Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har alltid sett mig själv som en försiktig spelare och viker mig hellre än tar upp en fight i början av en turnering... Men.. Vad gjorde jag igår? En turnering på svenskaspel.se och i första handen sitter jag med QQ och spelaren före mig höjer 3BB och jag höjer honom 3x upp - han gör en re-raise och jag går all-in. Han synar.

Hmm.... Det enda jag borde vara rädd för är väl AA, KK eller AK suited, eller?

Nå, han visar AK off och floppen dyker upp med bara en blank regnbåge. Turn förbättrar inte för någon och naturligtvis träffar han ett A på river... osså va den turneringen över! Har ALDRIG åkt ut på första handen tidigare! :)

Gjorde jag helt fel som gick all in med QQ? Han hade visserligen 6 outs och jag bara 2 damer kvar att förbättra min hand med, men han kunde väl lika gärna ha missat både A och K helt? Slantsingling?

Nåja.. Jag har lärt mig av läxan och vara lite försiktigare nästa gång som någon gör re-raise mot mig. Åtminstone i första handen! :)

Postad

Det kan inte vara fel att slå upp med QQ i det läget. sen beslutet på att syna allin på första med just QQ är som du säger i bästa fall en slantsingling, så där bör du ju lägga. Om du nu inte redan är potcomitted(troligtvis inte)

Tilläggsfaktorer som finns:

-Är detta den enda turneringen du får spela, och har du åkt över halva värden för att spela den..... fold

-Är det en turnering på nätet där motståndet kan antas vet lite om poker och inte skottar in i det läget utan AA, KK, AK ..... fold

-Sitter du i en av många tillgängliga turneringar och motståndet är strakt, starkare än du..... Call, kanske, är du gambler...

-Läge som jag skottar in i det läget på är i frirullar då det finns massor som kör på allt möjligt skit i början, så det är lika stor chans att jag redan leder som att jag inte gör det.

-alltid i rebuyturneringar.

många proffs verkar tycka att man ska dubbla så fort som möjligt om man kan för att slippa nöta bort dagar i en turnering när det finns luckrativt CG i närheten

Postad
Jag har alltid sett mig själv som en försiktig spelare och viker mig hellre än tar upp en fight i början av en turnering... Men.. Vad gjorde jag igår? En turnering på svenskaspel.se och i första handen sitter jag med QQ och spelaren före mig höjer 3BB och jag höjer honom 3x upp - han gör en re-raise och jag går all-in. Han synar.

Hmm.... Det enda jag borde vara rädd för är väl AA, KK eller AK suited, eller?

Nå, han visar AK off och floppen dyker upp med bara en blank regnbåge. Turn förbättrar inte för någon och naturligtvis träffar han ett A på river... osså va den turneringen över! Har ALDRIG åkt ut på första handen tidigare! :)

Gjorde jag helt fel som gick all in med QQ? Han hade visserligen 6 outs och jag bara 2 damer kvar att förbättra min hand med, men han kunde väl lika gärna ha missat både A och K helt? Slantsingling?

Nåja.. Jag har lärt mig av läxan och vara lite försiktigare nästa gång som någon gör re-raise mot mig. Åtminstone i första handen! :)

Säger ordet weak-tight dig något?

QQ i början av en turre e ju bara bomba , har sett alldeles för många 77-JJ som trycker där!

Bad Beat, bara att kommma igen!

Postad

Detta är inget drygt inlägg, jag undrar verkligen var gränsen för slantsingling går.

För mig är det inte QQ vs AK. 57/43

Slantsingling för mig är när intervallet är drygt 53/47.

Jag tycker QQ står tillräckligt ofta i första handen i en random turnering för att det skall vara rätt att syna. Vad mer kan du önska än att gå in med alla chips som favorit.

Postad
Gjorde jag helt fel som gick all in med QQ?
Japp.

Pushen är nästan säkert fel eftersom du kan få bättre värde genom att ta en flopp och kika efter ess och dessutom har position. Fold är väl lite halviffy men acceptabelt.

Postad
Japp.

Pushen är nästan säkert fel eftersom du kan få bättre värde genom att ta en flopp och kika efter ess och dessutom har position. Fold är väl lite halviffy men acceptabelt.

Står inte hur djupa stackarna är, men efter raise-reraise-reraise-syn är väl AK typ comittad ändå?

Postad

Hjort skrev:

Japp.

Enlight me i hur värdet kan öka genom att leta efter en flopp som inte passar motspelarens hand. Möjligen minska variansen. Eller är jag helt ute o cyklar?

Om spelaren har oss slagen pre med AA, kk så kommer ju pengarna åka in i vilket fall med låg flopp. Eller??

Om A eller K på flop dvs överkort kommer på flopp så blir folden solklar?

Och om de inte kommer så räknar vi kallt med att motspelaren är fisk o bluffar bort sina marker? Med Ak AQ whatever utan träff??

Jag undrar bara lite hur du menar.

Postad

Dels så gör syn att man kan få in degen mot AK när den ligger rejält efter och dels ökar de sannolikheten att få in degen mot exempelvis JJ eller någon parad hand som inte skulle synat preflopp.

Postad
Står inte hur djupa stackarna är, men efter raise-reraise-reraise-syn är väl AK typ comittad ändå?

Trodde inte det var relevant hur stora stackarna var då vi bägge gick all in på första handen... nå, hur som helst : 1500 marker startade vi alla med.

För övrigt tolkar jag svaren hittills att jag borde kanske bara ha synat hans första höjning för att se floppen... Det hade ju inte varit någon fara att förlora ungefär 300 marker (av ursprungliga 1500) bara för att se floppen och där eventuellt kunna klura ut det fortsatta spelet...

Postad
Säger ordet weak-tight dig något?

Jaja! Jag VET att jag borde vara mer aggressiv! Men sista tiden så har jag haft såna grymma bad beats att jag börjat misströsta och med det så har min agressivitet försvunnit fullständigt.

Men jag hävdar ändå att jag har haft en vinnande stil med att vara ganska lugn de första två-tre nivåerna av en turnering för att sedan öka tempot rejält.

Den här handen var bara ett av alla bad beats senaste tiden. Min bankrulle har lidit rejält.