Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Okej detta är min första dagbok här på pf.nu. Har inte varit så aktiv vad det gäller skrivandet här men är inloggad ett x antal gånger om dagen och läser lite vad som händer här. Går sista året på gymnasiet och spelar just nu NL100 på Partypoker med stabil rulle. Men denna dagbok kommer dock inte handla om mitt spel på partypoker utan om ett litet projekt jag ska göra (kommer nog ändå komma lite HH då och då), har fått nån bonus från titan poker på $25 och jag ska se hur mkt jag kan spela upp det till8-) . Behöver nämligen lite ny motivation då det gått segt på sistonde på party.

BR vid start: $25

Postad

Glömde säga att ja kommer börja lira 0.10/0.05 och just nu ligger rullen på $44.50. Har spelat väldigt tight men är lite fundersam över hur jag spela en hand.

Hittar A/K på knappen, utg raisa 4*bb och jag reraisar 6 bb till och får syn av både bb plus utg. Flop K 4 J. check till mig då jag betar 3/4 pot och får syn av utg, turn visar J å då betar han ut, här valde jag att ställa honom då han spelat väldigt löst innan plus att han var shortstackad, sjävklart får jag syn. River är blank och han visar A/A och tar hem potten.

Kände ju på mig att han hade A/A när han syna min bet på flop men kan ändå inte släppa den. Bara betala av elr?

Just fått en till käftsmäll!!

Har 10/10 på knappen, en spelare(lös jävel som inte lägger en hand) höjer upp rejält preflop, väljer att bara syna. Floppen kommer K 10 2 rainbow! Yeeess trissen! Han betar ut pot, sätter honom på A/K elr K/D väljer här att ställa in då jag vet att om han har K så kommer han syna. Mkt riktigt så synar han, turn och river är blanka och han visar upp K/K och plockar hem potten! Fy fan asså.. !!

BR just nu: $32,52