r3mix Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Har tänkt att skaffa mig två pokerböcker, men problemet är om jag ska skaffa på engelska eller svenska? vad rekommenderar ni? för övrigt så är min engelska mycket bra. Detta gäller dessa två böcker Harrington on Hold'em Expert Strategy for No limit Tournaments Vol 1 Harrington on Hold'em Expert Strategy for No limit Tournaments: Endplay, 2 Citera
Ignatius Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Slutspel heter endgame på engelska, så du kan ju behöva träna på det språket, som Hjort skriver, eller så är det lika bra att hålla sig till svenska. Citera
gdaily Postad 23 Mars , 2007 Rapport Postad 23 Mars , 2007 Om du köper de på svenska, så se till att du får översättningen av försat volymen i utgåva två, där Joel Hinz gjort en korrekt översättning, i stället för den dåliga översättningen i utgåva ett. Om du har bra engelska så föredrar jag att köpa böcker på engelska. Citera
r3mix Postad 23 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 23 Mars , 2007 Lika bra att öva upp engelskan. Slutspel heter endgame på engelska, så du kan ju behöva träna på det språket, som Hjort skriver, eller så är det lika bra att hålla sig till svenska. Kul att man kopierade titlarna från en boksida och det är jag som blir mobbad för det. Om du köper de på svenska, så se till att du får översättningen av försat volymen i utgåva två, där Joel Hinz gjort en korrekt översättning, i stället för den dåliga översättningen i utgåva ett. Om du har bra engelska så föredrar jag att köpa böcker på engelska. Blir nog på engelska. Föredrar att ha dem på engelska då översättningar ofta blir fel, men visst kan Joel Hinz ha gjort en bra jobb med böckerna Citera
Recommended Posts