Syer Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Spelade dessa händer idag och tänkte höra vad ni tycker är en vettig uppföljning på dessa 2 händer? Hand 1: FI är en regular som verkar kunna köra lite moves av det jag sett. Vad gör vi här? känns bara som man slår AQ här eller en bluff. Hand 2: Har ingen direkt read på FI bara lirat ca 10 händer med honom.. han har dock inte lirat en hand. Vad gör vi här på turn när han mini höjer ? ***** Hand History for Game ***** $50 NL Texas Hold'em - Seat 1 is the button Total number of players : 6 Seat 6: Wasco_6 ( $38.14 ) Seat 2: HERO ( $53.75 ) Seat 5: BarraBing ( $100.95 ) Seat 4: bokseur ( $20.15 ) Seat 3: nydda33 ( $44.70 ) Seat 1: farshik ( $23.50 ) HERO posts small blind [$0.25]. nydda33 posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Ks Kd ] bokseur calls [$0.50] BarraBing raises [$2.50] Wasco_6 folds. farshik folds. HERO raises [$6.75] nydda33 folds. bokseur folds. BarraBing calls [$4.50] ** Dealing Flop ** [ 8h, 7s, Qh ] HERO bets [$10] BarraBing raises [$20] ? ***** Hand History for Game ***** $50 NL Texas Hold'em - Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 2: msikenhmar ( $59.45 ) Seat 3: BGiesss ( $29.96 ) Seat 4: semi_deja_vu ( $66.61 ) Seat 5: Hotel_Royale ( $55.45 ) Seat 6: AKbeatsAA ( $66.75 ) Seat 1: HERO ( $49.50 ) HERO posts small blind [$0.25]. msikenhmar posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Ad Kd ] BGiesss calls [$0.50] semi_deja_vu calls [$0.50] Hotel_Royale folds. AKbeatsAA folds. HERO raises [$1.75] msikenhmar folds. BGiesss folds. semi_deja_vu calls [$1.50] ** Dealing Flop ** [ Jd, Ac, 2h ] HERO bets [$4] semi_deja_vu calls [$4] ** Dealing Turn ** [ Qc ] HERO checks. semi_deja_vu bets [$5] ? Citera
bushel Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 1. Ställ förmodligen, du slår inte AQ och bluff, du slår AQ, bluff, 9T, flushdraw... Det du inte slår är set, 2par och då oftast 78s, men du gjorde för stor raise för att han rimligen ska vara med. Kan mycket väl ha QQ 77 eller 88, men allt annat som han kan tänkas raisa med slår du ju, och göra massa moves om ni spelat innan å han sett dig reraisa med AK. När jag tänker till kan han såklart slowat AA på floppen också, ivf så hade jag ställt. 2. Syna, varför ens checka turnen? Du borde leda på flop, turn är såklart lurig, men han kommer nog betta alla drag här också eftersom du visade svaghet. Men absolut syn på turn å se vad som händer på rivern. Citera
Kollikock Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 hand 1: jag ahde inte kunnat släppa KK, men jag vet inte vilken linje jag tycker är bäst att ta. hand 2: höj mer preflop. två limpers och du sitter ur position. det gör att jag slår upp till 3 här åtminstone. för övrigt, syn på turn och antagligen checksyn på river. Citera
manshora Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 hand 1: ställ, du får inte mycke bättre floppar när du har KK. hand 2: höjj till $3 preflop. varför checka turn? nu har du ju satt dig i skiten imoed att ge han möjliget till att bluffa. men jag skulle synat, checka river och syna en bet. varför? jo, om du betar river kommer han folda om han inte har nått, syna eller höjja om han slår dig. imoed en check syn kommer du billigt undan om du är slagen, och möjligheten finns att han bluffar igen och du får mer betalt om han är tom. Citera
Jerico Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 hand 1: stack-a-donk (steksyn, insta-CRAI på turn). hand 2: Betta turn. som spelat, syn och check-syna river också om han bettar lika svagt. Citera
Syer Postad 19 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2007 Hand ett är det push som de flesta verkar vara överens om. Andra handen känns som att han inte skulle bettat ut såvida inte Q hjälpte han på turn. Jo jag vet att vissa tomtar kan börja betta ut drag i sådanna lägen men brädan känns rätt läskig om han nu skulle betta ut ett drag. Chansen för en reraise är ju ganska stor.. Visst hade jag kunnat betta turn där med, och slänga mot omslag. Då hade handen nog blivit mer lättspelad. hand ett är nog de flesta övernens om att ställa är rätt. däremot vill jag ha lite mer info om hand två. vad tycker ni om beta turn där och lägga mot omslag? och checkfolda river om han synar? Citera
Jerico Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Ändrar nog mitt utslag på hand 1 till push också eftersom brädan var lite dragigare än jag trodde (fick för mig att det var rainbow). Citera
manshora Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 däremot vill jag ha lite mer info om hand två. vad tycker ni om beta turn där och lägga mot omslag? och checkfolda river om han synar? jaa... läget är svårt. den enda draget han kan ha dragit till är ju stegen. men chansen att han inte hadde draget är också stor. eller att han drog efter T eller K jag skulle nog betat 3/4 pot o lägga mot omslag. Citera
manshora Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 Vad hände i händerna? jaa.. får jag gissa på att han förlorade båda? brukar vara så Citera
Syer Postad 25 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2007 Första handen gick jag all in. Han visar AA. Andra handen synade jag för att sedan lägga mot en all in på river. Citera
Recommended Posts