Gå till innehåll

SnG´s på SvS - förklara detta!!??


MikeTime

Recommended Posts

Hehe. Jag ska hålla utkik efter dig ikväll på SvS så du får chansen att infria din förhoppning... :twisted:

Risken är väl att du gör det....:oops:

 

Det tror jag inte. Ska inte lira ikväll för jag ska hämta hem fru och barnbarn i annan stad. Men i morgonkväll då djvlar ska du få se på utdragningar :lol: , dina mot mig alltså :cry: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag inte. Ska inte lira ikväll för jag ska hämta hem fru och barnbarn i annan stad. Men i morgonkväll då djvlar ska du få se på utdragningar :lol: , dina mot mig alltså :cry: .

 

Japp, låter gott. Ser fram emot lite (o)seriösa utdragningar i morgon kväll...:lol: (niohög flush runner runner rules....;-) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem själv när jag spelade sng's på SvS. ROI på över 50% på 100+10 nivån efter ca 7-800 spelade, men bara en ROI på ca 15% på 20+2, dock spelade jag bara ca 3-400st på den nivån.

 

Jag blev liksom aldrig klok på det, men jag tror att det ligger mycket i det som Jerico sa tidigare i tråden: "din stil passar sämre mot de löspassiva syn-fiskarna på 20+2?".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem själv när jag spelade sng's på SvS. ROI på över 50% på 100+10 nivån efter ca 7-800 spelade, men bara en ROI på ca 15% på 20+2, dock spelade jag bara ca 3-400st på den nivån.

 

Jag blev liksom aldrig klok på det, men jag tror att det ligger mycket i det som Jerico sa tidigare i tråden: "din stil passar sämre mot de löspassiva syn-fiskarna på 20+2?".

 

"Play the player" gäller såklart även i sng. Man får såklart tänka på att det handlar om SEK. Det är från våldigt låga nivåer till låga nivåer. Det är inte konstigt om det finns folk som spelar 100+10 för nöjes skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Play the player" gäller såklart även i sng. Man får såklart tänka på att det handlar om SEK. Det är från våldigt låga nivåer till låga nivåer. Det är inte konstigt om det finns folk som spelar 100+10 för nöjes skull.

 

Skiljer sig väl inte mycket från nån annan site, eller.

10-15$ motvarar ju upp till 100+10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skiljer sig väl inte mycket från nån annan site, eller.

10-15$ motvarar ju upp till 100+10.

 

F-n Ängeln! Du var ju inne på SvS igår men jag fick inte chansen att bli slagen av dig eftersom du inte såg att jag försökte få kontakt med dig på det bordet du satt.

Lyckades klonka hem en 300+30 samt två andraplatser på 200+20. Bra dag igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F-n Ängeln! Du var ju inne på SvS igår men jag fick inte chansen att bli slagen av dig eftersom du inte såg att jag försökte få kontakt med dig på det bordet du satt.

Lyckades klonka hem en 300+30 samt två andraplatser på 200+20. Bra dag igår.

 

Nice. Well done.

 

Beror på att jag oftast har fler bord och blandar SvS och PS samtidigt. Har sällan tid att kolla i chatten. PM mig istället.

Och igår va jag egentligen för trött för att spela. Barnbarnet hade kört slut på moffa. Men det funka ändå.

 

Se resultatet i min dagbok http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?p=613032#post613032

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice. Well done.

 

Beror på att jag oftast har fler bord och blandar SvS och PS samtidigt. Har sällan tid att kolla i chatten. PM mig istället.

Och igår va jag egentligen för trött för att spela. Barnbarnet hade kört slut på moffa. Men det funka ändå.

 

Se resultatet i min dagbok http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?p=613032#post613032

 

Halloj igen. Har läst igenom din dagbok (som för övrigt är GRYMT bra!) och såg något inlägg där du nämnde Harrys i Motala. Bor du i närheten av Motala? Själv är man bördig från Zinkgruvan vid östgötagränsen och har tillbringat en hel del av sin ungdom på Motalas nöjeshålor.

Din fruga rules btw:lol: . Min sambo spelar iofs en del på SvS men när man själv sitter där med 3 bord öppna och lirar klagar hon bara...:-( Hälsa tanten!

Ha det gött...:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Play the player" gäller såklart även i sng. Man får såklart tänka på att det handlar om SEK. Det är från våldigt låga nivåer till låga nivåer. Det är inte konstigt om det finns folk som spelar 100+10 för nöjes skull.

 

Nej, givetvis finns det folk som anser att 110:- är småpengar som man kan chansa bort hur som helst. Dock har jag ju spelat både 100+10, 200+20, 300+30 & 500+50 på SvS och tendesen är densamma på samtliga dessa nivåer & jag har väldigt svårt att tro att gemene man tycker 330:- & 550:- är småpotatis...?!

Jag kan acceptera att folk tokspelar bort 22:- - 55:- men varför spelas det dålig poker på de högra nivåerna? (Ja, jag vet att det finns de här inne i PF som spelar på SvS och som är bättre än random men i stort så är det bara fisk på de högre nivåerna på SvS SnG´s)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj igen. Har läst igenom din dagbok (som för övrigt är GRYMT bra!) och såg något inlägg där du nämnde Harrys i Motala. Bor du i närheten av Motala? Själv är man bördig från Zinkgruvan vid östgötagränsen och har tillbringat en hel del av sin ungdom på Motalas nöjeshålor.

 

Staden där bra pokerspelare växer på träd. Linköping. Men född och uppväxt i städernas stad, pärlan i sverige, fotbollens mecka; SOLNA.

 

Din fruga rules btw:lol: . Min sambo spelar iofs en del på SvS men när man själv sitter där med 3 bord öppna och lirar klagar hon bara...:-( Hälsa tanten!

Ha det gött...:-P

 

Du här hemma regerar JAG, när hon e på jobbet 8-) .

 

Hon hälsar tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
Ja det är väll inte en skattebefriad sida ?

eller har ja fel...

 

Ja väldigt fel.....poker spel inom EU är skattefritt.... eftersom Sverige är med i EU!

 

För övrigt är alla spel skattefria på Svenska Spel & ATG mm. Förutom eventuellt nån triss vinst som domstol dömde ut skatt på om jag inte minns helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...