Gå till innehåll

NL 400 monsterdrag med djupa stackar


Recommended Posts

FI är en regular som spelar ungefär 25/10 1,0 typ. Lite bakrund så tog jag en 1200d pott mot han efter att mitt nötfärgdrag med hålpipa drog ut hans topp2 par på ett annat bord tidigare och såg ut att småtilta lite efter det. Synar ofta mina uppslag men brukar oftast släppa mot mina CB. Jag har denna sess spelat22/13 1,5. Jag vill helst inte slå om direkt på flopp här då kommer han säkert släppa alla sina mellanhänder. Hur många av er raisar upp turn här? får man ett mothugg så måste det nästan innebära att han har ett set och då blir det jobbigt att skicka in hela smeten med dubbel belly och flush drag så här djupa. Ska man bara syna med och hoppas att träffa river med ngt av alla de korten man har?

 

- Stonevs sitting in seat 1 with $291.47 [Dealer]

- abbes19 sitting in seat 2 with $687.66

- pinedealer sitting in seat 3 with $1449.20

- mongie sitting in seat 4 with $164.35

- Samurai sitting in seat 5 with $149.10

- Hagans sitting in seat 6 with $1023.19

 

abbes19 posted the small blind - $2.00

pinedealer posted the big blind - $4.00

** Dealing card to Hagans: 9 of Diamonds, Jack of Diamonds

mongie folded

Samurai folded

Hagans raised - $16.00

Stonevs folded

abbes19 folded

pinedealer called - $16.00

 

** Dealing the flop: King of Diamonds, 7 of Diamonds, 10 of Spades

pinedealer checked

Hagans bet - $28.00

pinedealer raised - $66.00

Hagans called - $66.00

 

** Dealing the turn: 2 of Hearts

pinedealer bet - $120.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle syna då du har rena odds för det såvida han inte drar efter en högre färg. Han reppar en stark hand och din reads är ju att han är trovärdig så jag skulle inte ha lust att hamna i ett äckligt läge om han skulle återhöja mig.

Sen har vi riktigt roliga implicita odds på de tre åttor som inte är ruter. Vi vill verkligen inte behöva vika turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen har vi riktigt roliga implicita odds på de tre åttor som inte är ruter. Vi vill verkligen inte behöva vika turn.

 

Nej, har inte den minsta fundering på att vika turnen, och som ni säger så är det jobbigt att få ett rereraise igen på turn då dör nästan hela handen. Men jag spelar för att fösöka få hela hans stack. Så här gick turnen och delar av rivern.

 

** Dealing the turn: 2 of Hearts

pinedealer bet - $120.00

Hagans called - $120.00

 

** Dealing the river: 2 of Clubs

pinedealer checked

 

Om han har haft ett set här så kommer han garanterat att checka i hopp om att jag kanske ska värdebeta K eller bluffa, frågan är om man ska orka bluffa denna då han vet att jag gärna bluffar både missade drag samt AK etc..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var nöjd som det är..du slapp undan relativt billigt med ditt missade drag.. jag går allt för ofta in i fällan o dunkar på med ett 200 bet..som blir synat av QQ (på denna bräda) ofta även sämre

Ett sånt litet bet är som att slänga pengar i sjön. Ska han bluffa på denna bräda så krävs det en rejäl summa men jag är inte säker på att det kommer lyckas speciellt ofta men nån enstaka gång är ju fi på ett drag och ibland pallar han inte syna riverbettet med en mer legitim hand så det är säkert inte dumt att göra ett försök även om jag antagligen inte skulle göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på den där rivern bettar jag, strax under pott känns rätt lagom, om han satt på typ T7 så vart han just utdragen av en kung, plus att det känns rätt troligt att semi-bluffat ett drag som nu missat.

 

Alltså jag blockar ju ett kort för både JQ samt 89 så risken minskar med tanke på det, men med tanke på att det är en rätt hyfsat spelare så borde han checka sina starka händer här för att inducera bluff. Just därför kanske man måste se sina pengar som förvaltade då det borde vara ganska stort EV+ att checka ner här då lr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det är dumt att vinna potten direkt mot de händer som inte kommer betala av om du träffar färg?

 

Sant iofs, men är ute efter att plocka hela stacken av han genom att helst träffa stegen då han nog kommer betala av med set. Problemet bli ju också om jag raisar floppen och han synar, då måste jag fortsätta beta turn för att det inte ska bli så synligt att jag har ett drag. Och då om turnen har blankat och han ställer så blir det jobbigt att syna då oddsen inte blir så värst bra och då går vi ju miste om att få se rivern.

 

btw, hur man gör man om man vill svara en post som redan är citerad och man vill ha med båda citaten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså river planerar han ju nästan garanterat att syna om han inte semibluffade ett drag själv vilket inte är så troligt, bluffar jag ändå så är det för att han är weak och jag har en bra read på han att han inte gillar att syna stora bets med marginella händer och då bettar jag tillärckligt stort för att han ska folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade spelat halvpott efter hans rivercheck :twisted:

Ungefär som jag skulle gjort om jag hade haft en legitim hand. Hur många checkar en hand på rivern som dom sedan synar ner en bra riverbet med?

Jag hade iallafall inte kunnat ge upp potten utan en fight. Tar han synen med något halvtaskigt så grattis, nästa gång får vi betalt när vi har ärkenuts 8-)

 

Lycka till vid borden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra spelat fram tills river, men där får du faktisk ge upp.

Du blockar så jävla många kombodrags kort så sannolikeheten att han hade ett drag är ganska liten.

Dessutom kan du inte representera en stark hand, den absolut största handen du kan ha är AA.

Tror han har k10,kq,Ak här jätteofta och han kommer nog inte vika nån av dem som handen är spelad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många checkar en hand på rivern som dom sedan synar ner en bra riverbet med?

Jag hade iallafall inte kunnat ge upp pot

Antagligen rätt många. Vi spelar ju vår hand som ett drag och då får han ju inget värde i att betta river utan låter oss bluffa istället. Vi har ju aldrig set här tex. Jag checkar ofta bakom river här när jag inte vet att Fi kan folda en ok hand i dessa lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte riktigt med de som säger att checkar han här så är han tom, för har han mig på ngn hand så är det ett drag eller som sämst AK, hade jag varit han och haft FI på motsvarande händer så kan jag nog många gånger checka för att få värde genom inducera bluff. Och med tanke på att jag blockar kort för båda stegdragen så måste vi väl anta här att han har en legitim hand och att det inte lönar sig i längden att betta runt 2/3 pott för att kunna ta hem den, han han nog kommer syna ner tillräckligt många gånger då jag inte har FI som vek och spelar med scared money..

 

Jag får tacka för alla kommentarer och det verkar som de flesta bara ville syna ner hela vägen i hopp om att träffa och sen checka ner river. Här kommer iaf slutet på handen.

 

** Dealing the river: 2 of Clubs

pinedealer checked

Hagans checked

pinedealer shows: 9 of Hearts, Queen of Hearts

Hagans mucks: 9 of Diamonds, Jack of Diamonds

pinedealer wins $403.00 from the main pot

 

Han sa sedan i chatten efter att ha blivit mkt förvånad över att ha vunnit potten att han var riktigt nära att dunka iväg ett pottbet för att vinna med tordes inte riktigt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...