morberg Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 Fi är ganska ny vid bordet. Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.50/$1 5 players Converter Stack sizes: UTG: $89.90 CO: $296.10 Button: $103.55 morberg: $129.05 BB: $112.50 Pre-flop: (5 players) morberg is SB with J J 3 folds, morberg raises to $3, BB calls. Jag har en vid range från SB och höjer alltid pott om jag spelar. Flop: 8 3 9 ($6, 2 players) morberg bets $5, BB calls. Detsamma gäller uppföljningen. Jag blir lite fundersam när han synar. Turn: J ($16, 2 players) morberg bets $10, BB calls. Turnar set och vill helst inte beta bort honom, samtidigt som han ska få fel pris för sina drag. Han kan ha någon sorts stegdrag (om han inte redan satt den) eller en bakdörrsfärg. River: T ($36, 2 players) morberg bets $15, BB raises to $50, morberg ? Läskig brädjäkel. Jag väljer ett stoppbet och möter en hyfsad höjning. Vad göra? Citera
Lolle Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 På river måste du lägga dig, hur mycket bluff det nu än kan vara tyvärr. Skulle hellre föreslå en check också och inte en stopbet av dessa anledningar, det är ett lätt läge för honom att bluffa ändå och han kommer också att beta med stegen. Du kommer aldrig få pengar av en bluffspelare då potten blir för stor att syna genom ditt riverbet. Så det enda ditt riverbet åstadkommer gentemot en check är, större farligare pott med en hand du inte vill bygga pott med och att alla bluffar du kan syna på river blir icke synbara. Edit: Är inte stoppbet något man gör när man är mer osäker innan river med en halvbra hand och motståndaren visat styrka på tidigare gator? Citera
KungKroon Postad 24 Mars , 2007 Rapport Postad 24 Mars , 2007 På river måste du lägga dig, hur mycket bluff det nu än kan vara tyvärr. Skulle hellre föreslå en check också och inte en stopbet av dessa anledningar, det är ett lätt läge för honom att bluffa ändå och han kommer också att beta med stegen. Du kommer aldrig få pengar av en bluffspelare då potten blir för stor att syna genom ditt riverbet. Så det enda ditt riverbet åstadkommer gentemot en check är, större farligare pott med en hand du inte vill bygga pott med och att alla bluffar du kan syna på river blir icke synbara. Edit: Är inte stoppbet något man gör när man är mer osäker innan river med en halvbra hand och motståndaren visat styrka på tidigare gator? Agree! Du kan omöjligt syna river.. Jag tycker också att du skulle betat pott på turn. Förstår inte riktigt "stoppbeten" på river. Tycks mig vara ganska onödig... Citera
VikingSW Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Jag har en vid range från SB och höjer alltid pott om jag spelar. "Vid range" låter som att du spelar många händer, och att du alltid höjer. Låter inte som en bra kombination i mina öron, från SB. Höj endast stål och limpa draghänder vid bra tillfälle, dvs många i potten osv. Citera
Ignatius Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Blir en stoppbet höjd slänger man. Nästan per definition. Sen tycker jag att det var ett dåligt läge för stoppbet här. Citera
-PK- Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Förstår inte riktigt "stoppbeten" på river. Tycks mig vara ganska onödig... Värde? Citera
morberg Postad 25 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2007 Värde? Vore intressant om du utvecklade, tror du att sämre händer synar mitt riverbet? Min främsta avsikt var att jag inte ville bli bortbluffad vilket det finns en risk för om jag checkar river. Citera
-PK- Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Vore intressant om du utvecklade, tror du att sämre händer synar mitt riverbet? Min främsta avsikt var att jag inte ville bli bortbluffad vilket det finns en risk för om jag checkar river. Ska försöka utveckla lite. Jag tror inte du behöver oroa dig för att bli bortbluffad särskilt ofta på just denna bräda då alla eventuella drag som motspelaren kan ha haft på floppen fylldes på turn/river(alternativt förvandlades till tvåpar) och jag tvivlar på att motspelaren kommer välja att göra om typ sina tvåparshänder till bluffar för att få dig att kasta set, det är helt enkelt inte rimligt. Så när du checkar och han bettar så kommer hans range till stor del bestå av stegar. Därför är c/c ett väldigt dåligt alternativ. Anledningen till att jag bettar river här är att jag definitivt tror du får betalt av händer som JT och andra tvåpar och såklart isf även märkligt spelade set. När han raisar så väljer jag nog att kasta då jag som jag sa tidigare inte ser vilka händer han skulle kunna bluffa med här och jag tror att en hand som QT är hans rimligaste holding. Citera
morberg Postad 25 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2007 Ska försöka utveckla lite. Tack. Bra formulerat och vettigt tänkt. F.ö. valde jag att lägga mot höjning, så jag vet inte vad han hade, men håller med om att QT är en het kandidat, kanske även QJ även om det är mindre sannolikt med enbart en okänd knekt kvar. Citera
Recommended Posts