jag kör nu från Neteller till Everest poker och sen till moneybooker och DÄRIFRÅN till mitt ICA-konto Everest har inget krav på att man ska sätta in och ta ut med samma metod, vilket många andra sajter har för att undvika penningtvätt... /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stenarn Postad 15 Maj , 2007 Rapport Share Postad 15 Maj , 2007 Verkar inte så nej. Får bara upp "registrera bankkonto" när jag försöker casha ut från neteller... Jag kör nu från Neteller till Everest poker och sen till moneybooker och DÄRIFRÅN till mitt ICA-konto Everest har inget krav på att man ska sätta in och ta ut med samma metod, vilket många andra sajter har för att undvika penningtvätt... /SK Hamnade lite off topic nu, men det går alltså att ta ut dollars till ICA Konto via MoneyBookers dvs avgiftsfritt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vulcanoboy Postad 25 Juni , 2007 Rapport Share Postad 25 Juni , 2007 Hejsan. Undrar om jag måste spela nåt på Everest poker eller kan jag ta ut pengarna direkt när jag satt in dom från Neteller ? Med vänliga hälsningar Magnus Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 26 Juni , 2007 Rapport Share Postad 26 Juni , 2007 Hejsan. Undrar om jag måste spela nåt på Everest poker eller kan jag ta ut pengarna direkt när jag satt in dom från Neteller ? Med vänliga hälsningar Magnus Everest har nu uppmanat sina användare att använda samma insättnings- och uttagsmetoder, vilket gör att det blir svårare att använda dem som "router" för överföring av pengar från neteller till moneybookers och vidare till ICA banken. Du behöver inte omsätta en insättning innan du kan ta ut dem vad jag vet. Moneybookers tar en avgift på ca 16:- per uttag oavsett storleken på beloppet. /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vulcanoboy Postad 28 Juni , 2007 Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 Hejsan, Jag försökte ta ut pengarna till Moneybookers innan jag visste om att man måste ta ut från samma man satte in. Så jag fick kontot spärrat så tänkte upplysa andra så ni inte gör om samma misstag som jag. Så har ni ICA banken kort så skaffa ett bankkonto med Iban nummer på tex Swedbank och registrera på Neteller så kan ni får ut pengarna den vägen och oxå möjligheten skaffa ett Neteller kort. Hoppas jag hjälper någon annan iallafall. Hoppas bara det löser sig med Everest poker så blir jag glad igen. Med vänliga hälsningar Magnus Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts