stasjo Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 Fi 200$ i stacken Hero 300$ i stacken Ingen direkt read på Fi han har inte gjort nåt konstigt 8 handed Hero was dealt AhQh Fi calls 2$ Hero raise ->9$ 6 fold Fi calls Flop Ac7c7d POT = 21$ Fi check Hero check Turn Ac7c7d Qs POT = 21$ Fi check Hero Bet 13$ Fi call River Ac7c7d Qs Ks POT = 47$ Fi steker lite, Bet 2$ Hero Raise ->34$ Fi minreraise ->66$ Checken på flop va för att mixa upp spelet lite. Jag måste väl höja river? Höjer jag för mycket? Min höjning avser ju att få betalt av Ax, men ett low pocket borde ha ganska ez fold med nuvarande raisesize. Risken för AK finns ju fast man tycker han borde aggrat den tidigare i handen (typ turn). Kan jag kasta här mot hans minraise? Citera
RuchYa Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 Känns som om att du är slagen, men du har redan för mycket pengar investerade. Jag hade tagit synen och hoppats på det bästa. Citera
VikingSW Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 Känns som han har KQ, A7 alt 77, om du inte har någon read på honom som säger att han ibland limpar AK. Tror inte han har Ax eller lägre PP med CR på river. Du måste syna hur som helst. Citera
Jeppann Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 Du måste syna och förbanna ditt passiva spel innan river. Citera
stasjo Postad 20 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2007 Hmm jo jag måste ju i princip syna.... Frågan är om jag raisade för mycket på river (typ 70% pot) kanske borde nöjt mig med 50% pot. Har iofs svårt att se han lägga Ax mot min nuvarande raise. Anyway, kändes verkligen som han träffade Ken på river men jag måste ju fan raisa. Jag grina lite skrev KK? i chatten, blunda och tryckte syn. Gissa va han hade? Citera
strater Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 (lr bluff), möjligtvis en liten aq med. helt enkelt, går ju aldrig säga, berätta nu Citera
Pokershark Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 Han har redan berättat vad fi hade om man läser lite mellan raderna Hursomhelst så tycker jag du spelade bra och en mindre raise på rivern är väl inte så hett då du nu definerar din hand bättre och slipper få bluffomslag. Som du märkte så var du slagen men det ska till mycket reads för att klara att folda i detta läge. Syna istället och svär åt fiskjäveln att han betta ut $2 på rivern. Citera
Recommended Posts