Notells Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Hej alla! Jag är ny här, och även relativt ny till poker. Men under de senaste 14 dagarna har jag lyckats grinda ihop strax över 1000 dollar på låga stakes. Nu känner jag att det är dags att lägga över en större del av min bankrulle på mitt bankkonto istället. Känns liksom säkrare än att ha på någon pokersajt. Det jag efterlyser är en genomgående jämförelse för olika betalnings- och utbetalningssätt. Inte alla pokerrum tillåter tillfredsställande transaktioner kostnadsfritt med bankkort. Vad är era erfarenheter (såsom framförallt service, snabbhet, säkerhet och kostnad) med: 1. Click2Pay 2. Neteller 3. Firepay 4. Citadel 5. Wire transer 6. Digital cheque 7. Cheque (framförallt på FullTiltPoker, Pokerstars samt pokerrummen inom Cryptologics nätverk)? Mvh, Notells Citera
Jennez Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Jag har vandrat i nätdjungeln relativt länge nu och det mesta handlar om tycke och smak. Vill bara säga att pengarna är ungefär lika säkra på en sajt som på en bank. Jag har inte testat alla de metoder du har listat men jag svarar på de jag vet ngt om. 2. Neteller Poppis land många pokerspelare men själv tycker jag att det är alldeles för jobbigt. För mycket strul helt enkelt. Nu beror väl mycket på att jag reser en del och att kontot alltid blir låst om man försöker logga in från ett annat land. Om man inte förvarnat vill säga (och hur ofta kommer Jennez ihåg att göra det? Just det, aldrig.). För övrigt hyfsat svinaktiga avgifter och minsta lilla problem leder till att man måste skicka in kopior av ID-handlingar, räkningar och en massa annan mumbojumbo. Neteller går fetbort för mig alltså. 5. Wire transer Perfekt på de sidor det funkar smidigt på (vilket sannerligen inte är alla). Full Tilt har till exempel som krav att man minst tar ut $10k när man gör en WT. Sinnessjukt och fruktansvärt maniskt. Som sagt, testa på några sajter, funkar det bra brukar det i regel fortsätta så. 7. Cheque Endast i nödfall då banken tar ca 1500 sek för att lösa in skiten. Jag har turen att kunna lösa in i UK relativt ofta men även där är det grisiga avgifter (om än inte i närheten av de svenska). Vad ska man använda då? VISA for the win! Klart underskattad betalnings-uttags metod. Funkar fint sålänge du har satt in med det kort du vill ta ut till. Småavgifter tillkommer men det är inte särskilt mycket om man jämför med exempelvis check. Lycka till! Citera
back Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 Jag har vandrat i nätdjungeln relativt länge nu och det mesta handlar om tycke och smak. Vill bara säga att pengarna är ungefär lika säkra på en sajt som på en bank. Jo, säkert! Det kan du ju försöka lura i någon annan. Att tro det är ju bara löjligt. Det säger sig väl självt att det är svårare att få fram lösenord+användarnamn+engångskod än att få fram lösenord+användarnamn. Från en pokersida är det dessutom lättare att skicka pengarna vidare, t.ex. genom chipdumpning. Citera
pöker1491910830 Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 1. Click2Pay 2. Neteller För: Snabbt och enkelt, har aldrig haft problem med dom. Funkar på de flesta pokersidorna. T.o.m. deras bankomatkort har jag fått att funka. Har aldrig behövt skicka in nå't. Emot: Avgifterna är i högsta laget, speciellt med uttagskortet (men det är helt klart snabbaste sättet att få ut degen). 3. Firepay 4. Citadel 5. Wire transer Har aldrig haft problem med direktinsättningar på bankkontot. Hos de som överhuvudtaget erbjuder det alltså. 6. Digital cheque 7. Cheque Beror på vad det är för check de skickar. T.ex. Stars skickar i SEK, checken är utställd av SE-banken. Bara att lösa in på deras kontor, kostar inget! De som skickar i utländska valutor ger de problem som Jennez beskriver. Inte bara svindyrt, det tar en jävla tid oxå. (framförallt på FullTiltPoker, Pokerstars samt pokerrummen inom Cryptologics nätverk)? Mvh, Notells visa? Om man känner sig bekväm med kortet på nätet brukar det funka ok. Somliga som tar ut mycket funderar på vilka spår som lämnas (skatt), men det är nog inget problem för dig. Än i alla fall... Säkerhet? Inget är 100%... Att ha deg på de siter nu nämner bör inte ge nå'n sömnbrist. Däremot har folk haft problem med div. oseriösa siter å blivit blåsta. Även det 'back' säger tål att tänkas på, dvs risken att bli hackad. Finns ändå ingen större anledning att ha mer deg på pokersiterna än man behöver för sitt spel. Lycka till med grinden. Citera
Pedroboy Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 Jag har vandrat i nätdjungeln relativt länge nu och det mesta handlar om tycke och smak. Vill bara säga att pengarna är ungefär lika säkra på en sajt som på en bank. inte sant, pengarna är försäkrade på banken och skulle någon missbruka dina visakort eller personuppgifter där så har du stor möjlighet å få tillbaka pengarna. På en pokersite får du absolut inte tillbaka pengarna om du råkar ut för att din dator blir hackad och lösenord stulna. I know Citera
nucleus Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 1. Click2Pay Ingen egen erfarenhet men en polare har blivit av med ~2k$ här. Vet inte mer än att han skulle ta ut från en pokersite och att pengarna är borta. Sen vem som sjabblat till det har jag svårt att uttala mig om men det är allafall inget bra tecken att dom inte svarar på mail och liknande. Citera
Notells Postad 20 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2007 Tack för alla svar! Personligen tycker jag att VISA är det smidigaste alternativet. Men tyvärr kan jag bara ta ut lika mycket till kortet som jag har stoppat in, där jag grindat nu. Alltså, om jag stoppar in 100 dollar, sen grindar upp till 1100 dollar, så kan jag fortfarande bara ta ut 100 dollar till mitt VISA-kort. Resten måste jag ta ut med någon annan metod. Detta är på ett pokerrum inom Cryptologic, Sunpoker för att vara mer specifik. Vad är era erfarenheter av Cryptologic-nätverket och Sunpoker när det gäller service och pengatransaktioner? Mvh, Notells Citera
Inicius_ Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 Vad är era erfarenheter av Cryptologic-nätverket och Sunpoker när det gäller service och pengatransaktioner? Har spelat på Sun i över ett år, och jag tycker det fungerar bra. Lyckades förvisso inte ta ut pengar via ngn annan metod än Neteller (förutom det lilla till VISA då) första gången jag skulle ta ut - check kändes inte aktuellt. Efter det har jag hållit mig till Neteller. Tror det är det bästa sättet att ta ut pengar därifrån (om inte enda?). Jag har aldrig haft några problem, förutom att det är ett jävla bök att få bankkkontot reggat hos Neteller då. Men när det väl är gjort så flyter det på bra. EDIT: Ska tilläggas att det alltså var rätt länge sen jag tog ut första gången, så nu kanske det fungerar på andra sätt än Neteller... Citera
Pedroboy Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 Tack för alla svar! Personligen tycker jag att VISA är det smidigaste alternativet. Men tyvärr kan jag bara ta ut lika mycket till kortet som jag har stoppat in, där jag grindat nu. Alltså, om jag stoppar in 100 dollar, sen grindar upp till 1100 dollar, så kan jag fortfarande bara ta ut 100 dollar till mitt VISA-kort. Resten måste jag ta ut med någon annan metod. Detta är på ett pokerrum inom Cryptologic, Sunpoker för att vara mer specifik. Vad är era erfarenheter av Cryptologic-nätverket och Sunpoker när det gäller service och pengatransaktioner? Mvh, Notells Har dom inte bankwirre transfer? Jag har tagit ut från andra crypto siter via bankwire. Det ända du måste göra är att mail in fotokopia på ett bankkontoutdrag samt på ID. Citera
Notells Postad 21 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2007 #9 De har wire transfer. Men dessa regler gäller för metoden: "Charge: 20.00 USD processing fee applies. Minimum: 2500.00 USD Maximum: No maximum limit." Har bara 1000 USD att ta ut. Men eventuellt grindar jag väl upp mig till 2500 USD. Då blir 20 USD inte så dyrt. Citera
Recommended Posts