Gå till innehåll

NL50 - 89s i fyrvägspot


Recommended Posts

Sällan man hamnar i ett sådant här läge. Mina tre motståndare sätter jag på Ax, möjligen något tvåpar eller set. Inte helt osannolikt att en av dem ligger långt efter med något obskyrt så som JJ eller nåt. De har spelat ganska galet emellanåt.

 

Skulle vara intressant med lite synpunkter på om man generellt bör syna här eller inte. Jag har ju odds att jaga stegen, men om någon sitter på set, (eller tvåpar) finns ju möjligheten att någon sätter huset... Relevant att tänka så eller inte?

 

Hade ni synat med 45 också?

 

Jag tyckte i alla fall att det var en enkel syn med så små stackar, men hade man synat om det hade varit fulla inköp inblandade?

 

 

NL50

Seat 6 is the button.

 

Seat 1: HERO ($72.60 in chips)

Seat 2: FI 5 ($27.87 in chips)

Seat 3: FI 1 ($20.88 in chips)

Seat 4: FI 2 ($22.30 in chips)

Seat 5: FI 3 ($19.80 in chips)

 

HERO: posts small blind $0.25

FI 5: posts big blind $0.50

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO [8s 9s]

 

FI 1: calls $0.50

FI 2: calls $0.50

FI 3: calls $0.50

FI 4: folds

HERO: calls $0.25

FI 5: checks

 

----- FLOP ----- [Ad 7c 6s]

 

HERO: checks

FI 5: raises to $27.37 and is all-in

FI 1: is all-in $20.38

FI 2: is all-in $21.80

FI 3: folds

HERO: calls $27.37

 

----- TURN ----- [As 7c 6s][9h]

----- RIVER ----- [As 7c 6s 9h][5d]

----- SHOW DOWN -----

 

FI 5: shows [9c Ad] (Two Pairs, Aces and Nines, Eight high)

FI 1: shows [Ah Qc] (A Pair of Aces, Queen high)

FI 2: shows [Ac 7d] (Two Pairs, Aces and Sevens, Nine high)

HERO: shows [8s 9s] (A Straight, Nine high)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen är stackarna små. men de är ju inte jättesmå. $27 motsvarar ju nära 40% av din stack. Du har ett öppet stegedrag, dock. Pottodds har du väl inte riktigt. Dina Fi är all-in, så några ytterligare $ finns ej att vinna. Jag hade foldat.

 

Va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt bord preflop, som spelat: syn pga oddsen.

 

 

Byta bord? Varför?

 

Man behöver inte alltid ha som mål att sitta och jaga hela stackar med stora händer. Den här typen av spelare är ju guld om man spelar dem rätt... (Och då menar jag inte att den ovan beskrivna handen är det man först och främst letar efter.) Höja med QK, pricka topp-par och checkraisa deras QT etc... Den här typen av spelare är ju ofta relativt bluffbenägna så fort man checkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte erat resonemang riktigt, passar inte in för mig iaf tycker halvstackar är perfekta då de ofta spelar som just i detta fallet. Enligt mig så har ni en hyffsat stor lucka i tableselection om ni helt ratar sådana bord. Och du som tycker han ska byta bord, VA? Om folk spelar såhär är det ju övernöten!

Och spela 89s mot så många fi från sb är ju given, 3st shortstackar ger ju stor möjlighet att få in pengarna speciellt jämfört med tex en 50 och en med 25.

 

Bobban det är inte hög varians i detta spelet! Är ju bara ett halvt inköp, inte precis som man kan leva av att sno blinds på denna nivå... rent ev mässigt ger syn oss 20$ varje gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar verkligen att plocka shortstacks. Sepciellt när de börjar syna med allt och långsökta drag bara för att de tror att de skall utmanövrera mig...

 

Exempelvis:

 

Jag sitter på CO och plockar upp AK och höjer, BB synar och floppen kommer: A36. Vill jag ha en shortstack som lirar AJ efter mig, eller vill jag ha en med fullt inköp som viker allt utom set eller möjligtvis 45...? Visst kan man vinna en större pot mot någon med fullt inköp, men hur ofta satsar de hela stacken med AQ och liknande?

 

Hur stor stack motspelarna har spelar ju egentligen ingen roll om de inte är benägna att betala av med sämre händer... Känns som det är viktigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan väl avrunda dina chanser till 30% (31,5 % chans att träffa stege, liten chans på flush, och ibland när du träffar träffar nån annan bättre).

 

förlust på 27,37$ 70% av alla gånger. 0,7 * -27,37 = -19,16$

vinst på 72,05$ 30% av alla gånger. 0,3 * 72,05 = 21,62$

total vinst 2,46$

 

Sen vet jag inte riktigt vad raken är men jag skulle tro att de här är väldigt nära 50 50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan väl avrunda dina chanser till 30% (31,5 % chans att träffa stege, liten chans på flush, och ibland när du träffar träffar nån annan bättre).

 

förlust på 27,37$ 70% av alla gånger. 0,7 * -27,37 = -19,16$

vinst på 72,05$ 30% av alla gånger. 0,3 * 72,05 = 21,62$

total vinst 2,46$

 

Sen vet jag inte riktigt vad raken är men jag skulle tro att de här är väldigt nära 50 50

 

Skojjar du eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...