Gå till innehåll

AQ i tidig pos


pkrlars

Recommended Posts

Är ingen flitig läsare så det är möjligt detta har diskuterats tidigare. Har även frågat ola men tror inte frågan skickades iväg. Så jag ställer frågan här.

-------------

En situation jag tycker är väldigt knepig är när man plockar AQ UTG eller positionen efter, låt oss säga att man ligger runt average och blindsen börjar bli höga, typ 300/600. Jag vet verkligen inte vad som är rätt, jag foldade precis när jag spelade 400.000 garanti, (Tror jag hade runt 6K) är det väldigt tajt tycker ni? AJ slänger jag direkt i tidig pos.

 

Vad tycker ni?

Limp, raise (Såfall hur mkt) eller fold? Den värsta handen enligt mig! På knappen kan jag spela den väldigt hårt om ingen höjt.

-------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raise?

 

sen får vi se. har jag odds på nåns all in synar jag, ser vi flop så c-bettar el. checkfoldar jag lite beroende på en massa saker. som fi och vad som ligger på bordet. träffar vi ess spelar jag för att ta så mkt som möjligt av ett sämre ess, alltså inte så hårt utan för och lyckas få en eller kanske två rundors bettande.

 

typ c/c hela vägen oop är helt ok för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raise?

 

sen får vi se. har jag odds på nåns all in synar jag, ser vi flop så c-bettar el. checkfoldar jag lite beroende på en massa saker. som fi och vad som ligger på bordet. träffar vi ess spelar jag för att ta så mkt som möjligt av ett sämre ess, alltså inte så hårt utan för och lyckas få en eller kanske två rundors bettande.

 

typ c/c hela vägen oop är helt ok för mig.

 

Den förstår inte jag. Vad för odds?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du är för tajt.. jag höjer gärna AJ UTG (helst suited iofs) om jag har tillräckligt stor stack. Det handlar ju om att kunna folda topparet om man får syn och misstänker tex AK...

 

så du foldar AQ på knappen om nån höjer innan knappen? För mig är detta oftast re-raise som standard..gillar iofs re-raisa med många händer om jag är på knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt Intressant! Nej jag foldar inte AQ på knappen om någon höjt, jag kan göra det, beror ju helt på situationen. Vet inte varför jag är så tajt (försiktig) UTG, avskyr positionen helt enkelt. (Jag ställde med AJ på knappen efter att cut-off mini-raisat, fick syn av 9T och åkte ur 400K gtd) Självklart spelar jag AQ i tidig position om jag har en fin stack. Men jag lyssnar på er, håller med om att det är lite tajt, en raise på 2.5xBB tycker jag låter lagom, sparar man lite ifall någon ställer in och man beslutar sig för att folda. Ligger jag runt average är AQ verkligen inte handen jag vill åka ut med.

 

Vill tillägga att det är bara i mittendelen av en turnering jag spelar så här, i slutskedet, eller bubblan spelar jag AQ väldigt hårt även i tidig position.

 

-----------------------------------------

Ser att jag fått svar av "Fråga Ola" Med hans svar, och era svar blir det hårdare spel framöver UTG :)

 

Gäller detta även AJ, AT, KQ, Olas svar: "Du är nu i den gula zonen, och då måste du spela höga kort hårt (Även i tidig position)"

 

Tack för alla svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...