Gå till innehåll

SvS 25/50 - TPTK stöter på motstånd


Recommended Posts

Fi är kapabel till vad som helst känns det. Jag har dock inte sett honom bluffa på ett liknande sätt tidigare.

 

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit)

Julia 8 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Fi3 (1900.01)

Plats 2: Fi2 (16246.15)

Plats 3: HERO (13441.09)

Plats 4: Fi (8604.00)

Plats 5: Fi4 (2436.25)

HERO lägg LM 25.00

Fi lägg SM 50.00

** Giv **

Fi3 [N/A, N/A]

Fi2 [N/A, N/A]

HERO [Ek, Ks]

Fi [N/A, N/A]

Fi4 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Fi4 Syna 50.00

Fi3 Syna 50.00

Fi2 Lägg

HERO Höj till 250.00

Fi Syna 250.00

Fi4 Lägg

Fi3 Syna 250.00

*** Flop(Board): *** : [Kr, 9h, 5s]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Satsa 700.00

Fi Höj till 1500.00

Fi3 Lägg

HERO Syna 1500.00

*** Turn(Board): *** : [Kr, 9h, 5s, 9r]

*** Bet Runda 3 ***

HERO Passa

Fi Satsa 2000.00

HERO Syna 2000.00

*** River(Board): *** : [Kr, 9h, 5s, 9r, 2k]

*** Bet Runda 4 ***

HERO Passa

Fi All-in 4854.00

HERO ???

 

Slår jag annat än en bluff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror han kan ha AK också. Så jag hade nog synat.

 

Kan ju vara helt ute och cykla, men ska man verkligen syna ett potbett där man bara KAN ha en split!?

 

Som sagt är reads viktiga, är han tillräckligt lösaggro för att kunna göra movet med en nia etc!?

 

Annars känns ju 55 som ett lätt svar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste nästan bestämma dig på turn eftersom fi efter din syn på turn bara har ett drygt halvpotbet kvar i stacken. Därmed inte sagt att det är fel att välja den passiva linjen som du tog, det kan mycket väl vara det bästa sättet att få värde av sämre händer.

 

Som spelat, och med din read att han är kapabel till lite vad som helst så är riversynen rätt given imo, inte för att jag tror du vinner jätteofta, men för att jag tror du vinner åtminstånde 30% av gångerna givet readen.

 

Jag håller även med den som sa att du borde höjt till minst 300 preflop, efersom du har sämsta möjliga position, men det är väl mycket en smaksak, är du väldigt bekväm i postflopspelet även ur position funkar väl 250 bra där.

 

Sen undrar jag varför du betar så hårt, nästan pott, när floppen är så torr? Hade inte 550-600 gått lika bra? Obs, detta är inte menat som kritik, jag undrar bara om det är något speciellt syfte med att beta så hårt. Är det ditt standard cb?

 

Edit: Vad uppnår du med att ljuga om vem du är i handen, förutom att du kan skratta åt idioter som mig som gör tafatta försök att analysera handen och ställa frågor som aldrig kan besvaras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar.

 

Jag är Fi i handen. Hero synade och jag vann potten med min fartgräns 55. Tyckte dock att hans riversyn var lite fiskig i.o.m. att min bet på turn bara skriker om att få syn. Hero synar f.ö. det mesta. ;-)

 

sluta miniraisa set, det är inte fintigt eller trixigt och mot en fisk som fi så spelar det ju ingen roll du stackar honom ändå.

 

det är betydligt lättare att ´komma undan om du gör något ovanligt och konstigt än om du bara spelar handen straightforward, då blir man inte lika misstänksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar.

 

Jag är Fi i handen. Hero synade och jag vann potten med min fartgräns 55. Tyckte dock att hans riversyn var lite fiskig i.o.m. att min bet på turn bara skriker om att få syn. Hero synar f.ö. det mesta. ;-)

 

Tight ass;-) Så du spelar bara en sådan sekvens med set? Eller hur ofta annars? 1/20? 1/50?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...